annegunn Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 100 % enige om gjenbruk av pensko, pent brukte gummistøvler, skisko og skøyter:-) Eller som reservesko hvis alt annet er vått. Vi har forresten også benyttet oss av brukte sko i forbindelse med en utenlandstur med en unge under 2 år, men da til Paris og ikke London:-) Hehe, akkurat nå føler jeg meg fristet til å si at Paris ikke slår London :-) Skjønt i vinterferien i år blir det Edinburgh, jentetur på storesøster og meg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Hehe, akkurat nå føler jeg meg fristet til å si at Paris ikke slår London :-) Skjønt i vinterferien i år blir det Edinburgh, jentetur på storesøster og meg... Når det gjelder Paris og London sier jeg som Ole Brumm: "Begge deler, takk!" :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Når det gjelder Paris og London sier jeg som Ole Brumm: "Begge deler, takk!" :-) Går det bra om jeg bytter ut Paris med Korsika, tror du? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Går det bra om jeg bytter ut Paris med Korsika, tror du? "All tre, takk!" :-) Paris er veldig flott, altså. Har vært der mange, mange ganger... *sukk* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 "All tre, takk!" :-) Paris er veldig flott, altså. Har vært der mange, mange ganger... *sukk* Vi hadde to netter i sommer. Det var en berg- og dalbane med sju inversjoner som fristet - for noen.... I Asterixparken. Det fine med London er at de ikke snakker fransk .-/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Vi hadde to netter i sommer. Det var en berg- og dalbane med sju inversjoner som fristet - for noen.... I Asterixparken. Det fine med London er at de ikke snakker fransk .-/ ;-) det er ikke noe problem å være ikke-fransk-talende i Paris:-) Med mindre man skal på teater, da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Pensko kan fint arves, disse brukes jo knapt. Skisko likeså - hvis man arver fra noen man vet ikke går særlig på ski. Andre sko må ses nøye an. Man ser det godt på såla om de er brukt noe særlig eller ikke. Cherrox, vintersko, joggesko og sandaler er i utgangspunktet ikke arvegods her i gården, og har aldri vært det. Unntaket er om giver sier at det er lite/ikke brukt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 ;-) det er ikke noe problem å være ikke-fransk-talende i Paris:-) Med mindre man skal på teater, da. Nei - men det er lettere med min relativt gode fagengelsk i London, uansett. Ikke at det stopper oss, vi har jo vært to-tre uker i Frankrike hvert år minst de siste ti årene :-) Jeg var mye i Paris før vi fikk barn, altså. Men etter det har vi foretrukket den delen av Frankrike som har kystlinje. Skulle gjerne vært mer i Nice, feks, enda de ikke er spesielt glade for turister som ikke er gode i fransk. Hilsen en som gleder seg til sommer'n... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Nei - men det er lettere med min relativt gode fagengelsk i London, uansett. Ikke at det stopper oss, vi har jo vært to-tre uker i Frankrike hvert år minst de siste ti årene :-) Jeg var mye i Paris før vi fikk barn, altså. Men etter det har vi foretrukket den delen av Frankrike som har kystlinje. Skulle gjerne vært mer i Nice, feks, enda de ikke er spesielt glade for turister som ikke er gode i fransk. Hilsen en som gleder seg til sommer'n... Jeg synes det har gått kjempefint også i Nice selv om jeg ikke snakker fransk. Men et tips er å alltid starte med franske gloser, som f eks bon jour osv, pluss at jeg alltid sier 'merci' og slikt. Utrolig hvor godt stemt de blir da - da er det nesten ikke måte på hvor snakkesalige de blir på engelsk etterpå;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Jeg synes det har gått kjempefint også i Nice selv om jeg ikke snakker fransk. Men et tips er å alltid starte med franske gloser, som f eks bon jour osv, pluss at jeg alltid sier 'merci' og slikt. Utrolig hvor godt stemt de blir da - da er det nesten ikke måte på hvor snakkesalige de blir på engelsk etterpå;-) Mja, det jo akkurat sånn jeg gjør de også, jeg har lært litt fransk i min unge studenttid og skjønner en god del - og det går greit altså. Men jeg snakker mye bedre engelsk enn den gjennomsnittlige franskmann - og det gjør det lettere i Storbritannia.. Uansett ikke vesentlig, altså - men en fordel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Mja, det jo akkurat sånn jeg gjør de også, jeg har lært litt fransk i min unge studenttid og skjønner en god del - og det går greit altså. Men jeg snakker mye bedre engelsk enn den gjennomsnittlige franskmann - og det gjør det lettere i Storbritannia.. Uansett ikke vesentlig, altså - men en fordel. Jeg er helt enig i det med språk, altså:-) Det er en av de virkelig store fordelene ved å være i London. Bortsett fra når sjuåringen kauker i vei inne på bussen, inspirert av Shrek-filmen: "I like big butts and I cannot lie..." ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Enten brukes sko så ofte at de ikke er noe å arve/gi bort. Ellers brukes de så lite at de fint kan gis bort å brukes. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Da barna var helt små kjøpte vi alltid "hovedskoene" - de de stort sett brukte hver dag - nye, men synes det var greit med arvesko som ekstra/reserve. Yngstemann har dog nesten bestandig arvet vinterstøvler fra eldstemann. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Da barna var helt små kjøpte vi alltid "hovedskoene" - de de stort sett brukte hver dag - nye, men synes det var greit med arvesko som ekstra/reserve. Yngstemann har dog nesten bestandig arvet vinterstøvler fra eldstemann. Jeg husker selv hvor grusomt det var med arvede sko, selv om jeg stort sett fikk nye. Jeg skjønner rett og slett ikke at en gjør det nå til dags, da det til og med er frarådet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Jeg husker selv hvor grusomt det var med arvede sko, selv om jeg stort sett fikk nye. Jeg skjønner rett og slett ikke at en gjør det nå til dags, da det til og med er frarådet. Det er kjekt å ha arvede sko som reservesko. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.