Gå til innhold

Hvordan hjelpe ett barn som har separasjonsangst

Gjest angst hos barn

Anbefalte innlegg

Gjest angst hos barn

? noen gode råd til foreldrene? Barnet er 8 år og plages innimellom med dette i form av å ikke ville overnatte hos venner eller andre, må sove med lys på slik at barnet kan se foreldrene ovs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest du overdriver

Er dette definisjonen på separasjonsangst? Hmmm. Mine barn liker best å sove hjemme, og jeg liker best å ha dem hjemme. Lyset står også på i gangen, slik at det ikke er helt mørkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette definisjonen på separasjonsangst? Hmmm. Mine barn liker best å sove hjemme, og jeg liker best å ha dem hjemme. Lyset står også på i gangen, slik at det ikke er helt mørkt.

Her også :-)

Og jenta på 12 sover ikke hos venninner. Til nød hos besteforeldre eller andre nære. Men da skal ho helst ha med et søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Min datter var også slik, men jeg tror slekt og venner hadde større problem med dette en jenta selv. Det var ikke ende på "gode" råd og de mente sikkert selv at de var fornuftige og velmenende. Snuppa var akkurat som du beskriver, og forsøk på å overnatte endte med gråt og hjemlengsel. Greit nok, da fikk hun sove hjemme til hun var klar for å sove hos andre. Nå er hun 12 år og ingen problem. Hun sover gjerne borte, har vært flere ganger på leirskole og "seperasjonsangsten" er helt borte. Jeg mener selv at det ikke er uvanlig i den alderen å ha litt "angst" for å skilles fra foreldrene. Selv om det bare er for en natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angst hos barn

Barnet mitt sliter virkelig og separasjonsangsten kan til tider gi andre utfall som at hun ikke klare sovne om kvelden, ligger våken i timevis, fordi hun er engstelig. Er det slik at pappa ikke er kommet inn etter å ha vært ute en tur i bilen, lurer hun straks på hvor han er, hun må ha kontroll på hvor vi foreldre er til enhver tid ovs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...