Gå til innhold

Leggetid i ferien

Gjest 2 trinn

Anbefalte innlegg

AneM1365380603

ja, våre har vært oppe til mellom 21 og 23 i ferien - og nyttårsaften og julaften var det vel halv ett.

I kveld kom vi hjem fra feire litt seint, og hun minste hadde sovet i bilen, så de sovnet ikke før nesten 23... Tenker det blir hardt i morgen kveld!

Ta helt ordinær kveldsrutine, så tenker jeg det går av seg selv. :) Mine minste er veldig lett å styre, mens de eldste har snudd helt på døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta helt ordinær kveldsrutine, så tenker jeg det går av seg selv. :) Mine minste er veldig lett å styre, mens de eldste har snudd helt på døgnet.

Jada, regner med at det går sånn tålig. Vi f¨r være mye ute i morgen også, så regner jeg med at de blir trøtte til kvelden.

Deilig å kome hjem igjen til eget hus! En nabo hadde fyrt her, så det var godt og varmt. Jeg sitter med et etterlengtet glass rødvin mens min kjære sover på sofaen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jada, regner med at det går sånn tålig. Vi f¨r være mye ute i morgen også, så regner jeg med at de blir trøtte til kvelden.

Deilig å kome hjem igjen til eget hus! En nabo hadde fyrt her, så det var godt og varmt. Jeg sitter med et etterlengtet glass rødvin mens min kjære sover på sofaen :-)

Åh, så godt å komme hjem til varmt hus :) Det var snilt gjort av han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så godt å komme hjem til varmt hus :) Det var snilt gjort av han!

Naboen var en hun :-)

Ja, veldig snilt!!!!!

Vi kjørteforresten på østsiden av fjorden, og så det stedet dere har vært på noen ganger :-)

Besøkte de vennene våre 1 mil lenger sør, og fikk formiddagsmat :-)

Det er meldt snø her i morgen, så kanskje det blir ski på oss i morgen også? Det er juletrefest i kirks klokka 17, men jeg har ikke sagt noe til ungene ennå. Hvis det blir skitur, prioriterer vi det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moffedille

.... Og noen av oss klarer faktisk å få til begge deler. ;-) Vi har hatt noen kvelder der ungene har vært oppe ca like lenge som oss, jaffall nesten, og andre kvelder der de har lagt seg tilnærmet normal tid. Vi nyter begge varianter.

Ja noen får i både pose og sekk ; )

Fint med ferie iallefall,dumt skolene begynner igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ungene har stort sett lagt seg til vanlig tid hver dag, bortsett fra julaften og nyttårsaften. De har faktisk sovet lengre om morgenene også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme her.Vi spiller kort og wii til seint på kvelden.Snakket med moren til en kompis av sønnen min og hun sa at han har lagt seg kl 20 i ferien pga at foreldrene skulle ha litt kveld også.Jeg torde ikke si at sønnen min er oppe til kl 24 og litt lengere.Hun hadde vel sett rart på meg da.

Sånt synes jeg foreldre selv må avgjøre. Man kjenner sine egne barn best ;) Mine barn hadde ikke takla å være sent oppe hver kveld, så for å beholde husfreden, så har de lagt seg til noenlunde normal tid i ferien (bortsett fra julaften og nyttårsaften) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja noen får i både pose og sekk ; )

Fint med ferie iallefall,dumt skolene begynner igjen.

Hvorfor er det dumt at skolen begynner på igjen? ;)

Ungene mine har hatt en topp juleferie, men nå begynner de å glede seg til skole og barnehage imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moffedille

Hvorfor er det dumt at skolen begynner på igjen? ;)

Ungene mine har hatt en topp juleferie, men nå begynner de å glede seg til skole og barnehage imorgen :)

Mine barn har det ikke bra på skolen og gruer seg veldig,men ferien har vært helt topp : )

Nå gleder de seg til sommeren,håper det går fort frem til vår og sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn har det ikke bra på skolen og gruer seg veldig,men ferien har vært helt topp : )

Nå gleder de seg til sommeren,håper det går fort frem til vår og sommer.

Så leit at de ikke liker seg på skolen :-(

Blir det gjort noe for at de skal trives bedre? (trenger ikke svare om du ikke vil :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moffedille

Så leit at de ikke liker seg på skolen :-(

Blir det gjort noe for at de skal trives bedre? (trenger ikke svare om du ikke vil :))

Vel,minstemann blir mobbet og skolen jobber med saken,men føler de tar det lite alvorlig. Ser ikke ut som det blir bedre for å si det sånn selv om de sier de skal ta tak i det,virker ikke som de tror på at han blir mobbet engang : (

Men det blir han altså.

Elstemann har ingen venner og syns det er trist å gå alene i friminuttene,han strir med endel ting i tilegg.

Syns det er trist å sende dem på skolen og går bare og bekymrer meg mens de er det,er et sant mareritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel,minstemann blir mobbet og skolen jobber med saken,men føler de tar det lite alvorlig. Ser ikke ut som det blir bedre for å si det sånn selv om de sier de skal ta tak i det,virker ikke som de tror på at han blir mobbet engang : (

Men det blir han altså.

Elstemann har ingen venner og syns det er trist å gå alene i friminuttene,han strir med endel ting i tilegg.

Syns det er trist å sende dem på skolen og går bare og bekymrer meg mens de er det,er et sant mareritt.

Jeg forstår godt at dette er veldig trist :-(

Gi ikke opp kampen om en bedre skolehverdag for barna dine, så be gjerne om ukentlige oppdateringer omkring hva skolen gjør for å stoppe mobbingen! Samtidig skal du være veldig obs på hvordan dine holdninger til skolen påvirker dine barn. Sørg for å oppmuntre dem og pass på å bruke positive vinklinger når dere snakker om skolen (negative ting kan du ta opp med skolen direkte, uten barnas innblanding).

Håper det ordner seg for dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Moffedille

Jeg forstår godt at dette er veldig trist :-(

Gi ikke opp kampen om en bedre skolehverdag for barna dine, så be gjerne om ukentlige oppdateringer omkring hva skolen gjør for å stoppe mobbingen! Samtidig skal du være veldig obs på hvordan dine holdninger til skolen påvirker dine barn. Sørg for å oppmuntre dem og pass på å bruke positive vinklinger når dere snakker om skolen (negative ting kan du ta opp med skolen direkte, uten barnas innblanding).

Håper det ordner seg for dere :)

Takk : )

Ja håper det ordner seg. Spørr alltid om det positive først når det gjelder skolehverdagen til barna,men det er det negative de er opptatt av. Det forstår jeg godt,ihvertfall når det gjelder mobbing,vanskelig å se det postitive i ting da. Alt har blitt en kapm for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk : )

Ja håper det ordner seg. Spørr alltid om det positive først når det gjelder skolehverdagen til barna,men det er det negative de er opptatt av. Det forstår jeg godt,ihvertfall når det gjelder mobbing,vanskelig å se det postitive i ting da. Alt har blitt en kapm for han.

Det forstår jeg...

Samtidig er det noen barn som er mer følsomme for småerting og lett tar seg nær av alt (jeg sier ikke at det er småerting sønnen din opplever, men bare sånn at du har det i bakhodet dersom det _kan_ være mer uskyldig?). I slike tilfeller kan man forsøke å vinkle ting positivt, f.eks.: "Jaja, det var jo dumt han tok lua di, men det er sånt som skjer. Hvem lekte du med ute i friminuttene idag da? Og hva var det morsomste som skjedde på skolen idag?..osv.." Da vil som regel barna huske det artige og glemme det som var dumt :)

Hvis det virkelig er mobbing barna dine blir utsatt for, så er saken selvsagt en helt annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moffedille

Det forstår jeg...

Samtidig er det noen barn som er mer følsomme for småerting og lett tar seg nær av alt (jeg sier ikke at det er småerting sønnen din opplever, men bare sånn at du har det i bakhodet dersom det _kan_ være mer uskyldig?). I slike tilfeller kan man forsøke å vinkle ting positivt, f.eks.: "Jaja, det var jo dumt han tok lua di, men det er sånt som skjer. Hvem lekte du med ute i friminuttene idag da? Og hva var det morsomste som skjedde på skolen idag?..osv.." Da vil som regel barna huske det artige og glemme det som var dumt :)

Hvis det virkelig er mobbing barna dine blir utsatt for, så er saken selvsagt en helt annen.

Takk for råd : )

Det er ikke uskyldig,han har blitt spyttet på,slått og sparket,og blir kaldt alle mulige stygge ting.

Prøver å fokusere på positive ting som har skjedd på skolen,men det skjer bare negative ting ifølge han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd : )

Det er ikke uskyldig,han har blitt spyttet på,slått og sparket,og blir kaldt alle mulige stygge ting.

Prøver å fokusere på positive ting som har skjedd på skolen,men det skjer bare negative ting ifølge han...

Ja, det høres ut som mobbing, iallefall om det har skjedd gjentatte ganger over tid :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei i 4. som har snudd døgnet en del. Gjerne i seng kl. 23 (eller senere om ho har overnattet/hatt overnattingsbesøk) og står ikke opp før etter kl. 10. Så vi har snudd dette tilbake nå de siste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...