Spirello Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Vi skal flytte om noen mnd. og da trenger poden å bytte barnehage. Hvordan gjør vi det? Bare å søke flytting? Det blir i en annen bydel, men innen kommunen. Har er 3,5 år. Hvor stor sjans er det for at han får plass? Pleier sånt å være vanskelig? Blir veldig tungvint å ha han i den barnehagen han går i nå i hvert fall.. Men plass må han jo ha, for jobber jo fullt begge to. Må jeg sende inn nytt søknadsskjema, eller søker jeg om overflytting eller? 0 Siter
jubalong70 Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Hos oss ringer man barnehagekontoret og forklarer situasjonen. Så kan man bare håpe. Det er ikke uvanlig å måtte fortsette i den gamle barnehagen til nytt barnehageår... 0 Siter
caprice Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Hos oss ringer man barnehagekontoret og forklarer situasjonen. Så kan man bare håpe. Det er ikke uvanlig å måtte fortsette i den gamle barnehagen til nytt barnehageår... Søsteren min har akkurat flyttet innen kommunen - og søkt om overflytting.Du har jo prioritet i kommunal bhg, men du er jo likevel avhengig av at det er ledig plass - eller at en eller annen flytter da... Mener det er eget søknadsskjema 0 Siter
Noraførr Skrevet 5. januar 2009 Skrevet 5. januar 2009 I vår kommune er det et eget skjema hvor man søker om overflytting. Søknadsfristen er 14 dager _før_ den som gjelder for hovedopptaket, slik at overflyttingene blir vedtatt _før_ de begynner å ta inn nye barn. Hos oss kan barn bli flyttet over fra 1.mai og utover - etterhvert som de som skal begynne på skolen slutter i bhg. Ring til barnehagekontoret i kommunen og spør hvordan det er i deres kommune. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.