Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest alpakka det eneste som duger
Skrevet

Da er det bare alpakka som duger. Alpakka er varmere enn ull og er deilig rett på kroppen. Jeg strikker plaggene selv, og det finnes mange forskjellige tykkelser.

Skrevet

Hvis du ikke har en god teknisk ytterjakke, så ville jeg prioritert det fremfor dunjakke. Hvis du har råd til begge deler, så vil en dunjakke være deilig å ta på f.eks. når du bare skal på skolen eller tilsvarende og det er kaldt ute.

Dunjakker er deilige, men det blir fort varmt når du først har kommet i gang med å bevege deg. De tekniske jakkene er ikke så varme i seg selv, men fungerer som skall utenpå andre plagg som holder deg varm.

Hvis du har lyst på en turbukse som holder deg god og varm utenpå ull, så ville jeg kjøpt en softshellbukse. Utrolig deilig å ha på seg, og kan også brukes på andre årstider uten ull under. Hvis du kjøper en som er svart, så ser det ikke mer sportsaktig ut heller enn at du kan bruke den på skolen etc.

Det er mye salg i de store sportsbutikkene nå, så hvis du har råd og mangler varm jakke, så er dette tidspunktet.

Frosken - gi meg et par tips om gode bukser. Jeg skal kjøpe meg en nå til å bruke ute når det er kaldt - atlså på tur, på slalåm,. på skiturer og til lek i snøen. Den jeg har er helt grei å gå i, men med en gang jeg setter meg ned i snøen, trekker fuktighet gjennom.

Har aldri hatt skikkelig bukse - ser for meg gore-tek eller skallbuske eller hva det nå heter, en skikkelig en!

Kjøpte en Skogstad-bukse til gutten på snart 10 - og den virker veldig bra.

Har du noen gode tips? Veldig greit dersom den er på salg også....

Skrevet

Frosken - gi meg et par tips om gode bukser. Jeg skal kjøpe meg en nå til å bruke ute når det er kaldt - atlså på tur, på slalåm,. på skiturer og til lek i snøen. Den jeg har er helt grei å gå i, men med en gang jeg setter meg ned i snøen, trekker fuktighet gjennom.

Har aldri hatt skikkelig bukse - ser for meg gore-tek eller skallbuske eller hva det nå heter, en skikkelig en!

Ikke lite du ber om. Du skal ha Den Perfekte Bukse, og den skal være på salg.

;- )

Skrevet

Jeg er mer glad i soft-shell enn goretex. Softshell er ikke helt vanntett, men det er ikke så ofte man trenger at buksene holder vann ute over lang tid, for meg er det viktigere at de er gode å bevege seg i. Synes jeg kan bli litt klam i goretex.

Min yndlingsbukse i denne sammenhengen er Patagonia Super Guide Pant W´s (2007); du kan se på den på sportsnett.no

Noe av det viktiste er at buksene er gode å ha på seg slik at man får lyst til å bevege seg. Siden det er mye bra salg nå, så vil du sannsynligvis finne enten en god softshell eller en god goretex-bukse på salg.

Skrevet

Ikke lite du ber om. Du skal ha Den Perfekte Bukse, og den skal være på salg.

;- )

Stemmer det :-)

Har du noen forslag til Den Perfekte Bukse - på salg?

Skrevet

Skaff deg thermodress til å ha som lekeplagg. Jeg har en hjemme og en hengende på hytta. Bare å trekke på deg uttapå vanlige klær. Koster ikke mer enn noen få hundrelapper heller.

I dag var jeg ute i 3,5 timer i nesten 10 minus. Hadde en syntetisk superundertøygenser og en tynn fleecegenser inni, samt bare ei joggebukse under dressen. Helt konge, jeg fantes ikke kald.

Skrevet

Skaff deg thermodress til å ha som lekeplagg. Jeg har en hjemme og en hengende på hytta. Bare å trekke på deg uttapå vanlige klær. Koster ikke mer enn noen få hundrelapper heller.

I dag var jeg ute i 3,5 timer i nesten 10 minus. Hadde en syntetisk superundertøygenser og en tynn fleecegenser inni, samt bare ei joggebukse under dressen. Helt konge, jeg fantes ikke kald.

Har ikke lyst på dress :-(

Har lyst på en stilig gore-tex bukse eller noe sånt, som ikke skal koste mye fordi den er på salg!!!!

Fikk ei veldig fin jakke til jul av min kjære, så nå må jeg ha ei god og stilig bukse også :-)

Skrevet

Har ikke lyst på dress :-(

Har lyst på en stilig gore-tex bukse eller noe sånt, som ikke skal koste mye fordi den er på salg!!!!

Fikk ei veldig fin jakke til jul av min kjære, så nå må jeg ha ei god og stilig bukse også :-)

Jeg har ei goretexbukse fra Bergans, men den tror jeg kanskje er ei regnbukse? Jeg har ikke peiling på sånne ting, det eneste jeg veit er at jeg hater å bli klam og varm. Jeg fryser heller bittelitt enn å bli for varm.

Den dritdyre Bergansjakka mi er forresten klam. Den er i goretex. :(

Skrevet

Jeg har ei goretexbukse fra Bergans, men den tror jeg kanskje er ei regnbukse? Jeg har ikke peiling på sånne ting, det eneste jeg veit er at jeg hater å bli klam og varm. Jeg fryser heller bittelitt enn å bli for varm.

Den dritdyre Bergansjakka mi er forresten klam. Den er i goretex. :(

I dag hadde jeg på en tynn ullstilongs og regnbukse utapå (fordi den vinterbuksa var på vask) - frøys ikke. Jeg fryser sjelden på beina (altså utenom føttene) - så Den Perfekte buksa trenger ikke være så varm - men den skal tåle herjing i snøen uten at jeg blir våt, og den skal slippe ut fuktighet/svette slik at jeg ikke blir klam!

Skrevet

I dag hadde jeg på en tynn ullstilongs og regnbukse utapå (fordi den vinterbuksa var på vask) - frøys ikke. Jeg fryser sjelden på beina (altså utenom føttene) - så Den Perfekte buksa trenger ikke være så varm - men den skal tåle herjing i snøen uten at jeg blir våt, og den skal slippe ut fuktighet/svette slik at jeg ikke blir klam!

Både softshell og goretex vil fungere for deg. Du må bare finne en som har god passform, - og som er på salg...*s*

God jakt!

Skrevet

Både softshell og goretex vil fungere for deg. Du må bare finne en som har god passform, - og som er på salg...*s*

God jakt!

Takk, takk!

Skal ta meg en runde - en kveld kanskje? Skal ha en operasjon i beinet torsdag, og blir litt immobil i en uke eller to - men jeg klarer kanskje å kreke meg rundt litt på salg, håper jeg!

Skrevet

http://www.xxl.no/templates/ProductCategory.aspx?id=58377&category=1200&level=3

Skrevet

Takk, takk!

Skal ta meg en runde - en kveld kanskje? Skal ha en operasjon i beinet torsdag, og blir litt immobil i en uke eller to - men jeg klarer kanskje å kreke meg rundt litt på salg, håper jeg!

Hvis du har tid, så burde du prøve å komme deg på salg i begynnelsen av uka. Du kan jo også se litt på nettbutikkene, for å se om de tilbyr noe til gunstige priser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...