Spirello Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Vi flytter snart, og jeg skal ta meg av oppussing av gutterommet til poden på 3,5 år. Men føler jeg trenger litt tips... Jeg har sett inne på Wallies.com, og der er det jo en del fint.. Han liker biler, fly og fisk. Så tror jeg går for biler på veggen. Men hva med maling? Kan man gjøre noe mer spennende enn bare male vanlig? Vil kanskje ha en vegg (der snga står) mørkeblå med selvlysende stjerner. Har dere gode tips å komme med? Seng har vi valg ut, blir en helt enkel en.. Ville ha racerbil.seng, men den koster 6000,-! Og siden vi skal pusse opp alt, så har vi ikke rås til det i første omgang. Men vil ha et rom han vil trives i. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VKF Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Tiden går raskere enn du tror, så hvis jeg skal gi noe tips må det bli å male veggene ensfarget uten biler, stjerner og den slags. Jeg ville heller ha satset på biler på gardiner og sengetøy istedenden. Ellers må du male om igjen om kort tid. Hilsen ei som er lei av å male:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Tiden går raskere enn du tror, så hvis jeg skal gi noe tips må det bli å male veggene ensfarget uten biler, stjerner og den slags. Jeg ville heller ha satset på biler på gardiner og sengetøy istedenden. Ellers må du male om igjen om kort tid. Hilsen ei som er lei av å male:-) Signerer her jeg. Tiden går så raskt at det er enklere å bytte ut stæsj enn å male vegger ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Jeg ville helt klart kjøpt et bilbaneteppe Pusser dere opp ofte?Hvis ikke så tror jeg jeg ville gått for vanlige vegger og heller brukt store bilder/plakater. Dere kan forsøke å få tak i et bilratt og bilsete for å lage en bilkrok? Ev. høre med de kreative om å bygge en olabil. Her kan du lese om fototapet, mange muligheter http://www.ifi.no/main.jsp?content=/doc/Trender/2004/2004_08/fototapet.htm Et akvarium på rommet som han kan se på når han legger seg, det er jo koselig 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bikku Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 7-åringens gutterom er lyst med en knallrød vegg bak senga. Og fotballeffekter+ferrariplakater for øyeblikket. Tidligere var det supermann, og før det en mummiperiode på gardiner/sengetøy, osv. Som VKF sier, så går tida fort. Og vi er glade for at vi valgte ei nøytral løsning hvor effektene kan skiftes ut fortløpende, og vi slipper å male om etterhvert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Tiden går raskere enn du tror, så hvis jeg skal gi noe tips må det bli å male veggene ensfarget uten biler, stjerner og den slags. Jeg ville heller ha satset på biler på gardiner og sengetøy istedenden. Ellers må du male om igjen om kort tid. Hilsen ei som er lei av å male:-) De wallisene jeg snakker om skal være enkle å fjerne fra veggene igjen.. han er bare 3,5 år da. Så regner med han kan ha det i tre år i hvert fall. Om jeg må male en vegg da, så skal jeg nok klare det Ikke tenkt til å ha det på alle veggene. Litt lyst til å ha akvarie-rom også.. Men det blir fort dyrere. Er kult med akvarie-fototapet på en vegg. Uff.. jeg får vel bare komme meg ut og titte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Tiden går raskere enn du tror, så hvis jeg skal gi noe tips må det bli å male veggene ensfarget uten biler, stjerner og den slags. Jeg ville heller ha satset på biler på gardiner og sengetøy istedenden. Ellers må du male om igjen om kort tid. Hilsen ei som er lei av å male:-) Enig, og det gjelder også dersom barnet er mest opptatt av å bevare status quo og foreldrene (modern) etterhvert får fnatt av den gamle dekoren. Min er skikkelig konservativ på alt, så jeg er jammen glad vi ikke malte rommet på "barnevis" slik at han går tenårene i møte med skikkelig småbarnsrom;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Enig, og det gjelder også dersom barnet er mest opptatt av å bevare status quo og foreldrene (modern) etterhvert får fnatt av den gamle dekoren. Min er skikkelig konservativ på alt, så jeg er jammen glad vi ikke malte rommet på "barnevis" slik at han går tenårene i møte med skikkelig småbarnsrom;-) Han skal da ikke ha samme rom til han blir tenåring da *fnis* Jeg liker å gjøre om litt etterhevrt, for blir fort lei av stiler.. Så kommer til å ta en vegg med fototapet, eller himmel med fly eller noe sånt.. Gleder meg til å sette i gang 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VKF Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Enig, og det gjelder også dersom barnet er mest opptatt av å bevare status quo og foreldrene (modern) etterhvert får fnatt av den gamle dekoren. Min er skikkelig konservativ på alt, så jeg er jammen glad vi ikke malte rommet på "barnevis" slik at han går tenårene i møte med skikkelig småbarnsrom;-) Jeg hadde endelig lært da vi fikk minstemor. Hun kunne nok en periode tenkt seg et skikkelig prinsesserom, men det fikk hun ikke:-) Da sønnen vår var liten var det moderne med sånne tapetborder. Han fikk gult rom, med grønne møbler og en tapetbord langs hele veggen som delte veggen i to med bamser på. Den gikk også i gult og grønt. Det var veldig fint en stund synes jeg, men det ble fort umoderne og stakkars gutten måtte leve med bamserommet sitt, når han var midt i Kaptein Sabeltann-alderen:-) Da jeg endelig tok meg på tak og skulle pusse opp rommet hans, hadde jeg et h... slit med å bli kvitt borden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VKF Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Han skal da ikke ha samme rom til han blir tenåring da *fnis* Jeg liker å gjøre om litt etterhevrt, for blir fort lei av stiler.. Så kommer til å ta en vegg med fototapet, eller himmel med fly eller noe sånt.. Gleder meg til å sette i gang Kos deg med oppussingen du:-) Ikke hør på oss gamlingene som har vært gjennom denne fasen og føler oss ferdig med typiske barnerom;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Jeg malte en gang veier rett på golvbelegget på rommet til poden... *Hehe* Det var gammelt og slitt uansett da. Som de andre så ville ikke jeg heller gått for bildetapeter og sånt, men hver sin smak. ) Jeg blir i alle fall veldig fort sliten når jeg oppholder med i rom med voldsomme tapeter og antar at sånne store bildetapeter vil virke på samme måte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Han skal da ikke ha samme rom til han blir tenåring da *fnis* Jeg liker å gjøre om litt etterhevrt, for blir fort lei av stiler.. Så kommer til å ta en vegg med fototapet, eller himmel med fly eller noe sånt.. Gleder meg til å sette i gang ''Han skal da ikke ha samme rom til han blir tenåring da *fnis*'' Hvis han er en som nekter deg å forandre på _noe_, så blir det jo fort slik...;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Jeg hadde endelig lært da vi fikk minstemor. Hun kunne nok en periode tenkt seg et skikkelig prinsesserom, men det fikk hun ikke:-) Da sønnen vår var liten var det moderne med sånne tapetborder. Han fikk gult rom, med grønne møbler og en tapetbord langs hele veggen som delte veggen i to med bamser på. Den gikk også i gult og grønt. Det var veldig fint en stund synes jeg, men det ble fort umoderne og stakkars gutten måtte leve med bamserommet sitt, når han var midt i Kaptein Sabeltann-alderen:-) Da jeg endelig tok meg på tak og skulle pusse opp rommet hans, hadde jeg et h... slit med å bli kvitt borden. Vi pusset ikke opp rommet i det hele tatt da han ble født - flyttet inn i nyanskaffet hus og jeg var høygravid og ingen av oss orket maling i tillegg til tusen andre ting som skulle gjøres. Så vi beholdt forrige eiers dekor, dvs 3 plankevegger og én vegg med strie (slik som man gjerne hadde da forrige eier innreder dette). Heldigvis er strien i en nøytral farge. Så ikke noe spesielt dekor i det hele tatt - utover plakater og slikt. Jeg har siden dengang flere ganger spurt om han vil at vi skal pusse opp rommet, men der er han ekstremt bestemt - her skal det ikke endres på _noe_. Det er mange år siden han lekte seg på teppet med veimønster, men han ser sjokkert på meg når jeg foreslår å bytte det ut;-) Men, men, sånn sett føyer han seg jo pent inn i familien *he he* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
calendula Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Jeg holder på med oppussingsplanene til gutterommet til han som skal bli skolegutt til høsten. Han har et veldig lite rom, så det blir 3 hvite og en lysegrå vegg og ellers innslag av blått og svart på tekstilene. Til småbarnsrommet hadde jeg satset på 3 nøytale vegger og en du kan leke deg litt med. Vi har selvlysende stjerner i taket på begge barnerom og ungene har lært seg stjernetegnene slik at de kjenner dem igjen ute. Husk at skikkelige knallfarger kan være stressende for noen barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Vi pusset ikke opp rommet i det hele tatt da han ble født - flyttet inn i nyanskaffet hus og jeg var høygravid og ingen av oss orket maling i tillegg til tusen andre ting som skulle gjøres. Så vi beholdt forrige eiers dekor, dvs 3 plankevegger og én vegg med strie (slik som man gjerne hadde da forrige eier innreder dette). Heldigvis er strien i en nøytral farge. Så ikke noe spesielt dekor i det hele tatt - utover plakater og slikt. Jeg har siden dengang flere ganger spurt om han vil at vi skal pusse opp rommet, men der er han ekstremt bestemt - her skal det ikke endres på _noe_. Det er mange år siden han lekte seg på teppet med veimønster, men han ser sjokkert på meg når jeg foreslår å bytte det ut;-) Men, men, sånn sett føyer han seg jo pent inn i familien *he he* ''Det er mange år siden han lekte seg på teppet med veimønster, men han ser sjokkert på meg når jeg foreslår å bytte det ut;-)'' Et sånt et har vi også. Siste forslag om å hive det ut ble møtt med omtrent samme reaksjon. Jeg skjønner ikke hvor han kan ha det fra... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 ''Det er mange år siden han lekte seg på teppet med veimønster, men han ser sjokkert på meg når jeg foreslår å bytte det ut;-)'' Et sånt et har vi også. Siste forslag om å hive det ut ble møtt med omtrent samme reaksjon. Jeg skjønner ikke hvor han kan ha det fra... ;-) Det ryker kanskje ut etterhvert som de vokser til. Men man skal aldri si aldri. En gymnaskompis av husbonden (han med 4 tette gutter, hvorav en på trinnet til din) hadde i følge Finn fortsatt bamselamper o.l. på rommet sitt da han gikk på videregående..;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 ;-) Det ryker kanskje ut etterhvert som de vokser til. Men man skal aldri si aldri. En gymnaskompis av husbonden (han med 4 tette gutter, hvorav en på trinnet til din) hadde i følge Finn fortsatt bamselamper o.l. på rommet sitt da han gikk på videregående..;-) Mine store tok med seg Disneysengetøyet da de flyttet hjemmenifra ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VKF Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Vi pusset ikke opp rommet i det hele tatt da han ble født - flyttet inn i nyanskaffet hus og jeg var høygravid og ingen av oss orket maling i tillegg til tusen andre ting som skulle gjøres. Så vi beholdt forrige eiers dekor, dvs 3 plankevegger og én vegg med strie (slik som man gjerne hadde da forrige eier innreder dette). Heldigvis er strien i en nøytral farge. Så ikke noe spesielt dekor i det hele tatt - utover plakater og slikt. Jeg har siden dengang flere ganger spurt om han vil at vi skal pusse opp rommet, men der er han ekstremt bestemt - her skal det ikke endres på _noe_. Det er mange år siden han lekte seg på teppet med veimønster, men han ser sjokkert på meg når jeg foreslår å bytte det ut;-) Men, men, sånn sett føyer han seg jo pent inn i familien *he he* ''Men, men, sånn sett føyer han seg jo pent inn i familien *he he*'' Høre ikke ut som det er nødvendig heller da:-) Sønnen her fikk helt nytt rom under siste oppussing. Nye gipsvegger som er malt hvite, nytt gulv og nye møbler. Nå håper jeg at det ikke blir noe mer oppussing på mange år. Han skal få ha det slik til han flytter hjemmefra. Det er litt kjedelig rommet hans nå. Ingen leker lenger eller bilde på veggene. Bare et pc-bord, garderobeskap og seng. Lett og holde det ryddig, men litt sterilt. Har sagt at han kan få henge opp noen få plakater, men ikke for mange. Vil helst ikke ha for mange hull i de nye veggene. Men nå vil han ikke henge opp plaketer lenger og er fornøyd bare han har pc og manualer på rommet sitt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1 idè Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Pusset opp rommet til gutten min når han var 3,5 år og siden han var og fortsatt er vill etter filmen "Cars", så ble det temaet. Veggen der senga står ble malt blå (ikke lys, men heller ikke helt mørk) og resten av veggene ble lysegrå. På veggen tvers over senga kjøpte jeg et slags "klistremerke" av "Lynet McQueen" og klistret opp og det skal jeg love deg var succe! Han måtte trekke haka opp fra gulvet når han kom inn og så det! Så kjøpte jeg "Cars"-gardiner, sengetøy, lampe og to plakater som ble heng opp. Han ble kjempefornøyd! "Klistremerket" går an å ta av igjen og sette på en annen vegg også så det er ikke limt fast. Kjøpte det hos et lokalt malerservice og de hadde massevis av motiver å velge mellom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 ''Han skal da ikke ha samme rom til han blir tenåring da *fnis*'' Hvis han er en som nekter deg å forandre på _noe_, så blir det jo fort slik...;-) jaja, men da skal han få det som han vil. Han skal i hevrt fall slippe å leve med fly på veggene osv. når han blir tenåring. Forhåpentligvis har vi kjøpt hus innen den tid Når jeg skal pusse opp barnerommet tenker jeg ikke på hva han måtte mene om 10 år, hehe.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.