Gå til innhold

Tilbake til hverdagen :o)

Shadow 650

Anbefalte innlegg

Jeg skjønte ikke hvor lyden kom fra engang da vekkerklokka mi ringte i dag morges. Min neste innskytelse var å hive den ut vinduet...

12-åringen som er enda mer B enn meg kom seg merkelig nok opp av senga selv - mens toåringen og gubben dormet videre. 'Skal du ikke stå opp?' sa jeg - hvorpå hav svarte 'nei, hvorfor det, minsten sover jo'... Han er egentlig en morgenfugl.

Så jeg koste meg med å vente på en forsinket buss på Helsfyr, mens jeg funderte på hvorfor bussen alltid er mest forsinket på de kaldeste dagene - og når jeg kom på jobben viste termometeret intet mindre enn -19.5. Og hjemme i den varme senga lå noen og dormet enda...

Åh fyttihæl** tjue minus??!

''Så jeg koste meg med å vente på en forsinket buss på Helsfyr, mens jeg funderte på hvorfor bussen alltid er mest forsinket på de kaldeste dagene''

Jeg har et vagt nyttårsløfte om å kjøre mer kollektivt til skolen, men da jeg så gradestokken i dag, var idéen avblåst med høye kneløft. Det er nemlig ikke bare bussen som er mest forsinka på de kaldeste dagene.

Hvorfor var du ikke rutinert nok til å ta hjemmekontor i dag? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt Nyttår, Annegunn!

Er det virkelig så mye kaldere på jobben din enn her? Vi hadde -10 i dag tidlig, og det var absolutt kaldt nok.

Ja, det er kjent som et kuldehøl.... Jeg har en dunparkas med skinnkant på hetta jeg stort sett bare bruker på jobb de dagene det er mindre enn -10 hjemme, og den er _varm_. Allikevel frøs jeg helt fram til lunch.

God nyttår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Så jeg koste meg med å vente på en forsinket buss på Helsfyr, mens jeg funderte på hvorfor bussen alltid er mest forsinket på de kaldeste dagene''

Jeg har et vagt nyttårsløfte om å kjøre mer kollektivt til skolen, men da jeg så gradestokken i dag, var idéen avblåst med høye kneløft. Det er nemlig ikke bare bussen som er mest forsinka på de kaldeste dagene.

Timeliste :-/ En av de ytterst få tingene som ikke er tilgjengelig på utsiden av brannmuren. Og sekretæren som pleier å redde meg i sånne situasjoner er på kanariøyene............. Fornuftig sjel?

Det blir vel ikke så mye varmere i morgen heller, om jeg kjenner kuldehølet rett. Da er det et møte jeg må på.

*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har et vagt nyttårsløfte om å kjøre mer kollektivt til skolen, men da jeg så gradestokken i dag, var idéen avblåst med høye kneløft. ''

Men selv om det er kaldt å vente på kollektivtransport, slipper man i det minste å skrape rutene før man skal hjem!! Eller du har kanskje garasjeplass på jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har et vagt nyttårsløfte om å kjøre mer kollektivt til skolen, men da jeg så gradestokken i dag, var idéen avblåst med høye kneløft. ''

Men selv om det er kaldt å vente på kollektivtransport, slipper man i det minste å skrape rutene før man skal hjem!! Eller du har kanskje garasjeplass på jobb?

''garasjeplass på jobb?

''

Ånei. ;) Snirkler rundt i gatene for å finne en gratisparkering. Finner det faktisk hver dag selv om jeg må leite litt noen ganger. :)

Slapp faktisk ruteskraping på vei hjem i går. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''garasjeplass på jobb?

''

Ånei. ;) Snirkler rundt i gatene for å finne en gratisparkering. Finner det faktisk hver dag selv om jeg må leite litt noen ganger. :)

Slapp faktisk ruteskraping på vei hjem i går. :)

Fint du slapp skraping, da:-)

Jeg synes skraping er ganske så pyton, så da hadde jeg nok heller tatt sjansen på at bussen IKKE var forsinket! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint du slapp skraping, da:-)

Jeg synes skraping er ganske så pyton, så da hadde jeg nok heller tatt sjansen på at bussen IKKE var forsinket! :-)

''Jeg synes skraping er ganske så pyton, så da hadde jeg nok heller tatt sjansen på at bussen IKKE var forsinket! :-)''

Akkurat nå om dagen er det ingen vits å se på bussrutene her i Trondheim, det er bare å stille seg opp og håpe at det kommer en buss en gang. :o) Kaos og dårlig brøytebudsjett kalles det, de stakkars brøytesjåførene gjør nok så godt de kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg synes skraping er ganske så pyton, så da hadde jeg nok heller tatt sjansen på at bussen IKKE var forsinket! :-)''

Akkurat nå om dagen er det ingen vits å se på bussrutene her i Trondheim, det er bare å stille seg opp og håpe at det kommer en buss en gang. :o) Kaos og dårlig brøytebudsjett kalles det, de stakkars brøytesjåførene gjør nok så godt de kan.

''Kaos og dårlig brøytebudsjett kalles det, de stakkars brøytesjåførene gjør nok så godt de kan.''

Nå er det ikke snø her jeg bor, så brøyting er ikke et tema for tiden. Men jeg må si at den korte tida jeg bodde i Trondheim for mer enn 20 år siden syntes jeg brøytekaoset var mye større enn jeg siden har opplevd det i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...