Gå til innhold

Klær i vognen

Gjest Mammadillah

Anbefalte innlegg

Gjest Mammadillah

Vesla på 10 mnd begynner straks i barnehage og skal sove ute i vogn.

Hun har en Simo termopose som er god og varm, vann- og vindtett osv...

Men hva trenger hun av tøy i posen?

Det jeg har er en tynn fleecedress,

så må hun ha noe under den,

hun har en ulldress (ligner på pysjamas), eller skal hun ha strømpebukse og body i ull i stedet? Og er det nok, eller bør hun ha et plagg til over?

Bør hun ha en tykk ullgenser i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mallet

Minsten her bruker body/strømpebukse i ull, ullsokker, fleece- eller ullbukse, en tynn ullgenser, og fleece- eller ulljakke utenpå. Pluss lue og votter (hendene havner alltid utenfor posen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig innetøy (strømpebukse + body?) og en hel fleecedress + ullsokker, lue og votter. Kanskje en ullgenser også om det er veldig kaldt.

Men dette har barnehagen god erfaring med er jeg sikker på. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Det lureste er å spørre i barnehagen. Der har de veldig god greie på sånt - og det er tilpasset værforholdene der dere bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

Det er så stor forskjell på hvor varme barna er, så der ville jeg prøvd meg fram. Sover babyen innendørs hjemme?

På min lille bruker jeg kun tynt ulltøy i voksi opptil fem minus. mellom fem og ti minus har han et lag fleece utenpå det. Det er praktisk å ha på tynt ulltøy innerst så kan de ha det på inne i barnehagen. Ull er også så greit fordi det regulerer varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillevill har riktignok nettopp sluttet med dagsoving i barnehagen - men i fjor stilte hun i ullundertøy og vanlig innetøy ved levering, og så byttet de innetøyet med hjemmestrikket ullbukse og ullgenser, hals, lue, votter og noen skinntøfler vi hadde. Det holdt i voksiposen, selv om det var godt med kuldegrader.

De var gjerne ute rett etter soving, s da var det bare å dra på dress utenpå igjen - fungerte visst fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...