Gå til innhold

NHD - hva ville du gjort?

Anbefalte innlegg

Gjest trenger et godt råd
Skrevet

Jeg lever i et helvete. Er trøtt, sliten livstrett og har ikke mer å gi. Går ikke på medisiner, har prøvd en rekke AD før uten noe særlig virkning. Eneste som virker er sobril og imovane til kvelden. Føler meg presset til å klare meg uten disse medikamentene, fordi jeg var avhengig av imovane før. Nå vet jeg jo at jeg ville brukt disse med moderasjon og er åpen for en avtale med legen om dosering. Jeg vil IKKE tilbake til avhengigheten. Jeg jobber ikke og kommer meg ikke noe særlig ut, jeg sliter med angst for det sosiale, prestasjonsangst, depresjon og håpløshet. Det gir seg utslag i fysiske symptomer tror jeg, som utmattethet, og utbrenthet. Jeg har lite nettverk og har vært utenfor arbeidslivet i mange år, tross at jeg ennå er ung og har god utdannelse. Jeg har virkelig prøvd alt og jeg vet ikke om jeg klarer å komme lenger. Skal man da presse på for å klare det, og ikke kunne få medikamentell støtte når alt er rast sammen rundt meg? Jeg kommer meg ikke ut, fungerer ikke i arbeidslivet, knapt nok sosialt og blir bare mer og mer deprimert..er det rimelig at jeg ikke skal gå på medisiner? Dette er tungt..jeg vet ikke hva som er det riktige, jeg har prøvd alle AD utenom wellbutrin..men jeg tviler på at den virker, når ingen andre virket. Jeg hadde god nytte av sobril for å klare å fungere før, men det får jeg altså ikke lenger. Men hvis man har valget mellom moderat bruk og å gi opp..hva gjør man da? Er så sliten og tappet for krefter og jeg er svært deprimert..føler meg så totalt ubetydelig og livet er meningsløst..hva ville du gjort med meg NHD?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dine basisbehov som mat, bolig og trygghet dekket?

Gjest xbellax
Skrevet

Det er ikke sikkert AD er rett for deg i det hele tatt. Kanskje må legen din se på andre løsninger. Kanskje må du forsøke annen type terapi. Der finnes endel gode sovemds som ikke er avhengighetsskapende, hva med å prøve det istede for imovane? Hva med NAV, går du uføre? Kanskje du kan ha nytte av en støtteperson som kan hjelpe deg med å finne veien ut av hulen din. Sjekk om der er noen grupper/møter for mennesker som sliter nær deg. Ingenting blir bedre av å islosere seg fullstendig.

Gjest Bartelomeus
Skrevet

Du spør legen ikke oss, men jeg har det HELT likt som deg! Det var sprøtt å lese noe jeg kunne skrevet selv. Har ingen tips

(sier seg jo selv, i og med at jeg driver å sier jeg har det helt som deg og du er rådvill;) )

Jeg vil bare vise deg hva "frisk og glad" skriver som svar til meg i denne tråden: http://doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4055088

Kanskje vi kan prøve denne veien til frisk?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis valget står mellom fornuftige doser benzo og uføretrygd, synes jeg valget er lett.

Skrevet

Hvis valget står mellom fornuftige doser benzo og uføretrygd, synes jeg valget er lett.

Er uføretrygdet og har vært det noen år nå. Men hva kan jeg gjøre med det når legen som behandler meg ikke synes jeg skal gå på benzo? Hun virker veldig bestemt. Er det noe mer å gjøre da, eller må jeg bare ha det sånn?

Skrevet

Jeg har vært avhengig av benzo og bestemte meg for aldri mer å ta noe sånt. Jeg har hjelp i lavdose nozinan, kanskje det er noe for deg?

Skrevet

Jeg har vært avhengig av benzo og bestemte meg for aldri mer å ta noe sånt. Jeg har hjelp i lavdose nozinan, kanskje det er noe for deg?

Hvordan funker nozinan, egentlig?

Unnskyld at jeg skyter inn et spørsmål,

Skrevet

Er redd for å bli lat/dorsk og legge på meg..blir man det av nozinan?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...