Gå til innhold

Søvnløse netter/normalt?

Anbefalte innlegg

Gjest Moffedille

De siste to ukene har jeg sovet godt og lenge,til langt på dag siden jeg ikke sov godt om nettene. Nå er det slutt på det for jeg må tidlig opp med ungene,var våken i hele natt,oppe og røykte og låg i sengen og tenkte. Likevel har jeg klart meg ganske bra i dag,før ble jeg ødelagt av en søvnløs natt.

Det er i grunn det som plager meg for tiden,søvnløse netter...men hva er det et tegn på?

Eller er det sånn at alle er søvnløse i perioder?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321543-s%C3%B8vnl%C3%B8se-netternormalt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig vanlig å sove dårlig om nettene iblant. En natt med dårlig søvn klarer de aller fleste uten problemer dagen etter, og nå som kroppen din er vant til å sove ut over dagen er det ikke rart om du trenger litt tid på å komme tilbake til mer normal døgnrytme.

Hvis ikke du har andre plager, og ting fungerer greit for deg i hverdagen synes jeg ikke du skal bekymre deg for søvnen.

Jeg har nesten aldri i hele mitt liv hatt en lengre periode hvor jeg har vært fri for søvnvansker. Det er ikke normalt, mens å ha perioder hvor man sover dårlig er helt normalt. Det kan skyldes alt fra stress til depresjoner , men det trenger ikke være noen åpenbar årsak.

Annonse

Gjest Moffedille

Det er veldig vanlig å sove dårlig om nettene iblant. En natt med dårlig søvn klarer de aller fleste uten problemer dagen etter, og nå som kroppen din er vant til å sove ut over dagen er det ikke rart om du trenger litt tid på å komme tilbake til mer normal døgnrytme.

Hvis ikke du har andre plager, og ting fungerer greit for deg i hverdagen synes jeg ikke du skal bekymre deg for søvnen.

Men har hatt problemer med søvnen lenge nå,var en liten periode jeg sov godt uten medisiner men nå er det visst påan igjen,håper det ordner seg snart : )

Har jo flere diagnoser men tror ikke de stemmer,som sagt er det dette med søvnen jeg sliter med nå. Er bare redd det skal utvikle seg,derfor tror jeg det er viktig at jeg får noe å sove på.

Tidligere var det andre grunner til at jeg ikke sov,virker som alt forandrer seg med årene,men det er vel normalt. Kanskje det er meningen at jeg skal oppleve litt av alt,for å lære her i livet.

Gjest Moffedille

Jeg har nesten aldri i hele mitt liv hatt en lengre periode hvor jeg har vært fri for søvnvansker. Det er ikke normalt, mens å ha perioder hvor man sover dårlig er helt normalt. Det kan skyldes alt fra stress til depresjoner , men det trenger ikke være noen åpenbar årsak.

Samme her,har nok alltid hatt søvnvansker men så var det en periode da alt gikk så bra. Var vel for mye å håpe på at det skulle vare kanskje. Har for mange tanker antagelig,vil bare normalisere meg selv.

Og det er vel normalt med søvnløse netter,ikke akkurat noe å bekymre seg for håper jeg : )

Har vært inne i en veldig bra periode tross alt.

Gjest bippppppp

Men har hatt problemer med søvnen lenge nå,var en liten periode jeg sov godt uten medisiner men nå er det visst påan igjen,håper det ordner seg snart : )

Har jo flere diagnoser men tror ikke de stemmer,som sagt er det dette med søvnen jeg sliter med nå. Er bare redd det skal utvikle seg,derfor tror jeg det er viktig at jeg får noe å sove på.

Tidligere var det andre grunner til at jeg ikke sov,virker som alt forandrer seg med årene,men det er vel normalt. Kanskje det er meningen at jeg skal oppleve litt av alt,for å lære her i livet.

Truxal er min utmerkede sovemedisin. Kan øke og senke dosen, alt etter behov, den er ikke vanedannende. Ikke henger den over mye, den er lett og slutte med. Hva mere kan man ønske seg?

Reklamerer for den stadig vekk her inne, skulle nesten tro jeg arbeidet for "glaxo" he-he :-)

Gjest Moffedille

Truxal er min utmerkede sovemedisin. Kan øke og senke dosen, alt etter behov, den er ikke vanedannende. Ikke henger den over mye, den er lett og slutte med. Hva mere kan man ønske seg?

Reklamerer for den stadig vekk her inne, skulle nesten tro jeg arbeidet for "glaxo" he-he :-)

Ok,hehe : )

Ja få prøve et eller annet.

Jeg fikk inntrykk av at du hadde sovet dårlig et par uker, men tatt det igjen ved å sove lenger om morgenen, og at natt til i går var den eneste natten med for lite søvn.

Siden det har vært et problem over tid må du jo prøve å finne en løsning. Et bra utgangspunkt kan være hva som har fungert før.

Gjest Moffedille

Jeg fikk inntrykk av at du hadde sovet dårlig et par uker, men tatt det igjen ved å sove lenger om morgenen, og at natt til i går var den eneste natten med for lite søvn.

Siden det har vært et problem over tid må du jo prøve å finne en løsning. Et bra utgangspunkt kan være hva som har fungert før.

Det kommer og går på en måte,jo jeg har jo tatt det igjen ved å sove på formiddagen : )

Men sliter generellt med søvnen pga at jeg har så mye å tenke på,må finne en løsning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...