Gjest Elextra Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hvilke steder, innen et par timers avstand fra Oslo, er best egnet for alpint med små barn? Barna er 5 og 7 og foreløpig tilnærmet nybegynnere i slalombakken. Skal helst være noen litt større bakker hvor også de voksne får brynt seg. Og det bør være slake bakker med "enkle" heiser for barna, men helst noe litt mer enn de aller minste bakkene med "transportbånd". Tenker et sted vi kan tilbringe et par dager i vinter (og ja, jeg kjenner til navnene på de fleste store skistedene, så dem trenger man ikke ramse opp for meg, men jeg lurer på hvilke som egner seg best for små og litt uerfarne barn). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 . 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Trysil. Fageråsen er veldig flat og har svært barnevennlige heiser. Samtidig er det mange muligheter for å prøve noe annet om man ønsker å avansere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Trysil. Fageråsen er veldig flat og har svært barnevennlige heiser. Samtidig er det mange muligheter for å prøve noe annet om man ønsker å avansere. Har vært i Trysil på voksentur, og tenker ikke på det som et typisk barnested - mer som et ungdoms- og voksensted. Ikke veldig bratte bakker, men ganske bratt ned mot sentret, mener jeg å huske? Men har ikke vært ved Fageråsen - verd å sjekke ut! Takk for tips 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma til lita jente Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Har vært i Trysil på voksentur, og tenker ikke på det som et typisk barnested - mer som et ungdoms- og voksensted. Ikke veldig bratte bakker, men ganske bratt ned mot sentret, mener jeg å huske? Men har ikke vært ved Fageråsen - verd å sjekke ut! Takk for tips Veldig fint for barn og familier på Fageråsen. Veldig rolig også! Det er ikke der ungdommen oppholder seg nei. Det er på den andre siden av samme fjellet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Om du kan tolerere Oslo også - eller tregner en kveldstur - er Tårnbakken på Tryvann helt ypperlig for nybgynnere. Ganske lang og passe slak. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
calendula Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Kongsberg? Vi var nettopp der med 2 helt nybegynnere. Barnebakken er snill, med en litegrann brattere del i midten. Greie løyper for voksne også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Kanskje litt lenger enn dere hadde tenkt, men Vangslia i Oppdal er perfekt. Vi var der for to år siden, da var ungene 6 og 8 og storkoste seg. Barnebakken har en enkel tallerken-heis og er ganske lang, men passe slak. Flere fine bakker for de voksne også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg vet du ikke ville ha oppramsing av store skisteder, men vi vender nå stadig tilbake til Hafjell vi da - og vi har en på 5,5 og en på 8,5. I fjor var vi der også, og da var ikke minsten så veldig interessert i å holde på hele tiden. Da var det fint at de tilbød barnepass noen timer midt i bakken. Veldig fint opplegg. Ikke for langt å kjøre heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Tryvann, tårnbakken er vår favoritt når vi er hjemme. Slakk, lang og stolheis. Vi har en gutt på 5 år, og denne bakken var perfekt for han i fjor når han var 4 og helt fersk. Masse lette partier + bitte litt og bryne seg på også, for nybegynnere. Ellers var vi på Rauland i fjord, og har tenkt oss til Hafjell i år. Lykke til og kos dere i bakken 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Om du kan tolerere Oslo også - eller tregner en kveldstur - er Tårnbakken på Tryvann helt ypperlig for nybgynnere. Ganske lang og passe slak. Ja, har vært på Tryvann. Har tenkt at den bakken er for bratt for mine, men kanskje kan det gå. Vil nok prøve om ikke så lenge, men nå tenkte vi på å reise bort et par dager etterhvert (bor i Oslo). Takk for tips. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Kanskje litt lenger enn dere hadde tenkt, men Vangslia i Oppdal er perfekt. Vi var der for to år siden, da var ungene 6 og 8 og storkoste seg. Barnebakken har en enkel tallerken-heis og er ganske lang, men passe slak. Flere fine bakker for de voksne også. Høres flott ut, men som du sier litt langt, om det bare er for et par dager. Skal ha det i minne - takk . 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg vet du ikke ville ha oppramsing av store skisteder, men vi vender nå stadig tilbake til Hafjell vi da - og vi har en på 5,5 og en på 8,5. I fjor var vi der også, og da var ikke minsten så veldig interessert i å holde på hele tiden. Da var det fint at de tilbød barnepass noen timer midt i bakken. Veldig fint opplegg. Ikke for langt å kjøre heller. Enig i at det er fint på Hafjell, men jeg synes bakkene er litt bratte. Særlig vil henget ned mot slutten ta luven av min litt engstelige sønn . Men takk likevel 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Kongsberg? Vi var nettopp der med 2 helt nybegynnere. Barnebakken er snill, med en litegrann brattere del i midten. Greie løyper for voksne også. Ok, takk, skal vurderes! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Tryvann, tårnbakken er vår favoritt når vi er hjemme. Slakk, lang og stolheis. Vi har en gutt på 5 år, og denne bakken var perfekt for han i fjor når han var 4 og helt fersk. Masse lette partier + bitte litt og bryne seg på også, for nybegynnere. Ellers var vi på Rauland i fjord, og har tenkt oss til Hafjell i år. Lykke til og kos dere i bakken Takk, har tenkt at Tryvann er for bratt, jeg (bortsett fra den lille transportbakken, men den er for liten), men skjønner jeg bør vurdere denne igjen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Takk, har tenkt at Tryvann er for bratt, jeg (bortsett fra den lille transportbakken, men den er for liten), men skjønner jeg bør vurdere denne igjen Tårnbakken er perfekt. Min 4åring klarte den supert i fjor, i år har vi ikke klart å somle på oss skiene enda, skulle to dager i romjulen, men 12 kalde blir i meste laget i bakken, for lillegutt i alle fall. Gutten min er født nokså sent på året, så om du har en femåring nå, går den bakken som en drøm. Hjelp han ned siste henget i starten, og lær han og ploge skikkelig så går dette bra :-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Tårnbakken er perfekt. Min 4åring klarte den supert i fjor, i år har vi ikke klart å somle på oss skiene enda, skulle to dager i romjulen, men 12 kalde blir i meste laget i bakken, for lillegutt i alle fall. Gutten min er født nokså sent på året, så om du har en femåring nå, går den bakken som en drøm. Hjelp han ned siste henget i starten, og lær han og ploge skikkelig så går dette bra :-D Jeg har en femåring, ja, som ikke er veldig "bevandret" i alpint. Men hans "problem" er at han er typen til bare å sette rett utfor, uten tanke for hvordan han skal stoppe eller bremse. Men nå etterhvert har han vel lært at det går an å sette seg ned . Min eldste, derimot, er omvendt og synes fort det blir skummelt. Men skal absolutt ta en dagstur i Tårnbakken så snart det kommer litt nysnø (litt hardt der nå). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Natrudstilen ved Sjusjøen - fin gratis barnebakke Dagali Skisenter - lite folk og fine slake bakker Kongsberg Skisenter (litt bratt barnebakke, men gode instruktører) Disse tre er våre favoritter, vi har kjørt alpin med ungene siden de var 2-3 år 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Natrudstilen ved Sjusjøen - fin gratis barnebakke Dagali Skisenter - lite folk og fine slake bakker Kongsberg Skisenter (litt bratt barnebakke, men gode instruktører) Disse tre er våre favoritter, vi har kjørt alpin med ungene siden de var 2-3 år Takk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 -og Gaustablikk! Der er det i tillegg flott natur! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.