Gå til innhold

Jeg er deprimert

Anbefalte innlegg

Jeg bestemte meg for å vente til jeg har time 28/1. Jeg kunne ringe i dag tidlig å få hastetime hvis jeg følte at det var noe som hastet.

Jeg sov godt i natt og jeg er mer meg selv igjen. Da føler jeg plutselig at det ikke haster.

Har fått energien tilbake, mannen min er i bedre humør. Driver nå og rydder bort siste rest av jula som jeg egntlig skulle ha gjort for et par dager siden, før jeg ramla sammen.

Etter det skal jeg legge meg i badekaret. Så det blir dessverre ikke noe trim på meg i dag heller, men i morgen skal alt bli så mye bedre:-)

Jeg har problemer med å vite hva jeg skal si til legen. Tenker på det Nhd sa. Hva kom først? Høna eller egget? Har tenkt det samme som han jeg også. Er ikke sikker på om jeg er en deprimert person sånn egentlig, men at jeg blir det når vi har dårlige perioder.

Og iflg. tilbakemedlinger ungene gir faren sin, så er det ikke meg, men han.

Spesielt den eldste har problemer med han innimellom. Det er nok fordi hun er veldig lik han. Viljesterke begge to.

Det er ikke så godt å si hva som er hva, men det er det mulig å finne utav.

For meg høres det ut som depresjon, og det finnes det god behandling for. Alle kan bli rammet av denne sykdommen, og det trenger ikke engang være en psykologis årsak (ytre omstendigheter) til at en blir det.

Ville bare si det til deg, i tilfelle du ikke vet det fra før. Jeg synes forøvrig du skal si det akkurat som det er hos legen din, på den måten kan h*n best hjelpe deg. Si det du har fortalt her på dol.

God bedring, og lykke til den 28. da :o)

Fortsetter under...

Det er ikke så godt å si hva som er hva, men det er det mulig å finne utav.

For meg høres det ut som depresjon, og det finnes det god behandling for. Alle kan bli rammet av denne sykdommen, og det trenger ikke engang være en psykologis årsak (ytre omstendigheter) til at en blir det.

Ville bare si det til deg, i tilfelle du ikke vet det fra før. Jeg synes forøvrig du skal si det akkurat som det er hos legen din, på den måten kan h*n best hjelpe deg. Si det du har fortalt her på dol.

God bedring, og lykke til den 28. da :o)

''For meg høres det ut som depresjon''

Slik føltes det da jeg skrev innlegget og slik føler jeg det innimellom.

Men hvis du har lest innleggene mine fra samliv, så skriver jeg også at jeg har det veldig bra i livet mitt og det er slik jeg som oftest føler det.

Ikke rart andre blir forvirra, når jeg er så forvirra selv. Blir ikke lett for dere å svare på spørsmålene mine da:-) Kanskje jeg har en mentalt ustabil personlighetsforstyrrelse? :-)

Men hvis du har lest innleggene mine fra samliv, så skriver jeg også at jeg har det veldig bra i livet mitt og det er slik jeg som oftest føler det.

Ikke rart andre blir forvirra, når jeg er så forvirra selv. Blir ikke lett for dere å svare på spørsmålene mine da:-) Kanskje jeg har en mentalt ustabil personlighetsforstyrrelse? :-)

Hva med å finne en profesjonell samtalepartner for en periode, sånn at du kan få sortert litt?

Hvis du synes du har råd til det, så har jeg hørt bra ting om de som jobber på www.ressursklinikken.no.

Ut i fra mitt dol-kjennskap til deg, så synes jeg du har vært litt "annerledes" de siste månedene enn du har vært før. Uten å ha noen faglig bakgrunn for å mene noe om sånt noe, så får jeg assosiasjoner i retning av en depresjon eller hormonelle forstyrrelser (reaksjonsmønsteret minner jeg litt om hva jeg har sett hos venninner i forbindelse med tidlig overgangsalder).

Hva med å finne en profesjonell samtalepartner for en periode, sånn at du kan få sortert litt?

Hvis du synes du har råd til det, så har jeg hørt bra ting om de som jobber på www.ressursklinikken.no.

Ut i fra mitt dol-kjennskap til deg, så synes jeg du har vært litt "annerledes" de siste månedene enn du har vært før. Uten å ha noen faglig bakgrunn for å mene noe om sånt noe, så får jeg assosiasjoner i retning av en depresjon eller hormonelle forstyrrelser (reaksjonsmønsteret minner jeg litt om hva jeg har sett hos venninner i forbindelse med tidlig overgangsalder).

"(reaksjonsmønsteret minner jeg litt om hva jeg har sett hos venninner i forbindelse med tidlig overgangsalder)"

Det hadde vært en stor lettelse for meg om det hadde vært det som var årsaken. Da finnes det en enkel forklaring som jeg forhåpentligvis kan gjøre noe med og som etterhvert går over.

Det er bare en ting som ikke stemmer helt. Dette blir litt personlig men. Skal ikke sexlysten egentlig dale i overgangsalderen? Hos meg har det vært motsatt.

Vet du tidligere har nevnt overgangsalder etter at jeg snakket om svettetokter om natta. Etter at jeg så et mønster i at dette kun var i forbindelse med med pms, slo jeg det fra meg.

Vanligvis er jeg en frysepinn.

Jeg har time den 28 og det var fint at du minnet meg på dette for dette en av tingene jeg kan nevne for legen.

"(reaksjonsmønsteret minner jeg litt om hva jeg har sett hos venninner i forbindelse med tidlig overgangsalder)"

Det hadde vært en stor lettelse for meg om det hadde vært det som var årsaken. Da finnes det en enkel forklaring som jeg forhåpentligvis kan gjøre noe med og som etterhvert går over.

Det er bare en ting som ikke stemmer helt. Dette blir litt personlig men. Skal ikke sexlysten egentlig dale i overgangsalderen? Hos meg har det vært motsatt.

Vet du tidligere har nevnt overgangsalder etter at jeg snakket om svettetokter om natta. Etter at jeg så et mønster i at dette kun var i forbindelse med med pms, slo jeg det fra meg.

Jeg har time den 28 og det var fint at du minnet meg på dette for dette en av tingene jeg kan nevne for legen.

Svettetokter om natten rett før mens er noe som kan komme når man er like før overgangsalder, ifølge gynekolog jeg var hos i høst.

Jeg tror ikke sexlysten nødvendigvis "skal" gå ned i forbindelse med overgangsalderen. Kanskje når den er _overstått_, men det er ikke noe obligatorisk startsymptom. Dessuten sitter ikke sexlysten bare i hormonene.

Annonse

Jeg tror ikke sexlysten nødvendigvis "skal" gå ned i forbindelse med overgangsalderen. Kanskje når den er _overstått_, men det er ikke noe obligatorisk startsymptom. Dessuten sitter ikke sexlysten bare i hormonene.

''Dessuten sitter ikke sexlysten bare i hormonene.''

Nei, ca midt på kroppen for min del ;-)

Det er du som kjenner deg selv best, vet du ;o) Jeg også var som deg før jeg ble alvorlig, gikk og hanglet slik som dette i ca åtte år før jeg møtte veggen. Jeg var skråsikker på at dette ikke var psykisk før den tid.

Det sier jeg kun for at jeg vil at du skal være obs på det. Det er du som kjenner deg selv best, vet du ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...