Gå til innhold

Psykdom=fysiske problemer?

Anbefalte innlegg

Gjest PsykFys

Grunnen til at jeg lurer er jo at jeg har sliti med depresjon og sånt siden jeg var 11-12. Kan flere år med psykdommen utløse fysiske problemer? Som konstant urolig mave ? første fem årene med depresjonen gikk jo bra, men de neste 10 har vært pyton!

Og om det er psykiske årsaker - hva kan jeg gjøre for å få dette til å bli bedre?

Hjelper jo hverken fysisk eller psykisk at jeg bekymrer meg for mye om dette og - hvis det er psykisk, kan jeg jo roe ned kaoset litt.

Er det noen som kan komme med forslag, råd - hva som helst for at ting kan bli bedre ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321589-psykdomfysiske-problemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest xbellax

Absolutt, kropp og sjel henger sammen. Du bør se nærmere på kosten du inntar, mulig du bør få hjelp til en diett laget spesiellt for deg. Deretter bør du se på psyken din og hva du kan gjøre for å ta mentale avbrekk i hverdagen. Det kan så klart være matprodukter du ikke tåler som du ikke vet om, kanskje du også bør få sjekket ut dette.

Gjest PsykFys

Absolutt, kropp og sjel henger sammen. Du bør se nærmere på kosten du inntar, mulig du bør få hjelp til en diett laget spesiellt for deg. Deretter bør du se på psyken din og hva du kan gjøre for å ta mentale avbrekk i hverdagen. Det kan så klart være matprodukter du ikke tåler som du ikke vet om, kanskje du også bør få sjekket ut dette.

Takk for svar!

Kosten er det vel ikke så mye å se på - spiser èn gang for dagen (eller sjeldnere) og da spiser jeg grovt brød f.eks, grønnsaker eller frukt, fullkornsris, sånn "grov" pasta..o.l.

Det mentale ja- hehe, som BP`er er det ikke fryktelig lett å få til avbrekk - er en av de "heldige" som aldri har rolige, normale perioder(er enten ganske høyt oppe eller veldig nede)

Men jeg burde jo prøve noe anna snart - dette funker jo ikke helt. Allergi er utelukket(slår i alle fall ikke ut på test jeg har tatt)

Tusen takk for råd og tips, skal se hva som skjer - tok det opp med legen idag :-)

Takk for svar!

Kosten er det vel ikke så mye å se på - spiser èn gang for dagen (eller sjeldnere) og da spiser jeg grovt brød f.eks, grønnsaker eller frukt, fullkornsris, sånn "grov" pasta..o.l.

Det mentale ja- hehe, som BP`er er det ikke fryktelig lett å få til avbrekk - er en av de "heldige" som aldri har rolige, normale perioder(er enten ganske høyt oppe eller veldig nede)

Men jeg burde jo prøve noe anna snart - dette funker jo ikke helt. Allergi er utelukket(slår i alle fall ikke ut på test jeg har tatt)

Tusen takk for råd og tips, skal se hva som skjer - tok det opp med legen idag :-)

Har du sjekket for proteinintoleranse også? Les om proteininintoleranse generelt hos npif og om Stein Julius sitt liv før og etter diett her http://www.npif.no/psteinjulius/

Stein Julius har også gitt intervjuer til blader og aviser som du finner hvis du Googler.

Her er vi to i familen med proteinintoleranse og diettbrudd slår ut både fysisk og psykisk.

Hvis magen din er vrang, er det ikke nødvendigvis slik at grove kornprodukter er det beste for den. Les litt om det her: http://www.vgb.no/24022/perma/364201 - bloggen er forøvrig også et oppkomme når det gjelder informasjon relatert til kosthold generelt og proteinintoleranse spesielt.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...