Gjest spiralen Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg er ferdig med å få barn og lurer på om jeg skal få satt i spiral. Hvordan går jeg frem? Har en gynekolog spiral på kontoret eller må man til fastlegen og få resept først? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg bestillte time hos fastlege, og da hadde han spiral på kontoret. Jeg vet at noen får resept og selv må hente ut, så det spørs vel hva som er rutinen hos din lege event din gynekolog. Ring og spør :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Ring gynekologen og spør. Jeg hadde med spiral etter resept fra fastlegen, men gynekologen hadde også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Spiralen bør ikke setes inn før 3-6 mnd etter fødsel. Understellet må gå seg til etter påkjenningen med å bære frem barnet. Jeg er veldig fornøyd med hormonspiralen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg ville ringt fastlegen først, så kan han evt. ringe inn en resept for deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 De fleste fastleger fikser dette. (Både resept på dem + å sette dem inn.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1231241387' post='4056974] Spiralen bør ikke setes inn før 3-6 mnd etter fødsel. Understellet må gå seg til etter påkjenningen med å bære frem barnet. Jeg er veldig fornøyd med hormonspiralen. Det var merkelig - jeg fikk min satt inn på 6-ukerskontrollen etter fødselen, etter anbefaling fra legen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Det var merkelig - jeg fikk min satt inn på 6-ukerskontrollen etter fødselen, etter anbefaling fra legen. Tja, etter min leges utsagn, er det flere som har opplevd at spiralen ikke sitter ordentlig på plass hvis den settes inn for tidlig etter fødsel. Min venninne ville sette inn spiral 3 mnd etter fødsel, og fikk beskjed om å komme tilbake når det var gått ytterligere to måneder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1231245965' post='4057029] Tja, etter min leges utsagn, er det flere som har opplevd at spiralen ikke sitter ordentlig på plass hvis den settes inn for tidlig etter fødsel. Min venninne ville sette inn spiral 3 mnd etter fødsel, og fikk beskjed om å komme tilbake når det var gått ytterligere to måneder. Det høres forsåvidt ganske logisk ut at ting bør "falle på plass" først. Heldigvis satt min greit uansett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Det høres forsåvidt ganske logisk ut at ting bør "falle på plass" først. Heldigvis satt min greit uansett. Bra :-) En bekjent ble gravid pga at spiralen ikke satt der den skulle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Det var merkelig - jeg fikk min satt inn på 6-ukerskontrollen etter fødselen, etter anbefaling fra legen. Jeg fikk også tilbud om det på 6-ukerskontrollen. Ganske utrolig at de tilbyr det "en masse" når det ikke er sikkert! men kanskje de gambler på at ammingen uansett gjør at de færreste blir gravide?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg fikk også tilbud om det på 6-ukerskontrollen. Ganske utrolig at de tilbyr det "en masse" når det ikke er sikkert! men kanskje de gambler på at ammingen uansett gjør at de færreste blir gravide?? ''men kanskje de gambler på at ammingen uansett gjør at de færreste blir gravide??'' Jeg har ei venninne som ble gravid med hormospiral _og_ fullamming. Og hennes spiral satt visstnok som den skulle. Det er jo en vanvittig liten risiko for sånt. Da er det liksom meningen at det skal skje, altså. Huttetu. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 ''men kanskje de gambler på at ammingen uansett gjør at de færreste blir gravide??'' Jeg har ei venninne som ble gravid med hormospiral _og_ fullamming. Og hennes spiral satt visstnok som den skulle. Det er jo en vanvittig liten risiko for sånt. Da er det liksom meningen at det skal skje, altså. Huttetu. Oi! det var spesielt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.