Gå til innhold

Hvordan gå frem for å få spiral?

Gjest spiralen

Anbefalte innlegg

Gjest spiralen

Jeg er ferdig med å få barn og lurer på om jeg skal få satt i spiral.

Hvordan går jeg frem? Har en gynekolog spiral på kontoret eller må man til fastlegen og få resept først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bestillte time hos fastlege, og da hadde han spiral på kontoret. Jeg vet at noen får resept og selv må hente ut, så det spørs vel hva som er rutinen hos din lege event din gynekolog. Ring og spør :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiralen bør ikke setes inn før 3-6 mnd etter fødsel. Understellet må gå seg til etter påkjenningen med å bære frem barnet.

Jeg er veldig fornøyd med hormonspiralen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mrs. Wallace

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231241387' post='4056974]

Spiralen bør ikke setes inn før 3-6 mnd etter fødsel. Understellet må gå seg til etter påkjenningen med å bære frem barnet.

Jeg er veldig fornøyd med hormonspiralen.

Det var merkelig - jeg fikk min satt inn på 6-ukerskontrollen etter fødselen, etter anbefaling fra legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var merkelig - jeg fikk min satt inn på 6-ukerskontrollen etter fødselen, etter anbefaling fra legen.

Tja, etter min leges utsagn, er det flere som har opplevd at spiralen ikke sitter ordentlig på plass hvis den settes inn for tidlig etter fødsel.

Min venninne ville sette inn spiral 3 mnd etter fødsel, og fikk beskjed om å komme tilbake når det var gått ytterligere to måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231245965' post='4057029]

Tja, etter min leges utsagn, er det flere som har opplevd at spiralen ikke sitter ordentlig på plass hvis den settes inn for tidlig etter fødsel.

Min venninne ville sette inn spiral 3 mnd etter fødsel, og fikk beskjed om å komme tilbake når det var gått ytterligere to måneder.

Det høres forsåvidt ganske logisk ut at ting bør "falle på plass" først.

Heldigvis satt min greit uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres forsåvidt ganske logisk ut at ting bør "falle på plass" først.

Heldigvis satt min greit uansett.

Bra :-) En bekjent ble gravid pga at spiralen ikke satt der den skulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også tilbud om det på 6-ukerskontrollen. Ganske utrolig at de tilbyr det "en masse" når det ikke er sikkert!

men kanskje de gambler på at ammingen uansett gjør at de færreste blir gravide??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Jeg fikk også tilbud om det på 6-ukerskontrollen. Ganske utrolig at de tilbyr det "en masse" når det ikke er sikkert!

men kanskje de gambler på at ammingen uansett gjør at de færreste blir gravide??

''men kanskje de gambler på at ammingen uansett gjør at de færreste blir gravide??''

Jeg har ei venninne som ble gravid med hormospiral _og_ fullamming. Og hennes spiral satt visstnok som den skulle. Det er jo en vanvittig liten risiko for sånt. Da er det liksom meningen at det skal skje, altså. Huttetu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''men kanskje de gambler på at ammingen uansett gjør at de færreste blir gravide??''

Jeg har ei venninne som ble gravid med hormospiral _og_ fullamming. Og hennes spiral satt visstnok som den skulle. Det er jo en vanvittig liten risiko for sånt. Da er det liksom meningen at det skal skje, altså. Huttetu.

Oi! det var spesielt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...