Gå til innhold

Laks til baby?

Gjest Trenger svar fort

Anbefalte innlegg

Gjest Trenger svar fort

Nå spiser jeg ikke så ofte fisk eller laks, men det hender seg en sjelden gang, toppen 1 gang i mnd... og nå skal vi ha laks, så tenkte jeg at jeg kunne jo klistre potet, gulrot og laks til henne...

men leste på nettet nå at gravide og ammende frarådes å spise alle typer laks ofte, både oppdretts- og villaks pga miljøgifter!

Da bør jeg vel heller ikke gi babyen laks heller da? Og ikke spise selv?

Men jeg spiser det jo så sjeldent... det er vel heller hvis man spiser laks flere ganger i uka?

http://www.babyverden.no/templates/Article____4989.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvor gammel er babyen da?

I allergi-familier anbefaler de ikke fisk til dem under ett år.

Hvis babyen ikke er i risikoen for allergi, hadde jeg gitt henne en smak av laksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trenger svar fort

Hvis babyen ikke er i risikoen for allergi, hadde jeg gitt henne en smak av laksen.

Det er ikke noe matallergi i familien, litt pollen bare... men sånn som har kommet i voksen alder. Hun er 9 mnd...

leste et annet sted at nye anbefalinger anbefaler barn over 6 mnd å spise fisk og at de økte sjansen for ikke å utvikle hudallergi om de ble introdusert for fisk før 9 mnd!

Men det er vel sånn som med alt, de lærde strides..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde dette var anbefalt for alle under ett år, jeg? *glemsk*

Men mener å huske at Nestle hadde middagsglass med torsk for barn fra 8 mnd-alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sier lengre ned så endrer anbefalingene ser fortere enn man rekker å skifte skjorte omtrent. :o)

Jeg hadde latt henne smake jeg. Spiser selv laks en gang i uka omtrent og har ikke tenkt å slutte med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammadillah

Som du sier lengre ned så endrer anbefalingene ser fortere enn man rekker å skifte skjorte omtrent. :o)

Jeg hadde latt henne smake jeg. Spiser selv laks en gang i uka omtrent og har ikke tenkt å slutte med det.

Lot henne smake litt, hun likte det, men spiste ikke så mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...