Gjest Trenger svar fort Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Nå spiser jeg ikke så ofte fisk eller laks, men det hender seg en sjelden gang, toppen 1 gang i mnd... og nå skal vi ha laks, så tenkte jeg at jeg kunne jo klistre potet, gulrot og laks til henne... men leste på nettet nå at gravide og ammende frarådes å spise alle typer laks ofte, både oppdretts- og villaks pga miljøgifter! Da bør jeg vel heller ikke gi babyen laks heller da? Og ikke spise selv? Men jeg spiser det jo så sjeldent... det er vel heller hvis man spiser laks flere ganger i uka? http://www.babyverden.no/templates/Article____4989.aspx 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 hvor gammel er babyen da? I allergi-familier anbefaler de ikke fisk til dem under ett år. Hvis babyen ikke er i risikoen for allergi, hadde jeg gitt henne en smak av laksen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trenger svar fort Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 hvor gammel er babyen da? I allergi-familier anbefaler de ikke fisk til dem under ett år. Hvis babyen ikke er i risikoen for allergi, hadde jeg gitt henne en smak av laksen. Det er ikke noe matallergi i familien, litt pollen bare... men sånn som har kommet i voksen alder. Hun er 9 mnd... leste et annet sted at nye anbefalinger anbefaler barn over 6 mnd å spise fisk og at de økte sjansen for ikke å utvikle hudallergi om de ble introdusert for fisk før 9 mnd! Men det er vel sånn som med alt, de lærde strides.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 hvor gammel er babyen da? I allergi-familier anbefaler de ikke fisk til dem under ett år. Hvis babyen ikke er i risikoen for allergi, hadde jeg gitt henne en smak av laksen. Trodde dette var anbefalt for alle under ett år, jeg? *glemsk* Men mener å huske at Nestle hadde middagsglass med torsk for barn fra 8 mnd-alder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Som du sier lengre ned så endrer anbefalingene ser fortere enn man rekker å skifte skjorte omtrent. ) Jeg hadde latt henne smake jeg. Spiser selv laks en gang i uka omtrent og har ikke tenkt å slutte med det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mammadillah Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Som du sier lengre ned så endrer anbefalingene ser fortere enn man rekker å skifte skjorte omtrent. ) Jeg hadde latt henne smake jeg. Spiser selv laks en gang i uka omtrent og har ikke tenkt å slutte med det. Lot henne smake litt, hun likte det, men spiste ikke så mye... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.