Gjest syns nå jeg da vettu Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Syns tidligere år har vært så koselige tradisjon med julemessen for AF Oslo/Akershus. Både for å støtte de landene vi har adoptert fra, og for å treffe kjente fra alle steder i prosessene som vi har vært igjennom. Jeg trives best med denne førjuls tradisjonen fordi jeg syns juletrefester langt uti januar er en uting. Både fordi jeg er ferdig med julen og fordi både barn og unge har fått i seg nok søtt i hele desember måned. Ble så skuffet når jeg leste at denne tradisjonen hvor de definitivt har fått inn masse penger til bistandsarbeid i AF og landsklubbene fått inn penger til "sine" land. Syns også det er skuffende at styret i Oslo/Akershus lokallag bare legger ned en flott og positv tradisjon. Jeg kan huske julemessen med yrende barneliv og voksne som kommer for å treffe andre medaoptanter helt fra vi startet vår adopsjonsprosess i 1999. Var selv med på å stå på messen i sin tid, bake kaker, lage vaffelrøre osv. Det er kjempe opplevelse for barna. Sier ikke at de ikke kan få det på juletrefest, men det er noe med denne førjulstiden... Kosen, treffe kjente (vet at mange av våre kjente ikke drar på juletrefesten) barna opplever at dette er noe fra både deres land, og at andre barna ser ut som de selv. Lærer barna at ingen er like, om de kommer herfra eller derfra!! Selv om de faktisk også kommer fra sitt opprinnelsesland! Neste år oppfordrer jeg Oslo/akershus lokallag til få igang julemessen igjen!! Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ventefar Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Enig med deg. Selv om juletrefest sikkert er morsomt for de minste (som ennå tror på nissen..?) har nok julemessa også en appell til flere av oss "gamle travere" som er ferdig med småbarnstadiet. I tillegg skaffer julemessa viktige inntekter til bistandsarbeidet. Bare synd at dette forumet om adopsjon her på dr.online er helt "dødt" og knapt nok brukes lenger, så jeg er usikker på hvor mange som får dette med seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tubby1365380674 Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Enig med deg. Selv om juletrefest sikkert er morsomt for de minste (som ennå tror på nissen..?) har nok julemessa også en appell til flere av oss "gamle travere" som er ferdig med småbarnstadiet. I tillegg skaffer julemessa viktige inntekter til bistandsarbeidet. Bare synd at dette forumet om adopsjon her på dr.online er helt "dødt" og knapt nok brukes lenger, så jeg er usikker på hvor mange som får dette med seg. Helt enig med dere. Har ikke selv vært på messen da vi bor litt langt unna, men har vurdert dette. For oss som har barn fra 3 forskjellige land er det også litt flott. Enig i logikken. Det er vel kasnkje mangel på frivillige og mye arbeid som kreves som er årsaken. Burde jobbe for å øke antall frivillige da. Høres veldig koselig ut med en slik messe. Trist med dol ja, men jeg er innom og ser:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
michel1365380617 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Hei til dere som svaner messa.... jeg sitter ikke i det styret, men i en anna lokalavdeling og vet hvor mye arbeid det er med å lage til arrangementer til medlemmene våres. Og når oppmøtet på disse gang på gang er latterlig lite, ja da mister en motivasjonen rett og slett!! Og det å prøve å rekruttere nye inn i styre og til de ulike komiteene er omtrent like vanskelig som å få fred i Midtøsten!! Det er et vanvittig slit for å være ærlig. Men der er mange ildsjeler rundt om i landet som står på som pokker for å lage flotte møter med ulike temaer og arrangementer som julemesse.... Men når medlemmene ikke stiller opp, ja da må det si stopp en gang. Blir litt ris på egen bak!! Så ikke klag over at ei fantastisk messe ikke ble noe av, ta helle kontakt med lokalavedlingen og si at dere ønsker å hjelpe til. Ingen som blir lei seg av den grunn!! Oppfordrer faktisk medlemmer til alle lokalavdelinger om å ta kontakt med sine representative styre, og sei; Hei, jeg vil veldig gjerne komme inn i styret og gjøre en jobb for medlemmene våres!! Gjør det... Ikke lenge til årsmøte rundt om i landet. Vi trenger mange nye ansiketer..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Hei til dere som svaner messa.... jeg sitter ikke i det styret, men i en anna lokalavdeling og vet hvor mye arbeid det er med å lage til arrangementer til medlemmene våres. Og når oppmøtet på disse gang på gang er latterlig lite, ja da mister en motivasjonen rett og slett!! Og det å prøve å rekruttere nye inn i styre og til de ulike komiteene er omtrent like vanskelig som å få fred i Midtøsten!! Det er et vanvittig slit for å være ærlig. Men der er mange ildsjeler rundt om i landet som står på som pokker for å lage flotte møter med ulike temaer og arrangementer som julemesse.... Men når medlemmene ikke stiller opp, ja da må det si stopp en gang. Blir litt ris på egen bak!! Så ikke klag over at ei fantastisk messe ikke ble noe av, ta helle kontakt med lokalavedlingen og si at dere ønsker å hjelpe til. Ingen som blir lei seg av den grunn!! Oppfordrer faktisk medlemmer til alle lokalavdelinger om å ta kontakt med sine representative styre, og sei; Hei, jeg vil veldig gjerne komme inn i styret og gjøre en jobb for medlemmene våres!! Gjør det... Ikke lenge til årsmøte rundt om i landet. Vi trenger mange nye ansiketer..... Glitrende skrevet, kan bare signere dette. Har selv hatt verv i VB sin lokalavdeling over flere perioder. Det var givende og hyggelig, men man kommer til et punkt der det begynner å føles meningsløst å drive intern klubb for styret og et par tre familier til. Det er vanskelig og utakknemlig å få folk til å engasjere seg. Jeg har en følelse av at dette er gjengs, for alle tre organisasjonene. Kanskje organisasjonene og lokallagene burde ta en diskusjon om hvorvidt det er hensiktsmessig med lokallagene mer? Ikke er det foreldreforberedende kurs som skal holdes mer, og informasjonen man trenger ellers får de fleste på nettet. Er det nødvendig å drive hele apparatet som lokallagene faktisk er, for en årlig juletrefest egentlig? Jeg sier ikke at jeg vil legge ned lokallagene i morgen altså, men jeg tror at det vil tvinge seg fram endringer i måten de drives på, og hva oppgaver de har. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Glitrende skrevet, kan bare signere dette. Har selv hatt verv i VB sin lokalavdeling over flere perioder. Det var givende og hyggelig, men man kommer til et punkt der det begynner å føles meningsløst å drive intern klubb for styret og et par tre familier til. Det er vanskelig og utakknemlig å få folk til å engasjere seg. Jeg har en følelse av at dette er gjengs, for alle tre organisasjonene. Kanskje organisasjonene og lokallagene burde ta en diskusjon om hvorvidt det er hensiktsmessig med lokallagene mer? Ikke er det foreldreforberedende kurs som skal holdes mer, og informasjonen man trenger ellers får de fleste på nettet. Er det nødvendig å drive hele apparatet som lokallagene faktisk er, for en årlig juletrefest egentlig? Jeg sier ikke at jeg vil legge ned lokallagene i morgen altså, men jeg tror at det vil tvinge seg fram endringer i måten de drives på, og hva oppgaver de har. Enig med AAA. Det er ikke så veldig oppløftende å drive arbeid i lokallagene når nesten ingen gidder å bidra. Jeg nådde metningspunktet i fjor vinter og gikk ut av styret i lokallaget etter 4 år. Selv på årsmøtet var det kun styret og valgkomiteen som stilte opp. Tiden er nok moden for en organisasjonsendring både i VB og de andre foreningene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
michel1365380617 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Enig med AAA. Det er ikke så veldig oppløftende å drive arbeid i lokallagene når nesten ingen gidder å bidra. Jeg nådde metningspunktet i fjor vinter og gikk ut av styret i lokallaget etter 4 år. Selv på årsmøtet var det kun styret og valgkomiteen som stilte opp. Tiden er nok moden for en organisasjonsendring både i VB og de andre foreningene. Det er så godt å høre at det er flere som er enig!! Jeg kommer til å gå uta av styret etter 6 flotte år. Men no trenger jeg ei pause, og nytt blod kan få komme til. For de siste åra er som dere skriver, en klubb for styret og noen få familier til. Blir ganske så matt når jeg tenker på alle de timene vi legger ned for at kun et fåtall kommer. Jeg tror at internett er noe av "problemet". Her finnes opplysninger på de fleste problem. I tillegg er nå den tidsklemma som alle snakker om, og som jeg ikke forstår nokke av!!! Det er jo for pokker for barna våres vi stiller opp. Det er jo godt å få møte andre i samme situasjon. dele gleder og utfordringer. Og ikke minst, sosialt samvær. Vi har jo tross alt nokke felles!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strom Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Hei til dere som svaner messa.... jeg sitter ikke i det styret, men i en anna lokalavdeling og vet hvor mye arbeid det er med å lage til arrangementer til medlemmene våres. Og når oppmøtet på disse gang på gang er latterlig lite, ja da mister en motivasjonen rett og slett!! Og det å prøve å rekruttere nye inn i styre og til de ulike komiteene er omtrent like vanskelig som å få fred i Midtøsten!! Det er et vanvittig slit for å være ærlig. Men der er mange ildsjeler rundt om i landet som står på som pokker for å lage flotte møter med ulike temaer og arrangementer som julemesse.... Men når medlemmene ikke stiller opp, ja da må det si stopp en gang. Blir litt ris på egen bak!! Så ikke klag over at ei fantastisk messe ikke ble noe av, ta helle kontakt med lokalavedlingen og si at dere ønsker å hjelpe til. Ingen som blir lei seg av den grunn!! Oppfordrer faktisk medlemmer til alle lokalavdelinger om å ta kontakt med sine representative styre, og sei; Hei, jeg vil veldig gjerne komme inn i styret og gjøre en jobb for medlemmene våres!! Gjør det... Ikke lenge til årsmøte rundt om i landet. Vi trenger mange nye ansiketer..... Enig med michel. Enig i alt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.