Gå til innhold

nhd. fluanxol på blå resept

Anbefalte innlegg

Jeg har vært mye bedre etter at jeg øket fluanxol. Mindre indre uro,

og en energi som jeg ikke har hatt på lenge. Får gjort mer i huset, og

føler at jeg lever igjen, og ikke bare eksisterer.

Kan jeg håpe på at dette varer, at det er medisinene som gjør meg

bedre og ikke tilfeldigheten?

Er det noen mulighet for å kunne få den på blå resept? Den er jo ikke

så veldig dyr da, men når jeg nå har økt dosen så blir det litt i tillegg til

alt det andre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321664-nhd-fluanxol-p%C3%A5-bl%C3%A5-resept/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Kan jeg håpe på at dette varer, at det er medisinene som gjør meg bedre og ikke tilfeldigheten?

S: Ja, det kan du.

Er det noen mulighet for å kunne få den på blå resept? Den er jo ikke så veldig dyr da, men når jeg nå har økt dosen så blir det litt i tillegg til alt det andre.

S: Du får Fluanxol på blå resept.

Kan jeg håpe på at dette varer, at det er medisinene som gjør meg bedre og ikke tilfeldigheten?

S: Ja, det kan du.

Er det noen mulighet for å kunne få den på blå resept? Den er jo ikke så veldig dyr da, men når jeg nå har økt dosen så blir det litt i tillegg til alt det andre.

S: Du får Fluanxol på blå resept.

Jeg fikk den ikke på blå resept. Det var kun ved enkelte kriterier de fikk den på det sa

legen.

Det kan vel være på grunn av at den ble skrevet ut for angst, han ikke

kunne skrive den på blå resept.

Jeg er iallefall glad hvis det stemmer at jeg kan regne med å ha det bra nå. Får litt håp tilbake nå. Merket allerede etter den minste dosen at jeg ikke

sovnet til alle tider på dagen. Og trettheten har vært med på å forsterke mye av depresjonen.

Jeg fikk den ikke på blå resept. Det var kun ved enkelte kriterier de fikk den på det sa

legen.

Det kan vel være på grunn av at den ble skrevet ut for angst, han ikke

kunne skrive den på blå resept.

Jeg er iallefall glad hvis det stemmer at jeg kan regne med å ha det bra nå. Får litt håp tilbake nå. Merket allerede etter den minste dosen at jeg ikke

sovnet til alle tider på dagen. Og trettheten har vært med på å forsterke mye av depresjonen.

Et par depressive symptomer kan vel begrunnes uten at en skal mistenke deg for å være trygdesvindler :-)

Et par depressive symptomer kan vel begrunnes uten at en skal mistenke deg for å være trygdesvindler :-)

Det er legen jeg må få overbevist. uroen, trettheten, det at jeg blir selvdestruktiv. Alt har jo forbindelse med depresjonene.(hva kom først høna eller egget, er ikke så godt å vite).

Legen mente det var kun ved psykose og schizofreni som ga refusjonsrett.

Hvilke refusjonspunkt kan event. legen bruke?

Det er legen jeg må få overbevist. uroen, trettheten, det at jeg blir selvdestruktiv. Alt har jo forbindelse med depresjonene.(hva kom først høna eller egget, er ikke så godt å vite).

Legen mente det var kun ved psykose og schizofreni som ga refusjonsrett.

ICD-10: F3

ICPC: -73

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...