grot Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Vi reiser på ferie til Thailand i februar med to barn på 4 og 7 år. De har fått hepatittvaksine men legen nevnte ingenting om drikkevaksine for magen. Hører at andre får denne anbefalt. Vi skal være i området Bangkok og Hua hin. Er det flere som har feriert i dette området og som har fått anbefalt denne vaksinen? Har den noe for seg eller er dårlig mage bare noe man må regne med et par dager? Vi voksne har feriert i dette området tidligere uten denne vaksinen. Ingen av oss ble dårlige. Men begge barna har nok lettere for å reagere på magen enn vi har... Lurer på om vi bør skaffe denne vaksinen selv om vi ikke fikk den anbefalt. Erfaringer?? 0 Siter
GIN Skrevet 6. januar 2009 Skrevet 6. januar 2009 Vi har vært i Thailand flere ganger med ungene, og aldri hatt med eller brukt, eller hatt bruk for, drikkevaksine! .-) Hverken de eller vi har hatt noen form for magetrøbbel. God tur..:-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. januar 2009 Skrevet 7. januar 2009 Jeg angret at jeg ikke hadde tatt hepatittvaksine sjøl når jeg var der nede. Jeg synes nesten alle var gule i øynene og sjekket meg for hepatitt når jeg kom hjem. 0 Siter
Speak Skrevet 7. januar 2009 Skrevet 7. januar 2009 Vi var i Krabi-området, og fikk ingen vaksiner. Både snuppa på 8 og jeg ble syke, MEN jeg tror vi fikk en vanlig omgangssyke. Da jeg har blitt "mat-syk" på andre reiser så har dette vært noe helt annet. 0 Siter
grot Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Skrevet 7. januar 2009 Vi har vært i Thailand flere ganger med ungene, og aldri hatt med eller brukt, eller hatt bruk for, drikkevaksine! .-) Hverken de eller vi har hatt noen form for magetrøbbel. God tur..:-) Det var godt å høre:-) Jeg ble veldig i tvil siden jeg hørte om flere som hadde fått anbefalt denne. Storebror i heimen er adoptert fra Thailand og han var 1,5 år da vi hentet han i Bangkok. Men det er første gang vi reiser fra Norge med barna våre til Thailand og derfor stiller det seg selvsagt noe annerledes nå. Ja, gjett om vi gleder oss:-) 0 Siter
grot Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Skrevet 7. januar 2009 Vi var i Krabi-området, og fikk ingen vaksiner. Både snuppa på 8 og jeg ble syke, MEN jeg tror vi fikk en vanlig omgangssyke. Da jeg har blitt "mat-syk" på andre reiser så har dette vært noe helt annet. Har aldri blitt "mat-syk" på noen reiser jeg og det er jo ikke særlig fristende å få ødelagt flere dager av en etterlengtet ferie med å bli syk:-( Men ønsker jo heller ikke å ta flere vaksiner enn nødvendig da... 0 Siter
Speak Skrevet 7. januar 2009 Skrevet 7. januar 2009 Har aldri blitt "mat-syk" på noen reiser jeg og det er jo ikke særlig fristende å få ødelagt flere dager av en etterlengtet ferie med å bli syk:-( Men ønsker jo heller ikke å ta flere vaksiner enn nødvendig da... Jeg har reist ganske mye, og testet ut land som ikke er helt "standard". Og da kan det jo skje ting. Det siste stedet var Tunis hvor jeg ble dårlig og fikk ødelagt nesten en dag. Men jeg har alltid med Imodium (tror jeg det heter). Det hjelper godt på diare:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.