Gjest prust Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Jaja - da fikk endelig minstesnuppa vannkopper! HUn er snart fem år, og har klart å overleve alle tidligere vannkoppepidemier i barnehagen, så en gang måtte de komme.... Oppdaget en prikk på låret og 3-4 på rygen i morges, og et par av dem var væskefylte. Mannen min hadde tilfeldigvis legetime i dag, og vi tok med snuppa bare for å få konstatert at dette virkelig var vannkopper. Så da må hun være hjemme fra barnehagen inntil siste kopp er tørket inn. Noen som husker hvor lang tid det pleier å ta? I kveld var antall vannkopper økt betraktelig. 10-12 på ryggen, 3-4 på magen, og 5-8 på hver knehase.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg tror det tar litt over en uke, og da mener jeg at de er tørket inn, men at det likevel er spor etter dem. Håper hun ikke blir veldig syk. Den yngste her ble langt mer syk enn de andre. Hun fikk en haug med vannkopper og høy feber. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Mener å huske at begge mine var hjemme ei uke fra barnehagen + en helg i hver ende. Altså 9 dager. Storebror var nesten 6 da han fikk det. Han var adskillig hardere angrepet enn Datra, som bare så vidt hadde runda året. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Det kan fort ta et par uker... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Mener å huske at begge mine var hjemme ei uke fra barnehagen + en helg i hver ende. Altså 9 dager. Storebror var nesten 6 da han fikk det. Han var adskillig hardere angrepet enn Datra, som bare så vidt hadde runda året. Da går vel hele neste uke :-( Jeg som hadde gledet meg midt i gruingen, til å være hjemme alene en ukes tid.... De to andre hadde det sommeren 2002, da de var 1 og 3 år. Eldstemann var dårligst - hanklødde mye, og fikk mange flere vannkopper enn søstera. Han fikk også mange arr som ikke går bort. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Det kan fort ta et par uker... Da går hele sykemeldingsperioden min (skal opereres på torsdag) til å passe sykt barn... Kjipt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg tror det tar litt over en uke, og da mener jeg at de er tørket inn, men at det likevel er spor etter dem. Håper hun ikke blir veldig syk. Den yngste her ble langt mer syk enn de andre. Hun fikk en haug med vannkopper og høy feber. Hun har vært slapp i dag, og sovet noen ganger. Muligens litt feber. Har ikke begynt å klø ennå. Tenkte jeg skulle kjøpe inn hvitvask i morgen. Er det ikke det en pensler på? Eller er det kommet noe mer "moderanes" siden 2002? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Hun har vært slapp i dag, og sovet noen ganger. Muligens litt feber. Har ikke begynt å klø ennå. Tenkte jeg skulle kjøpe inn hvitvask i morgen. Er det ikke det en pensler på? Eller er det kommet noe mer "moderanes" siden 2002? Jeg fikk en pumpeflaske med noe greier da min yngste hadde vannkopper. Jeg dusjet henne midt på natta de gangene hun klødde veldig. Det lindret veldig, og jeg tror også omsorgen gjorde at hun følte seg langt mer vel. Luftig nattøy tror jeg også er bra. Det er litt kjedelig hvis de klør hull på vannkoppene, for de lager arr som aldri går bort. Det er muligens bare den yngste her som ikke har synlige arr. Her herjer influensaen. Nå er det 5-åringen som har feber. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg fikk en pumpeflaske med noe greier da min yngste hadde vannkopper. Jeg dusjet henne midt på natta de gangene hun klødde veldig. Det lindret veldig, og jeg tror også omsorgen gjorde at hun følte seg langt mer vel. Luftig nattøy tror jeg også er bra. Det er litt kjedelig hvis de klør hull på vannkoppene, for de lager arr som aldri går bort. Det er muligens bare den yngste her som ikke har synlige arr. Her herjer influensaen. Nå er det 5-åringen som har feber. Skal spørre på apoteket i morgen. Stakkars lille vennen min. Hun begynte å grine da vi sa at hun hadde vannkopper, og var hysterisk for å gå til legen... Klem til jenta di med feber! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Hun har vært slapp i dag, og sovet noen ganger. Muligens litt feber. Har ikke begynt å klø ennå. Tenkte jeg skulle kjøpe inn hvitvask i morgen. Er det ikke det en pensler på? Eller er det kommet noe mer "moderanes" siden 2002? Tror jeg brukte Xylocain i små mengder, jeg. Syntes aldri den derre hvitvasken fungerte noe særlig... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Tror jeg brukte Xylocain i små mengder, jeg. Syntes aldri den derre hvitvasken fungerte noe særlig... Xylocain har jeg i hus ja! Kan bruke det i natt hvis hun våkner. Mener å huske at hvitvaksen hjalp på storebror den sommeren. Uff, husker jeg tok et bilde av ham med alle vannkoppene. Han så ikke ut! Tror ikke jeg viser det til snuppa før etterpå.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Skal spørre på apoteket i morgen. Stakkars lille vennen min. Hun begynte å grine da vi sa at hun hadde vannkopper, og var hysterisk for å gå til legen... Klem til jenta di med feber! Stakkars liten. Pleier hun å være skeptisk til å gå til legen? Jeg har funnet fram flaska jeg kjøpte på apoteket. A-Derma Avoine Rhealba Cytelium. På baksiden står det "Flytende lotion i sprayform, beregnet for rød irritert hud med fuktige og væskende områder. Roer huden og reduserer rødhet og fuktighet i tillegg til å forebygge infeksjoner. Sprayen føles behagelig og avkjølende på huden". Jeg tror det er havre i den. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Stakkars liten. Pleier hun å være skeptisk til å gå til legen? Jeg har funnet fram flaska jeg kjøpte på apoteket. A-Derma Avoine Rhealba Cytelium. På baksiden står det "Flytende lotion i sprayform, beregnet for rød irritert hud med fuktige og væskende områder. Roer huden og reduserer rødhet og fuktighet i tillegg til å forebygge infeksjoner. Sprayen føles behagelig og avkjølende på huden". Jeg tror det er havre i den. Den skal jeg kjøpe i morgen :-) Avoine er havre på fransk, ja! Nei - hun pleier ikke være redd hos legen. Ble vel bare litt voldsom pangstart på morgenen.... Hun ble roligere da vi var kommet inn til legen og lot ham se på henne. Hun var med meg på jobb i tre timer, mens mannen min var på jobb. Så hentet han henne, og jeg jobbet til halv fem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Iløpet av et par dager så min minste datter ut som ei kjøttkake, det fantes ikke hel hud på henne, bare kopper. Det tok litt mer enn to uker før ho var ferdig tror jeg. Men sikker er jeg ikke, ho var bare 6 mnd så jeg hadde ikke noe stress med at ho var syk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Iløpet av et par dager så min minste datter ut som ei kjøttkake, det fantes ikke hel hud på henne, bare kopper. Det tok litt mer enn to uker før ho var ferdig tror jeg. Men sikker er jeg ikke, ho var bare 6 mnd så jeg hadde ikke noe stress med at ho var syk. Ikke si sånn da......! Stakkars lille jenta mi :-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Ikke si sånn da......! Stakkars lille jenta mi :-( He he, men du får trøste deg med at mange kommer gjennom vannkopper uten de store plagene :-) Jentene mine hadde det nesten samtidig. Hadde 4 uker tilsammen pluss en uke omgangssyke, og mannen min var langt borte på jobb :-) Og det var første gangen jeg hadde syke barn i det hele tatt. Følte meg litt ensom da :-) Men både ho på 6 mnd og ho på 3,5 år var forholdsvis friske hele vannkoppetiden og humøret var på topp. Ingen spesiell kløe :-)))) Går så fint så. Kjøp en fin film til ho og litt godis og kos dere gjennom tiden :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Her har vi også vannkopper! Men snuppen har kun fått 4 prikker, og de er alt tørket inn. Ser ut som det ikke blir flere. :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Her har vi også vannkopper! Men snuppen har kun fått 4 prikker, og de er alt tørket inn. Ser ut som det ikke blir flere. :0) Hvor mange dager tok det fra prikkene kom til de tørket inn? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 He he, men du får trøste deg med at mange kommer gjennom vannkopper uten de store plagene :-) Jentene mine hadde det nesten samtidig. Hadde 4 uker tilsammen pluss en uke omgangssyke, og mannen min var langt borte på jobb :-) Og det var første gangen jeg hadde syke barn i det hele tatt. Følte meg litt ensom da :-) Men både ho på 6 mnd og ho på 3,5 år var forholdsvis friske hele vannkoppetiden og humøret var på topp. Ingen spesiell kløe :-)))) Går så fint så. Kjøp en fin film til ho og litt godis og kos dere gjennom tiden :-) Joda - det går sikkert greit - men jeg hadde tenkt å pleie kun meg selv en ukes tid nå - skal ha en operasjon på torsdag... Hun er ei grei jente, så det går sikkert helt fint :-) Skal kjøpe den sprayen som AneM anbefalte og hvitvask. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Hvor mange dager tok det fra prikkene kom til de tørket inn? Hmm..Var ikke mange dagene..2-4 dager kanskje? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.