Gå til innhold

Hvorfor spesialisthelsetjenesten?

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer når det gjelder møter med bup. Jeg aner ikke hva jeg skal bidra med lenger. Jeg synes ikke det er mer å snakke om, er ganske så tom i hodet. Dessuten vil jeg legge ting bak meg, men føler jeg "aldri" blir ferdig med det så lenge en må rippe opp i det.

Datteren min er ferdig der, og har det nå bra, men sønnen min sliter pga farens oppførsel i sommmer/høst og føler også et ansvar ift meg - at han må passe på meg.

Han har fått god tillit til skolens inspektør.

Jeg sa min mening, og ytret til bup at jeg synes det holder at gutten snakker med denne læreren, og at han ikke trenger samtaler med noen i spesialisthelsetjenesten. Men det var ikke bup helt enig i, pga kompetanse og taushetsplikt. De vil at han skal henvises til bup.

Jeg blir veldig usikker og forstår ikke helt dette. Skal spesialisthelsetjenesten fungere slik som dette? Trodde det var snakk om ressurser også - eller...?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321695-hvorfor-spesialisthelsetjenesten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Moffedille

Jeg syns det er tull at barn skal gå i psykoterapi,ja voksne og for den del. Syns folk i systemet burde være flinkere å forholde seg til nåtid og fremtid. Og det beste er jo at han snakker med noen han har tillit til,trenger ikke jobbe på BUP for å forstå seg på barn,og dessuten på BUP er det mange folk uten kompetanse,ihvertfall her..så ser ikke helt poenget.

Men det er noen som liker å overstyre foreldrene,jeg tror ofte at foreldrene vet best,det er de som kjenner barnet og ser hva det trenger.

Da mener de at sønnen din er i behov av psykologisk behandling. En inspektør driver ikke terapi.

Jeg har tenkt som "ruskesnusk" og ikke sett noen andre grunner som de du nevner. Men du har nok rett i det du skriver-det er jo ganske logisk også. Og da blir det en helt annen sak, for jeg vil selvfølgelig at gutten skal få den hjelpen han trenger. Og det er jo bedre at vi blir tatt alvorlig, enn at vi ikke hadde blitt det, sånn sett burde jeg vært lettet.

Men de siste gangene har jeg gått på møtene og vært helt "tom". Jeg har ikke visst hva jeg skulle tatt opp. Føler meg "ferdig snakket", om du skjønner hva jeg mener. Ungene er også lei av det, i følge dem selv.

Det samme gjelder meg selv og spl (for hun vil jo også bli bedre kjent med meg). Men så er jeg ikke der hvor det frister å gå mer i dybden av det som har skjedd heller :o( Begynner å bli utrolig lei av det.

Jeg fikk masse skryt i dag, for den innsatsen jeg har lagt ned både for mine barn og meg, men.. jeg vet ikke hvordan jeg kan bidra mer på bup, bortsett fra å støtte gutten; være med han. For alle kort er jo lagt på bordet. Var derfor jeg tenkte på det med ressurser også.

Gjest Signaturløs

Jeg har tenkt som "ruskesnusk" og ikke sett noen andre grunner som de du nevner. Men du har nok rett i det du skriver-det er jo ganske logisk også. Og da blir det en helt annen sak, for jeg vil selvfølgelig at gutten skal få den hjelpen han trenger. Og det er jo bedre at vi blir tatt alvorlig, enn at vi ikke hadde blitt det, sånn sett burde jeg vært lettet.

Men de siste gangene har jeg gått på møtene og vært helt "tom". Jeg har ikke visst hva jeg skulle tatt opp. Føler meg "ferdig snakket", om du skjønner hva jeg mener. Ungene er også lei av det, i følge dem selv.

Det samme gjelder meg selv og spl (for hun vil jo også bli bedre kjent med meg). Men så er jeg ikke der hvor det frister å gå mer i dybden av det som har skjedd heller :o( Begynner å bli utrolig lei av det.

Jeg fikk masse skryt i dag, for den innsatsen jeg har lagt ned både for mine barn og meg, men.. jeg vet ikke hvordan jeg kan bidra mer på bup, bortsett fra å støtte gutten; være med han. For alle kort er jo lagt på bordet. Var derfor jeg tenkte på det med ressurser også.

Synes det høres ut som om bup virkelig følger opp, og det er jo fint. Om du er ferdigsnakket har ikke så mye å si, du kan jo si det til dem.

De vil kanskje være der helt til begge barna har det fint, og derfor vil de nå gi tilbud til gutten din, fordi jobben deres ikke er ferdige...

Synes det høres ut som om du har vært heldig med ditt bup. :-)

Annonse

Synes det høres ut som om bup virkelig følger opp, og det er jo fint. Om du er ferdigsnakket har ikke så mye å si, du kan jo si det til dem.

De vil kanskje være der helt til begge barna har det fint, og derfor vil de nå gi tilbud til gutten din, fordi jobben deres ikke er ferdige...

Synes det høres ut som om du har vært heldig med ditt bup. :-)

Vet du.. jeg har vært sånn i tvil en stund, hva dette gjelder. Og jeg har vært så "tom" at jeg ikke har visst hva jeg skulle si til bup mer.

Men du kom jo med en veldig god forklaring, som høres ut som veldig god, i mine ører. Så jeg tenker at det nok er slik det er.

Dette ga meg "svar" på mange tanker, som jeg ikke har vært i stand til å tenke sjøl - kansje som følge av slitenhet osv. Samme det, tusen takk for hjelpen. ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...