Gå til innhold

Alkohol/depresjon

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei Jeg har for tiden et stort problem. Jeg er innkallt til soning i februar (3 uker for trafikkovertredelse, eller betale drøyt 100000, hvilket jeg ikke har) Men, for tiden er jeg på nedtrapping med alkohol i samråd med lege i et annet land hvor jeg bor. Jeg har serequel, cipralexa, diazepam og campral. for tre mnd siden forsøkte jeg også å ta selvmord. Klarte det nesten. Kamerat som fant meg i badet. det var etter denne episoden jeg fikk meg en vekker. Og når jeg kommer hjem til Norge liggger den fine innkallelsen der. Legen har sagt at etter ett år med drikking fra morgen til kveld kan det gi livstruende symptomer og kutte tvert. Hadde fint tatt straffen om det ikke lå an sånn det ligger nå. men jeg kan ikke gå fengsel slik situasjonen er. Er vel mye juridisk inne i bildet. Men med attester fra leger: -tror du/dere det kunne vært mulig å slippe/utsette straffen eller ordne en nedbetalingsordning? mye juridisk i bildet, men jeg håper jeg kunne få noe svar her og. På forhånd tusen takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321706-alkoholdepresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan trygt gjøre unna soningen. Det er bare tull at alkohol må nedtrappes. Soningen vil gi deg et sikkert alkoholfritt miljø.

Med all respekt: At du bare avfeier mitt spørsmål på den måten synes jeg er VELdig disrespektfullt. Jeg har det ikke lett for tiden. Og som du kanskje kunne lese i brevet er det ikke bare alkoholen det står på. Og at du (som psykiater) vet bedre om nedtrapping av alkohol i forhold til fysiske konsekvenser enn min lege virker også litt merkelig for meg. Fra januar til nyttår har det blitt minst ti halvlitere om dagen og som sagt selvmordforsøk, psykoser osv..

Nå har jeg satt meg selv grenser for enheter pr dag og ikke før klokka 21. Men det er ikke lett. For meg virker det som ditt svar var basert på at du har den oppfattningen at jeg bare vil snike meg unna soning eller bot. hadde hodet og kropp vært greit hadde jeg faktisk tatt de 22 dagene som en ny og sunn erfaring. Jeg tror det hadde gått fullstendig rundt for meg om jeg måtte bak lås og slå nå. Som sagt: -Det er IKKE bare alkoholen.

Unnskyld om dette virket som en "hissig" mail, men er litt frustrert, mildt sagt,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321706-alkoholdepresjon/#findComment-2661314
Del på andre sider

Gjest bakenfor sol..

Med all respekt: At du bare avfeier mitt spørsmål på den måten synes jeg er VELdig disrespektfullt. Jeg har det ikke lett for tiden. Og som du kanskje kunne lese i brevet er det ikke bare alkoholen det står på. Og at du (som psykiater) vet bedre om nedtrapping av alkohol i forhold til fysiske konsekvenser enn min lege virker også litt merkelig for meg. Fra januar til nyttår har det blitt minst ti halvlitere om dagen og som sagt selvmordforsøk, psykoser osv..

Nå har jeg satt meg selv grenser for enheter pr dag og ikke før klokka 21. Men det er ikke lett. For meg virker det som ditt svar var basert på at du har den oppfattningen at jeg bare vil snike meg unna soning eller bot. hadde hodet og kropp vært greit hadde jeg faktisk tatt de 22 dagene som en ny og sunn erfaring. Jeg tror det hadde gått fullstendig rundt for meg om jeg måtte bak lås og slå nå. Som sagt: -Det er IKKE bare alkoholen.

Unnskyld om dette virket som en "hissig" mail, men er litt frustrert, mildt sagt,

Kan du ikke trappe ned fra nå og ned til null før februar?? Jeg har alkoholikere i familien som drikker konstant over 1 liter brennevin (90%) pr dag på det verste. En av dem slutter alltid brått når det tårner seg opp. Er sjelven og gråter voldsomt i noen dager, ja, men ellers ok etter en uke.

Du skal se både psyke og psykoser blir bedre når du slutter. Lykke til!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321706-alkoholdepresjon/#findComment-2661386
Del på andre sider

Gjest imzedimze

en psykiater er faktisk utdannet lege, så han vet vel like mye som din lege...

samt har vel sett en god del alkoholikere også siden han jobber i nettopp psykiatrien...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321706-alkoholdepresjon/#findComment-2661410
Del på andre sider

hvorfor skjer dette??

Sitat: For meg virker det som ditt svar var basert på at du har den oppfattningen at jeg bare vil snike meg unna soning eller bot

Hvordan ser du det??

Du blir presentert for to enkle fakta: 1: Det er ikke sant at alkohol må nedtrappes. 2: Soning vil sikre et alkoholfritt miljø.

Forhold deg til det som sies, ikke det du "tror" blir sagt. Da kommer en ingen vei!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321706-alkoholdepresjon/#findComment-2661436
Del på andre sider

Annonse

Så du vil sette andres liv i fare ced å bevisst kjøre så fort for å komme i fengsel i tre uker?

Hallo:

Jeg kjørte i fylla på en moped (sakte) uten lys og utsatte ingen andre for noe fare enn meg selv. Men, saken er ca. 6-7 år gammel og jeg har vært for teit til å betale bota som originalt var på seks tusen. Hadde aldri gjort det med en bil e.l. eller på moped pr dags dato for den saks skylld.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321706-alkoholdepresjon/#findComment-2661464
Del på andre sider

Sitat: For meg virker det som ditt svar var basert på at du har den oppfattningen at jeg bare vil snike meg unna soning eller bot

Hvordan ser du det??

Du blir presentert for to enkle fakta: 1: Det er ikke sant at alkohol må nedtrappes. 2: Soning vil sikre et alkoholfritt miljø.

Forhold deg til det som sies, ikke det du "tror" blir sagt. Da kommer en ingen vei!

Hadde du sett arrene mine hadde du kanskje sagt noe annet.. dessuten er jeg i ferd med å stable livet mitt på beina og må tilbake til landet jeg bor i nå så fort som mulig..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321706-alkoholdepresjon/#findComment-2661469
Del på andre sider

Kan du ikke trappe ned fra nå og ned til null før februar?? Jeg har alkoholikere i familien som drikker konstant over 1 liter brennevin (90%) pr dag på det verste. En av dem slutter alltid brått når det tårner seg opp. Er sjelven og gråter voldsomt i noen dager, ja, men ellers ok etter en uke.

Du skal se både psyke og psykoser blir bedre når du slutter. Lykke til!!

litt forskjell på deltids alkoholisme og ett år på fylla

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321706-alkoholdepresjon/#findComment-2661473
Del på andre sider

Gjest Trinnyyo

Hadde du sett arrene mine hadde du kanskje sagt noe annet.. dessuten er jeg i ferd med å stable livet mitt på beina og må tilbake til landet jeg bor i nå så fort som mulig..

Om du betaler boten kan du nok slippe unna soning. Om soning vil være så skadelig for deg burde du evt kunne få lånt pengene.

Uansett er jeg uenig med psykiateren her og håper en historie som din skulle kunne gi fritak. Det dreier seg tross alt om en mindre forbrytelse. Om du absolutt må så vet jeg at det finnes muligheter for enklere soning om en har alvorlige psykiske problemer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321706-alkoholdepresjon/#findComment-2661474
Del på andre sider

Annonse

Om du betaler boten kan du nok slippe unna soning. Om soning vil være så skadelig for deg burde du evt kunne få lånt pengene.

Uansett er jeg uenig med psykiateren her og håper en historie som din skulle kunne gi fritak. Det dreier seg tross alt om en mindre forbrytelse. Om du absolutt må så vet jeg at det finnes muligheter for enklere soning om en har alvorlige psykiske problemer.

tror du det er mulig å få nedbet. ordning?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321706-alkoholdepresjon/#findComment-2661480
Del på andre sider

Gjest alvorlig talt

Hallo:

Jeg kjørte i fylla på en moped (sakte) uten lys og utsatte ingen andre for noe fare enn meg selv. Men, saken er ca. 6-7 år gammel og jeg har vært for teit til å betale bota som originalt var på seks tusen. Hadde aldri gjort det med en bil e.l. eller på moped pr dags dato for den saks skylld.

Mitt svar var til faure

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321706-alkoholdepresjon/#findComment-2661514
Del på andre sider

Gjest nesten-flyktning

Du kan trygt gjøre unna soningen. Det er bare tull at alkohol må nedtrappes. Soningen vil gi deg et sikkert alkoholfritt miljø.

vært i samme situasjon, Nils Håvard? studert romteknologi og etter det festa og mista jobber i 10 år for så å dra til et annet land med håp og ambisjoner. mista to gode, levd på gata i ett fremmed land, spist middag for 1 euro sammen med "de såkalte verste" og så: funnet deg selv: en som kan gjøre det man vil men ikke turde. gå for musikk og kunst. deretter våket hele netter og dager, studerte davinci, magritte alt av klassisk musikk og ja, 26 år med latent kreativitet eksploderte. jeg fritegna (kunne ikke tegne før) jeg kjente igjen alle strukturer som var satt opp av frimurere (uten at jeg har fortalt noen hvordan jeg ser det) og alle puslebitene falt på plass. Å leve i nuet og at alt er connected. The gift of sound and vision som Bowie så fint kallte det. Så.. etterpå:- Jeg klikket fullstendig. trodde jeg affekterte hele nabolag bare ved å gå igjennom de. nesten anti-christ og trodde alle ville drepe meg og at jeg gjorde alle vondt bare ved å se på de eller være i nærheten av de.

jeg kjennte andres smerter bare ved å være i nærheten av de og jeg følte at jeg intenserte de mange tusen ganger. jeg har blitt fortalt mange ganger før at jeg har "varme hender" men ufrivillig så jeg bare svart og hvitt og ble dratt mot det sorte. Jeg ville ikke at andre skulle ha det vondt pga meg og jeg så ingen annen løsning.

Derfor skrev jeg et langt brev, la meg i et godt bad og skar og skar og stakk (vertikalt) ved årene med en stor saks. kompisen min redda livet mitt etter femte gangen han banka på døra. vannent var rød-brunt og jeg visste så vidt hvor jeg var. Etter dette fikk jeg fornevnte medisiner mista litt kreativitet men fant ut at jeg hadde iflg mange andre et unikt musikk talent. Livet mitt ER i det landet nå. skulle egentlig bare hjem til jul og nå dette slaget i trynet når jeg endelig er "happy" og på vei bort fra alkoholen og diverse. Jeg KAN ikke gå rundt og ikke jobbe med musikken og mixingen frem til mars. Jeg MÅ returnere så fort som mulig så jeg kan fortsette på grunnmuren jeg har lagt for resten av livet mitt. Det må finnes en vei uten å rømme landet?

Kanskje bedre å ta kontakt med sosiologer som har levd livet eller andre i dette forumet. ikke vet jeg, men jeg vet at egen livserfaring gir en annen innsikt enn å lese bøker og høre på andres. Blir vel snart bannet fra dette forumet, men jeg trenger råd. Det være seg de "proffe" her eller andre som har vært i samme situasjon!

Sorry igjen om det låter som kritikk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321706-alkoholdepresjon/#findComment-2661696
Del på andre sider

hvorfor skjer dette??

At du tydeligvis har hatt det vanskelig, synes jeg er ufattelig trist. Jeg ser derimot ikke hvorfor jeg skulle sagt noe annet om jeg hadde visst det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321706-alkoholdepresjon/#findComment-2663265
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...