Gjest ullwonder Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Det står i papira fra barnehagen at ungen bør ha. ullundertøy, fleecedress til å ligge i i vognposen, en ekstra tjukk genser til kalde dager, votter, lue og strømpebukse og tjukke sokker og innetøfler... Men finner ikke tjukkegenser! Fant en i ull, men den var så svinhakkendes dyr! Med tanke på hvor fort så små åvokser... Har en strikket en i bomull, litt tykk, men er bomull bra nok? Hun har jo ull under.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tralla Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Hvis du ikke kjenner noen som kan strikke til dere, ville jeg heller valgt en fleece genser/ bukse eller hel dress. Med ullundertøy under blir det varmt nok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hilsen en pedagogisk leder Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Hvis du ikke kjenner noen som kan strikke til dere, ville jeg heller valgt en fleece genser/ bukse eller hel dress. Med ullundertøy under blir det varmt nok. Enig... fleece er godt og varmt... Og fungerer helt fint som mellomlag... Ull er kanskje bedre mht til at man ikke blir så fort kald om man blir våt, men fleece er uten tvil et godt alternativ. Vil nok tro den lista var en veiledning over hva de synes ungene bør ha... Tviler på at de kan pålegge dere å skaffe akkurat de tingene... Så om du finner et godt alternativ vil jeg tro det blir greit. Hovedsaken er jo at ungene slipper å gå rundt å fryse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest surreal Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Så lenge det er snakk om en så liten tass (baby), så antar jeg at h*n ikke er så mye ute enda. Som de skriver under; det viktigste er at barnet ikke fryser, så om du har en ulldress, eller fleecedress ville jeg ikke tatt så veldig tungt. Jobber selv i barnehage og det er ikke noe "uniform" der - med det mener jeg at foreldrene tar med det de mener er fornuftig, og det varierer veldig fra barn til barn. Den ene er frysepinn og må ha dobbelt sett med ull, og den andre er kokvarm og trenger lite klær. Ikke stress med klærne, ta heller med det du har og det som er fornuftig. Om barnet fryser, så låner de nok noe tøy (om de har) den dagen, eller tar h*n inn, og så får du beskjed om å ta med noe mer/varmere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Fleece finnes i forskjellige tykkelser, så om du har en tynn og en tykk er det nok bra. Vi bruker hjemmestrikka ullgenser som jeg brukte da jeg var lita, men har aldri sett noe sånt i butikken nei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Vi bruker heller flere lag med tynnere ullplagg. På skikkelig kalde dager har minsten ullbody, tynn ullgenser (janus), en litt tykkere ulljakke (p.o.p) eller fleecejakke, og dress utenpå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.