Gjest Katiie17 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Hei, jeg er ei jente på 17 år. jeg har slitt med depresjoner og angst siden ungdomsskolen. Jeg ble mobbet hele tiden med frykt for at noen skulle skade meg og drepe meg. Går på BUP og prøver å få hjelp. Jeg opplever også traumatiske hendelser på det som skjedde. Jeg begynte også å skade meg selv, noe jeg har gjort i 4 år. Nå i går (7 januar 09) opplevde jeg noe vanskelig. Vi skulle jobbe med oppgaver på data, også ble jeg plutselig redd alle.Jeg ble urolig og gikk frem og tilbake uten å klare å sitte stille i mer enn 10 sekunder. Jeg ble helt varm i ansiktet og kroppen og var helt rød i ansiktet. Jeg følte at jeg kokte, så jeg måtte ta kaldt vann i panna. Lærern min foreslo at jeg skulle sette meg på et stille rom, så hun satte seg med meg alene og hjalp med meg oppgavene. Da jeg skulle begynne å skrive, begynte jeg å få pustevansker, hodet kokte, jeg var anspent i hele kroppen. Jeg hadde vondt i hodet og magen og det føltes som en klump i halsen som ikke ville forsvinne. Hun åpnet vinduet men det hjalp ikke. Jeg prøvde å puste rolig men det gikk ikke. Jeg skjønte ikke hva som skjedde for det har aldri skjedd før. Tror det ble et panikkanfall, var det det? Og hva skal jeg gjøre for å unngå det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321715-panikkangst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sahoda Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Dette høres ut som et panikkanfall ja. Beste måten å forhindre nye anfall på er å tenke minst mulig over at du har hatt ett. Sannsynligheten for et nytt anfall vil alltid være der, men blir i langt større grad sannsynlig hvis man kommer inn i en sirkel hvor man frykter det. Disse anfallene er overhodet ikke farlige, selv om det oppleves skremmende og ubehagelig. Det finnes imidlertid en del metoder du kan ta i bruk hvis det dukker opp igjen. Pusteteknikker (lære deg å puste i firkant), puste i pose hvis du hyperventilerer, flytte fokus osvosv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321715-panikkangst/#findComment-2661524 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.