Gå til innhold

Møtested for mennesker med psykiske probleme

Anbefalte innlegg

Det fins et møtested for folk som sliter psykisk her hvor jeg bor. Har lurt en stund på om jeg skal benytte dette tilbudet.

De driver med forskjellige aktiviteter, og fastlegen min mener jeg kunne ha nytte av å gå der.

Jeg er litt i tvil. Er redd for at det kan bli mye sykdomssnakk, og at det kanskje kan bli en krykke som jeg kommer til å støtte meg på, i stedet for at jeg prøver å komme meg videre på " egenhånd"

Noen som har erfaring som dere vil dele med meg?

Fortsetter under...

har litt motsatt erfaring enn det du frykter.merkelig nok var psykdom et nærmest ikke-tema...nesten så det ble slitsomt det og,å måtte være forsiktig med hva man sier

Hei balanse.

Det høres jo bra ut. Tror jeg skal prøve det, kan jo være godt for meg " in the long run"

Takk for svar.

Gjest small town - Lou Reed

Kommer an på hvor du bor. På bygda er det ille, i byen er det bedre.

100% enig med faure. stigmatisering forekommer naturligvis der sladderet går fortere enn en concorde.

om det er et slikt sted du bor finnes det jo gratis tlf nr'e som kanskje kan lette litt på trykket.

lykke til!

100% enig med faure. stigmatisering forekommer naturligvis der sladderet går fortere enn en concorde.

om det er et slikt sted du bor finnes det jo gratis tlf nr'e som kanskje kan lette litt på trykket.

lykke til!

Jeg mener ikke folkesnakk, men at det skal bli mye psykdomssnakk på selve møtestedet.

Ellers får folk si hva de vil.

Annonse

Jeg tenker at det er bedre å være på et møtested med aktiviteter for de med psykiske problemer en del, enn å være mye alene. At det tross alt er mennesker der, som man kan gjøre noe sammen med, eller oppleve støtte/fellesskap med, selv om de sliter med sitt. Alle trenger det.

Men hvis man kan velge og vrake sosiale samvær, og det blir usunne relasjoner ut av det, så blir det noe annet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...