Gå til innhold

Vannkopper og juletrefest *sukk*

Luska

Anbefalte innlegg

Vesla har fått vannkopper. På søndag som kommer er det en juletrefest som hun har gledet seg SÅ til!

Sykdommen begynte på mandag, med vondt i hodet og slapp, måtte hente henne i barnehagen. Utslettet så vi ikke noe til før på tirsdag. Nå har hun rimelig mye utslett og jeg antar at det fortsatt kan komme mer.

Det er vel tvilsomt om det er forsvarlig å la henne gå på juletrefest på søndag? Hva tror dere? :o/

Gruer meg til å gi henne den dårlige nyheten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer helt an på. Min eldste fikk 15 prikker og var borte fra bhg i 4 dager. Den yngste var en eneste stor blemme og kunne aldri vært på juletrefest 5-6 dager etterpå. Så lenge vannkoppene har tørket inn så er det OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofies mamma

Helt umulig å gi noe svar på i dag. Er de små og det ikke kommer flere, så tørker de raskt inn. Kommer det fortsatt i morgen, så rekker de helt sikkert ikke tørke. Er de store de som er der nå, tørker de nok heller ikke.

Så - vent å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nesten se det an litt. Min sønn fikk de første vannkoppene sent fredag kveld, og var borte fra bhg man-tors uka etterpå, men tilbake der på fredagen, altså en snau uke etter frembrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nesten se det an litt. Min sønn fikk de første vannkoppene sent fredag kveld, og var borte fra bhg man-tors uka etterpå, men tilbake der på fredagen, altså en snau uke etter frembrudd.

Ja, jeg får vente og se an. Får prøve å tenke ut noe som kan være en trøst hvis hun ikke kan dra.

Takk for svar. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi jente fikk også vannkopper på tirsdag - og hun har ekstremt mange, og ser fæl ut, stakkars liten. Hun var på juletrefest søndag som var, og i barnehagen mandag, og rakk sikkert å smitte mange de to dagene... men da visste vi jo ikke om det.

Sånn som mi jente er nå, er det ikke snakk om å være med på noe sosialt i helga - men det kan jo selvsagt endre seg raskt. Så lenge vannkoppene væsker og fortsetter å komme, er hun smittsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...