Gå til innhold

NHD/kan du hjelpe?

Anbefalte innlegg

Du trenger ikke skrive noe.

Jeg synes du skal tenke på det du har skrevet en rekke ganger at sønnen din har problemer fordi han føler at han på ta vare på deg.

DET er veldig alvorlig. Slik skal det _ikke_ være. Det er du som skal ta vare på han og ikke omvendt.

Det er ikke vårt ansvar og ta tak i deg og få deg opp på beina igjen. Det er helt og holdent ditt eget ansvar og ingen andre`s.

Hvis du ikke klarer det, må barnevernet ta over omsorgen. Så enkelt er det.

Jeg skal huske på det. Takk for hjelpen.

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

5

• tonie

4

• Colette

4

• Glimtipper

3

Dette er veldig veldig vondt. Jeg har en diger klump i halsen.

Jeg ble derimot kjempeglad over å se at webmaster skrev et innlegg ang sletting. For jeg tok det veldig personlig, og det har jeg grunn til fordi det er andre gang nhd skrev tilsvarende i "min" og ikke "egen" tråd. På den måten bekreftet han for meg min største frykt; masing/være til bry/plagsom osv. Han har hatt god grunn til å være irritert på meg, akkurat som andre brukere lenge har vært.

Og i forbindelse med det igjen, kjente jeg at jeg ikke ville komme til å stole på noen mer. Som om jeg brente meg på en måte. For jeg ble veldig skremt av det.

Men nå er den saken utav verden, andre har hjulpet meg gjennom det og webm skrevet eget innlegg om det. Heldigvis kan man si (jeg vil bare legge til/understreke at jeg ikke legger skylden på noen andre, kun meg selv).

Jeg aner bare ikke hvordan jeg skal takle og komme meg gjennom slike vonde dager som de jeg har opplevd siden i går kveld. Jeg har det ikke stort bedre nå, og jeg fungerer dårlig. Jeg måtte få andre til å hente barna på skolen, og de lurer også på om det er noe galt.

Jeg sov dårlig i natt ('dupper' bare litt), jeg greier ikke spise (kvalm) og jeg greier ikke ta vare på andre.

Verst av alt er at jeg ikke er i stand til å ta vare på ungene. Jeg bare makter det ikke, omtrent det eneste jeg vil er å ligge og bite i puta. Stenge meg inne helt alene. Dette skremmer meg veldig. Om jeg ikke blir bedre til søndag, må jeg ta ut en sykedag. Jeg kan ikke gå på jobb med en så stor klump i halsen, den kan ikke plutselig bare briste, noe den gjør.

Jeg for min egen del skulle taklet en slik smerte når jeg vet det fører til noe bra på sikt. Jeg er sterk nok til det. Men jeg er ikke i stand til å ta vare på andre, hverken på jobb eller fritid når jeg har det sånn. Det er det som plager meg og gir meg dårlig forbedrings/fremtidshåp:o(

Og siden barna har en far som ikke bryr seg om de, hvem skal da ta vare på dem når jeg har det sånn?

Dermed kan man også si at det ikke er håp for meg, for hvis jeg skal orke mer av dette livet må jeg ha behandling.

Hva er alternativet?

Fortsette å stå i det selv om det er vanskelig og tøft, Fortsette å kjempe. Det er vondt med sånne tilbakemeldinger og når en har veldig lavt selvbilde tror jeg de treffer ekstra eller noe.

Barna dine trenger deg og du vil vel bli friskere?. Håper at når du får det bedre og at den klumpen er løsnet at du ikke ser så svart på tingene og faktisk ser hvor langt du faktisk har kommet og at det er "håp" for deg. Håper at du i helga kan mobilisere de konstruktive kreftene i deg og komme deg igjennom dette også. For jeg synes kanskje at du reagerer noe sterkt på endel av tilbakemeldingene. Men det er vel endel av det du sliter med også kanskje.

Jeg skal huske på det. Takk for hjelpen.

Du takker og bukker og jenker deg sånn hele tiden at jeg får helt vondt av deg. Jeg skjønner at du jobber hardt med å ta ting på riktig måte, men jeg sitter nesten og håper at jeg får se deg oppriktig sint her en gang. Det hadde sikkert gjort deg godt;)

Beklager å måtte si det, men jeg kjenner en stigende irritasjon etter dette innlegget.

Du tigger og ber om positiv oppmerksomhet og legger nærmest skylden på alle andre for at du ikke greier å ta vare på ungene dine og må ha sykemelding og at du er så langt nede og bla bla.

Det er trusler du kommer med her og slik er du hver eneste gang noen forsøker å si deg noen sannhetens ord.

På tide å bli voksen!

Skjerp deg og ta vare på ungene dine!

Helt enig, VKF. Tydeligere og klarere kan det vel ikke sies. Og noen ganger er det det som er nødvendig: Å få et spark bak med vanlig sunt folkevett :-)

Du trenger ikke skrive noe.

Jeg synes du skal tenke på det du har skrevet en rekke ganger at sønnen din har problemer fordi han føler at han på ta vare på deg.

DET er veldig alvorlig. Slik skal det _ikke_ være. Det er du som skal ta vare på han og ikke omvendt.

Det er ikke vårt ansvar og ta tak i deg og få deg opp på beina igjen. Det er helt og holdent ditt eget ansvar og ingen andre`s.

Hvis du ikke klarer det, må barnevernet ta over omsorgen. Så enkelt er det.

Jeg vil bare skyte inn noe ang sønnen min.. og det er at jeg vet at det er jeg som skal ta vare på han og ikke omvendt. Dette dreide seg om andre ting enn akkurat det, noe jeg ikke vil si mer om her..

Dagen er ennå ung, J31. Det er på tide å dra seg selv og ungene ut av gjørma.

Hvis du ikke har dusjet/stelt deg i dag, så gjør du det først. Gå inn på et rom for deg selv og pust i firkant til du er rolig nok til å stagge gråten.

Deretter finner du på noe med barna. Kanskje dere kan bake en kake? Gå ut en tur og lek sammen, les en bok, mal noen fine bilder, tegne litt. Eventuelt se en film.

På virkelig dårlige dager pleier jeg å ta gutten min på fanget, sette på en DVD og se den sammen med han. Da koser vi oss med noen brødskiver/middag/godteri/brus og slapper av. Han krever lite da, men samtidig koser han seg og har mammaen sin.

Du kontrollerer kroppen din, om du ikke alltid kontrollerer hodet så godt. Så reis deg opp og sett i gang. Dette får du til :)

Du belyser noe veldig viktig her.. og som har sammenheng med det å 'ta seg sammen'; evne å se den riktige veien når det står på..

Annonse

Det trenger du ikke gruble over nå. Alt du behøver er å følge planen :)

Jepp, og det skal jeg..

Dere har virkelig vært tålmodige i dag, det skal dere ha..

nå er jeg en ny erfaring og kunnskap rikere, og vet hvordan jeg skal takle slike situasjoner.. ikke rasere, men reise meg opp.. det skal jeg ta med meg videre..

Takk for at dere har gjort meg oppmerksom på dette;o).

Beklager å måtte si det, men jeg kjenner en stigende irritasjon etter dette innlegget.

Du tigger og ber om positiv oppmerksomhet og legger nærmest skylden på alle andre for at du ikke greier å ta vare på ungene dine og må ha sykemelding og at du er så langt nede og bla bla.

Det er trusler du kommer med her og slik er du hver eneste gang noen forsøker å si deg noen sannhetens ord.

På tide å bli voksen!

Skjerp deg og ta vare på ungene dine!

Ikke at det er noen unnskylning, og jeg prøver på ingen måte å bortforklare det.. men du har faktisk vært til stor hjelp for meg denne gangen.. ville bare si det, uten å utbrodere det mer..

Du takker og bukker og jenker deg sånn hele tiden at jeg får helt vondt av deg. Jeg skjønner at du jobber hardt med å ta ting på riktig måte, men jeg sitter nesten og håper at jeg får se deg oppriktig sint her en gang. Det hadde sikkert gjort deg godt;)

Enig.

Ikke at det er noen unnskylning, og jeg prøver på ingen måte å bortforklare det.. men du har faktisk vært til stor hjelp for meg denne gangen.. ville bare si det, uten å utbrodere det mer..

Nå må du nesten logge av og gjøre noe konstruktivt, J31. Tiden tikker og går.

Igjen, du velger selv om du vil dra deg ned i søla. Det er du selv som drar deg ned nå. Dette kan være en god anledning til å jobbe med uhensiktsmessige mønstre hos seg selv.

Kom igjen nå, og hvis at du mener det du sier om at du er motivert for forandring, så bruk den motivasjonen på en god måte til å endre tanke og handling.

Nå er du, etter min opplevelse, veldig nærtakende. Det er greit nok. Det hadde sikkert jeg vært også. Den første reaksjonen kan vi ikke alltid gjøre mye med. Men nå kan du trekke pusten, tenke deg om for deg selv litt, og bestemme deg for å ikke dra deg ned.

Jeg tror mange av oss reagerer sterkt når vi føler oss litt irettesatt på en direkte måte, og da særlig hvis noen ser på. Her er det mange som ser på, men mange som vil deg vel.

Nå venter jeg i spenning på å se om du klarer å ta tak i motivasjonen din for å bedre noen uhensiktsmessige reaksjonsmønstre, og de har vi alle vettu.

Ikke gjenta disse tingene som drar deg ned om igjen skriftelig på nettet. Da forsterker du dem bare.

Nå velger du hva du vil forsterke hos deg selv.

Jeg vet hva dette går i. Jeg er ekspert i å dra meg ned. Dette her er faktisk veldig viktig. Jeg har tro på deg.

Klem

Jeg vil at du bare skal se bort fra innlegget jeg skrev til deg for litt siden. var bare det jeg ville si.

Annonse

Den siden vil du ikke se, tro du meg ;o)

Men nå lister jeg meg ut herfra før glimtipper kommer og sparker meg hardt i rævva...

Det håper jeg og det var meningen. Nå er det opp til deg å bevise om det stemmer.

Den siden vil du ikke se, tro du meg ;o)

Men nå lister jeg meg ut herfra før glimtipper kommer og sparker meg hardt i rævva...

Hehe. Glimtipper er ei klok jente. Sparker hun skal du ta det på alvor.

Men jo, det vil jeg gjerne se. Lov meg at du aldri takker meg hvis jeg skulle råke å si noe du kan ha nytte av. Ikke at det nødvendigvis kommer til å skje, men dog. Ikke gjør det. Hvis du ikke greier å la være å virke som verdens snilleste og mest takknemlige lar du være å svare. Jeg VET at du er ok og at du jobber hardt med deg selv. Ok? :)

Hehe. Glimtipper er ei klok jente. Sparker hun skal du ta det på alvor.

Men jo, det vil jeg gjerne se. Lov meg at du aldri takker meg hvis jeg skulle råke å si noe du kan ha nytte av. Ikke at det nødvendigvis kommer til å skje, men dog. Ikke gjør det. Hvis du ikke greier å la være å virke som verdens snilleste og mest takknemlige lar du være å svare. Jeg VET at du er ok og at du jobber hardt med deg selv. Ok? :)

Fortreffelig svart :-) Man skal bare takke når man virkelig mener det - av hele sitt hjerte :-)

Fortreffelig svart :-) Man skal bare takke når man virkelig mener det - av hele sitt hjerte :-)

Ja, ikke sant? Jeg tenkte på deg i dag. Sønnen er helt tussete etter katter og ble kompis med gatas særeste katt i dag. De lekte som bare det, og jeg kom til å tenke på deg og hvordan han hadde likt seg hjemme hos deg:) Jaja. Han får nå ta til takke med den allergiske mora han har.

Ja, ikke sant? Jeg tenkte på deg i dag. Sønnen er helt tussete etter katter og ble kompis med gatas særeste katt i dag. De lekte som bare det, og jeg kom til å tenke på deg og hvordan han hadde likt seg hjemme hos deg:) Jaja. Han får nå ta til takke med den allergiske mora han har.

JO :-) Du er nå alltid så klok, tonie :-) For en sønn du har :) Tror vi kunne ha blitt kjempekompiser! Det er noe med psyken til folk som liker katter som ofte stemmer overens med min egen. Jeg tuller ikke :-)

Hyggelig å høre at du koplet dette med meg. Jeg setter pris på å bli satt i sammenheng med "verdens vakreste skapninger." Samtidig så har jeg jo litt av hvert annet av engasjement også da...Det er ikke bare katter jeg bryr meg om:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...