Gå til innhold

Overvåket av besatt mann

Anbefalte innlegg

Gjest gullpia

Jeg blir stadig økende plaget av en mann som virker besatt av meg. Det begynte med vennskap, men så utviklet han dypere følelser for meg. Jeg avviste han, og da begynte han å "kontrollere" meg. Han skriver sms hele tiden for å spørre hva jeg gjør, hvor jeg er og hvem jeg er sammen med. Han har kjørt rundt å letet etter bilen min, kjørt forbi leiligheten min for å se om det er lys i vinduene: om jeg er hjemme eller ikke. Han har til og med dratt ut på byen i helgene om kveldene for å lete etter meg på fest. Han har også sittet utenfor leiligheten min for å sjekke når og med hvem jeg kom hjem med! Humøret hans er veldig opp og ned, i det ene øyeblikket er alt fint, og i neste øyeblikk ber han meg reise til h...... Han har flere ganger kalt meg hore, ludder, og sagt jeg ikke er verd noe. Han legger skylden på meg for at han sliter med sin diabetes og regulering av blodsukkeret (selv om han har levd med diabetes hele livet!). Jeg har ødelagt livet hans, mener han. Når jeg har vært sammen med andre venner, blir han veldig sjalu. En gang grep han meg i armen og holdt meg fast og ropte og kjeftet på meg for jeg måtte slutte å flørte med alle. Han har gått bak ryggen min og sagt til venner av meg at jeg hadde sagt at jeg ikke ville har noe med dem å gjøre! Jeg syns nå at ting stadig intensiveres, og føler meg ofte engstelig, redd. Jeg er ekstremt sliten pga alle bekymringene, og plages med å konsentrere meg på jobb. Jeg har også økende migreneanfall, og det går sterkt ut over mitt sosiale liv. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre! Jeg har vurdert å gå til politiet, men er redd de ikke kan gjør noe, og kanskje bare forverre situasjonen. Jeg har tatt vare på noen av sms'ene hvor han kaller meg nedlatende ting, og der han sier jeg har ødelagt livet han, og at jeg ikke er verd noe. Hva skal jeg gjøre??! Hilsen fortvilt jente....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321816-overv%C3%A5ket-av-besatt-mann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du skal gjøre minst to ting:

1. Du skal slutte (dersom du har gjort det) å respondere på kontakt. Ta aldri telefonen, svar aldri på SMS, svar aldri om han snakker til deg.

2. Varsle politiet. De kan snakke med han og fortelle han at de holder han under oppsikt. Det pleier å hjelpe på de aller fleste, men dessverre ikke på de verste og/eller sykeste.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...