Gå til innhold

Anbefalte innlegg

De siste månedene har jeg vært konstant uopplagt. Har arbeid som krever egeninnsats, men det er borte. Jeg får ikke sove om nettene. Er lys våken. Om dagen orker jeg lite, er sur og grinete, hissig og utålmodig. Jeg faller ofte for fristelsen til å sove på dagtid. Men de dagene jeg kjemper for å holde meg våken hele dagen i håp om å få sove om natten, så skjer det samme. Jeg går i halvsvime hele dagen, og Pling! våken igjen.

Jeg sover uansett aldri lengre enn til klokken 10.00 om morgen.

Når jeg er desperat etter å sove drikker jeg meg full. I stad kjøpte jeg meg reisesyketabletter og øl, fordi jeg må sove om jeg skal greie å gjennomføre alle planene i morgen.

Bruker nå ingen medisiner. For et år siden sto jeg på to typer antidepressiva, sobril for angstanfall og imovane for å sove. Nå får jeg ingenting lengre. Å jeg føler dette går rett vest!

Jeg var alkoholisert i nesten to år. Sluttet å drikke og dermed forsvant søvnen. Det har gått fire måneder, men nå har jeg begynt på å drikke fordi jeg vil så gjerne sove.

Noen som har råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321827-drikker-for-%C3%A5-sove/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke få tolvon eller vallergan med legen din? Veksle mellom dem?

Jeg antar du vet selv godt hvilken farlig vei dette er.

Eneste medisinen min prektige, men ellers hjelpsomme lege vil skrive ut er allergimedisin. Han fikk så ørene flagret en gang fordi jeg fikk sobril og det virker som han etter dette er blitt veldig standhaftig.

Å når det gjelder alkoholen... Ja, det er ikke bar for søvnkvalieten. men din gir i aleffal noe søvn.

Vallerganen tør jeg ikke ta uansett. Sist gang jeg prøvde det våknet jeg midt på natten med pustestans. Tror det gikk et mitt før jeggride å trekke pusten. Var kjempekkelt. + at jeg fikk veldig overheng av disse. Men hvordan funker tolvon?

Gjest insomnia83

Eneste medisinen min prektige, men ellers hjelpsomme lege vil skrive ut er allergimedisin. Han fikk så ørene flagret en gang fordi jeg fikk sobril og det virker som han etter dette er blitt veldig standhaftig.

Å når det gjelder alkoholen... Ja, det er ikke bar for søvnkvalieten. men din gir i aleffal noe søvn.

Vallerganen tør jeg ikke ta uansett. Sist gang jeg prøvde det våknet jeg midt på natten med pustestans. Tror det gikk et mitt før jeggride å trekke pusten. Var kjempekkelt. + at jeg fikk veldig overheng av disse. Men hvordan funker tolvon?

tolvon funket greit for meg.dessverre la jeg på meg av den,så jeg foretrekker imovane og vallergan jeg da.smak og behag

lykke til!

for noen år tilbake drakk jeg for å sove selv,men det ble jævlig dyrt i lengden!

Annonse

Jeg tenker at du nå dessverre er i ferd med å lure deg selv og starte drikkingen igjen. Du får diskutere med legen din om han vil gi deg tolvon eller lignende, eller om han mener at du ikke skal medisineres. Det å bruke hans restriktive linje i forhold til medisiner som en undskyldning for å drikke, føyer seg inn i den typen undskyldninger alkoholikere gjerne finner for sitt misbruk.

Trist at du har søvnvansker, men ikke bruk det som en undskyldning for å gli inn i destruksjonen igjen.

Håper du klarer å stoppe deg selv.

Tolvon er en type antidepressiva som kan gis i lave doser for søvn. Den første tida kan man føle seg tung i hodet dagen etter, men dette bruker å gå over etter en stund.

Legen din burde ikke ha noen motforestillinger mot å skrive ut dette, det er ikke en vanedannende medisin. Hvis du har forsøkjøvet søvnmønster (sovner sent, står opp sent), kan melationon, som er et naturlig forekommende hormon som er med på å styre søvnen, være et annet alternativ. Snakk med legen din om dette.

tolvon funket greit for meg.dessverre la jeg på meg av den,så jeg foretrekker imovane og vallergan jeg da.smak og behag

lykke til!

for noen år tilbake drakk jeg for å sove selv,men det ble jævlig dyrt i lengden!

Har brukt alle typer sovemedisiner både tradisjonelle;valium,sobril,flunipam,apodorm,stilnoct,imovane og of label bruk: nozinan, vallergan, difenhydramine, atarax, melatonin og tolvon.

Av de ikke vanedannende medisinene annbefaler jeg tolvon på det sterkeste, ulempen er at man legger på seg selv i små doser. Det er en vekt versting.

Finn deg en ny lege, det er iallefall bedre å ta imovane enn å drikke seg til sengs. Det tror jeg enhver seriøs lege er enig i.

Ellers finnes det jo et utall sløvende medisiner som ikke er vanedannende, de som jeg har nevnt + en rekke AP og tricykliske antidepressiva samt remeron.

Gjest insomnia 83

Har brukt alle typer sovemedisiner både tradisjonelle;valium,sobril,flunipam,apodorm,stilnoct,imovane og of label bruk: nozinan, vallergan, difenhydramine, atarax, melatonin og tolvon.

Av de ikke vanedannende medisinene annbefaler jeg tolvon på det sterkeste, ulempen er at man legger på seg selv i små doser. Det er en vekt versting.

Finn deg en ny lege, det er iallefall bedre å ta imovane enn å drikke seg til sengs. Det tror jeg enhver seriøs lege er enig i.

Ellers finnes det jo et utall sløvende medisiner som ikke er vanedannende, de som jeg har nevnt + en rekke AP og tricykliske antidepressiva samt remeron.

lurer på om du sendte den feil?jeg er fornøyd med legene mine:)

lykke til!

Sa det som det var. Jeg drikker meg full for å sove, blir deprimert av å alltid føle meg uopplagt og bommer rivotrol med moren min innimellom. Dermed skrev han ut 10 imovaner... Merker tydlig at formen er så mye bedre etter tre døgn. Sover om natta, og jobber om dagen og drikker ikke.

Håper det varer lengre enn de 10 døgnene...

Annonse

Gjest insomnia83

Sa det som det var. Jeg drikker meg full for å sove, blir deprimert av å alltid føle meg uopplagt og bommer rivotrol med moren min innimellom. Dermed skrev han ut 10 imovaner... Merker tydlig at formen er så mye bedre etter tre døgn. Sover om natta, og jobber om dagen og drikker ikke.

Håper det varer lengre enn de 10 døgnene...

viktig med god søvn,så jeg er glad du har hatt noen gode netter nå:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...