Gjest J31! Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 "Jeg har et inntrykk av at nhd er en "hard" person, som ikke liker, eller hva jeg skal si, dette med følelser osv" Han hadde fått mye og gjøre om han skulle utbrodere svarene sine slik vi andre her inne gjør. Dol er nok bare en liten del av jobben hans. Dessuten tror jeg ikke det er noe som ligger til menn så generelt og prate om følelser. Det finnes unntak da, men da er det gjerne noe annet rart med dem:-) Der sa du noe jeg ikke har tenkt på før faktisk! forøvrig ble jeg litt lei meg for det du skrev, at jeg ikke har kommet noe lenger.. for jeg synes jeg har vært veldig flink faktisk. Jeg har hatt mange spm siden jeg ble obs på det, men valgt å tenke selv og ikke spørre. For jeg har forstått at dette har med selvstendighet å gjøre, noe som er svært komplisert og vanskelig å endre når en ikke vet av noe annet. Ellers har jeg ikke holdt det løftet jeg ga meg selv, hva gjelder max 20 minx2 på dol daglig. det kom av at jeg opplevde dette som en slags "krise" og at jeg ble så urolig at jeg ikke fungerte, så der må jeg gi meg selv ris - men jeg forstår at ingen er perfekte, og at også jeg har lov til å feile men også reise meg igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321836-oppf%C3%B8lgningssp%C3%B8rsm%C3%A5l/page/2/#findComment-2662828 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Der sa du noe jeg ikke har tenkt på før faktisk! forøvrig ble jeg litt lei meg for det du skrev, at jeg ikke har kommet noe lenger.. for jeg synes jeg har vært veldig flink faktisk. Jeg har hatt mange spm siden jeg ble obs på det, men valgt å tenke selv og ikke spørre. For jeg har forstått at dette har med selvstendighet å gjøre, noe som er svært komplisert og vanskelig å endre når en ikke vet av noe annet. Ellers har jeg ikke holdt det løftet jeg ga meg selv, hva gjelder max 20 minx2 på dol daglig. det kom av at jeg opplevde dette som en slags "krise" og at jeg ble så urolig at jeg ikke fungerte, så der må jeg gi meg selv ris - men jeg forstår at ingen er perfekte, og at også jeg har lov til å feile men også reise meg igjen. Jeg har innrømmet at jeg begynte å like noe av oppmerksomheten jeg fikk. Jeg var veldig glad for at jeg oppdaget dette selv, for det kan hindre alle og enhver ift fremgang. Samtidig er jeg sur på meg selv for at jeg var så ærlig og sa det, for det kan lett misforstås også, feks i denne sammenhengen. Men du/dere skal iallefall vite at dette ikker er et oppmerksomhetsbehov/forsøk. Det at jeg gir tilbakemeldinger, gjør jeg av ren høflighet (men kansje det er feil det også pga dette, samtidig som jeg kjenner jeg blir sliten av det, spesielt når det blir så mye som dette. Derfor avslutter jeg nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321836-oppf%C3%B8lgningssp%C3%B8rsm%C3%A5l/page/2/#findComment-2662831 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VKF Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Tro hva du vil... Jeg har stor forståelse for at jeg mister "støttespillere" og folk som tror/har troen på meg (ift videre fremgang). Det tror du ja at du mister støttespillere. Jeg kunne valgt å støtte deg på den måten jeg vet du ønsker støtte, men jeg kan ikke det når jeg vet at du ikke vil lære av det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321836-oppf%C3%B8lgningssp%C3%B8rsm%C3%A5l/page/2/#findComment-2662834 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Det tror du ja at du mister støttespillere. Jeg kunne valgt å støtte deg på den måten jeg vet du ønsker støtte, men jeg kan ikke det når jeg vet at du ikke vil lære av det. Det er ok. Men nå SKAL jeg stikke, så du får ha en fin dag ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321836-oppf%C3%B8lgningssp%C3%B8rsm%C3%A5l/page/2/#findComment-2662845 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest petra78 Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Det tror du ja at du mister støttespillere. Jeg kunne valgt å støtte deg på den måten jeg vet du ønsker støtte, men jeg kan ikke det når jeg vet at du ikke vil lære av det. så enig, så enig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321836-oppf%C3%B8lgningssp%C3%B8rsm%C3%A5l/page/2/#findComment-2662858 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moffedille Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Du,det vil alltid være folk som irriterer seg over noe ved en selv,og det vil alltid være folk som sier ifra,folk er så forskjellige. Har fått høre mye jeg også av forskjellige personer,har satt meg ned å grine i fortvilelse mange ganger. Men når jeg ser tilbake kan jeg se at de faktisk hadde rett i det de sa,og en av tingene som har gjort meg sterkere er faktisk at folk var ærlige med meg. Så må du lære å "ta til deg" det som passer for deg,og å forkaste alt annet! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321836-oppf%C3%B8lgningssp%C3%B8rsm%C3%A5l/page/2/#findComment-2662899 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Det tror du ja at du mister støttespillere. Jeg kunne valgt å støtte deg på den måten jeg vet du ønsker støtte, men jeg kan ikke det når jeg vet at du ikke vil lære av det. Godt svart:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321836-oppf%C3%B8lgningssp%C3%B8rsm%C3%A5l/page/2/#findComment-2662904 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Godt svart:-) Jeg forstår dere veldig godt. Jeg har ikke troen selv lenger heller, og den forsterkes gjennom slike tilbakemeldinger. Takk for at dere er ærlige med meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321836-oppf%C3%B8lgningssp%C3%B8rsm%C3%A5l/page/2/#findComment-2662912 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Det tror du ja at du mister støttespillere. Jeg kunne valgt å støtte deg på den måten jeg vet du ønsker støtte, men jeg kan ikke det når jeg vet at du ikke vil lære av det. Jeg vet ikke hva du mener med "måten jeg ønsker støtte på". Men jeg vet at jeg ikke er ute etter å bli dullet med. Og jeg vet også at jeg ikke kan hjelpes mer, ingen kan det, fordi det er for komplisert til at jeg forstår det selv. Det viser jo de tilbakemeldinger du kommer med; at jeg ikke har lært noe. Men tro meg iallefall når jeg sier at jeg aldri har hatt som mål å lyve eller være uærlig iallefall. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321836-oppf%C3%B8lgningssp%C3%B8rsm%C3%A5l/page/2/#findComment-2662930 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VKF Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Det er ok. Men nå SKAL jeg stikke, så du får ha en fin dag ;o) "Sees" på treningsforumet i kveld da:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321836-oppf%C3%B8lgningssp%C3%B8rsm%C3%A5l/page/2/#findComment-2662933 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Jeg vet ikke hva du mener med "måten jeg ønsker støtte på". Men jeg vet at jeg ikke er ute etter å bli dullet med. Og jeg vet også at jeg ikke kan hjelpes mer, ingen kan det, fordi det er for komplisert til at jeg forstår det selv. Det viser jo de tilbakemeldinger du kommer med; at jeg ikke har lært noe. Men tro meg iallefall når jeg sier at jeg aldri har hatt som mål å lyve eller være uærlig iallefall. "at jeg ikke lærer noe", blir mer riktig. For jeg har lært mye. Før. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321836-oppf%C3%B8lgningssp%C3%B8rsm%C3%A5l/page/2/#findComment-2662936 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Jeg vet ikke hva du mener med "måten jeg ønsker støtte på". Men jeg vet at jeg ikke er ute etter å bli dullet med. Og jeg vet også at jeg ikke kan hjelpes mer, ingen kan det, fordi det er for komplisert til at jeg forstår det selv. Det viser jo de tilbakemeldinger du kommer med; at jeg ikke har lært noe. Men tro meg iallefall når jeg sier at jeg aldri har hatt som mål å lyve eller være uærlig iallefall. ''Og jeg vet også at jeg ikke kan hjelpes mer, ingen kan det, fordi det er for komplisert til at jeg forstår det selv. Det viser jo de tilbakemeldinger du kommer med; at jeg ikke har lært noe. '' Nå gjør du deg selv til offer, og tillater deg selv en enten-eller tenkning. Ja, det er ingen som kan tilby deg noen form for "quick-fix"-løsning, men du kan leve og utvikle deg gjennom livet ditt du som andre. En dag av gangen, prioritere det som er viktigst osv. osv. F.eks. er det viktigere å gå en lang tur når barna er på skolen enn å sitte på dol :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321836-oppf%C3%B8lgningssp%C3%B8rsm%C3%A5l/page/2/#findComment-2662941 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 ''Og jeg vet også at jeg ikke kan hjelpes mer, ingen kan det, fordi det er for komplisert til at jeg forstår det selv. Det viser jo de tilbakemeldinger du kommer med; at jeg ikke har lært noe. '' Nå gjør du deg selv til offer, og tillater deg selv en enten-eller tenkning. Ja, det er ingen som kan tilby deg noen form for "quick-fix"-løsning, men du kan leve og utvikle deg gjennom livet ditt du som andre. En dag av gangen, prioritere det som er viktigst osv. osv. F.eks. er det viktigere å gå en lang tur når barna er på skolen enn å sitte på dol :-) Ikke noen offerinnstilling her. Kun ren fakta. Jeg tror ikke at noen kan hjelpe meg utav dette kompliserte når jeg ikke forstår det selv engang. Jeg har ikke tro på at jeg vil finne en kompetent nok behandler til å hjelpe meg utav dette. Og når ikke engang den utredningen jeg har vært gjennom har gitt meg svar på dette, har jeg ikke noe håp å forholde meg til og at jeg vil finne noen som "forstår" dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321836-oppf%C3%B8lgningssp%C3%B8rsm%C3%A5l/page/2/#findComment-2662948 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VKF Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Jeg vet ikke hva du mener med "måten jeg ønsker støtte på". Men jeg vet at jeg ikke er ute etter å bli dullet med. Og jeg vet også at jeg ikke kan hjelpes mer, ingen kan det, fordi det er for komplisert til at jeg forstår det selv. Det viser jo de tilbakemeldinger du kommer med; at jeg ikke har lært noe. Men tro meg iallefall når jeg sier at jeg aldri har hatt som mål å lyve eller være uærlig iallefall. ''Men jeg vet at jeg ikke er ute etter å bli dullet med'' Tenkt nøye over det du sier her. Er dette riktig? ''Og jeg vet også at jeg ikke kan hjelpes mer, ingen kan det, fordi det er for komplisert til at jeg forstår det selv. Det viser jo de tilbakemeldinger du kommer med; at jeg ikke har lært noe'' Du har ikke lært så mye på det området vi snakker om akkurat her nå, men du kan gjøre et forsøk til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321836-oppf%C3%B8lgningssp%C3%B8rsm%C3%A5l/page/2/#findComment-2662954 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VKF Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Ikke noen offerinnstilling her. Kun ren fakta. Jeg tror ikke at noen kan hjelpe meg utav dette kompliserte når jeg ikke forstår det selv engang. Jeg har ikke tro på at jeg vil finne en kompetent nok behandler til å hjelpe meg utav dette. Og når ikke engang den utredningen jeg har vært gjennom har gitt meg svar på dette, har jeg ikke noe håp å forholde meg til og at jeg vil finne noen som "forstår" dette. ''Ikke noen offerinnstilling her. Kun ren fakta'' Jo, det er offerinnstilling. Unnskyld at jeg virker brutal nå, men det er kun ren fakta. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321836-oppf%C3%B8lgningssp%C3%B8rsm%C3%A5l/page/2/#findComment-2662963 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Ikke noen offerinnstilling her. Kun ren fakta. Jeg tror ikke at noen kan hjelpe meg utav dette kompliserte når jeg ikke forstår det selv engang. Jeg har ikke tro på at jeg vil finne en kompetent nok behandler til å hjelpe meg utav dette. Og når ikke engang den utredningen jeg har vært gjennom har gitt meg svar på dette, har jeg ikke noe håp å forholde meg til og at jeg vil finne noen som "forstår" dette. Nei, da er det vel sånn da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321836-oppf%C3%B8lgningssp%C3%B8rsm%C3%A5l/page/2/#findComment-2662964 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Ikke noen offerinnstilling her. Kun ren fakta. Jeg tror ikke at noen kan hjelpe meg utav dette kompliserte når jeg ikke forstår det selv engang. Jeg har ikke tro på at jeg vil finne en kompetent nok behandler til å hjelpe meg utav dette. Og når ikke engang den utredningen jeg har vært gjennom har gitt meg svar på dette, har jeg ikke noe håp å forholde meg til og at jeg vil finne noen som "forstår" dette. Jeg tror at noe av det jeg reagerer på i forhold til deg, jente31, er offerrollen. Vi har alle vært der, tror jeg. I hvert fall de fleste av oss. "Hvis det er sånn det skal være, så skal jeg grave meg ned, gå til grunne og aldri snakke med noen igjen!" "Nå har jeg i hvert fall lært at jeg ikke kan stole på noen." "Jeg beklager at jeg er så mye til bry, jeg er jo bare helt bortkastet." Det er ikke slik at om man inntar en offerrolle så er man fullt ut klar over det selv. Personlig syntes jeg en slik karakteristikk var så ubehagelig at jeg ble ENDA mer offer om noen påpekte den typen oppførsel. Dessverre så jeg ikke de gode poengene til den som sa det. Jeg forsto ikke at han sa det i beste mening. Den som inntar en offerrolle skyter seg selv i foten. En ting er at det er irriterende for mange å forholde seg til, men det er av mindre betydning. Det som betyr noe er hvor lett det er å bli selvmedlidende, handlingslammet, komme inn i en følelsesstorm hvor man har tilnærmet ingen konstruktive tanker og sakte miste det som er det viktigste vi mennesker har: Selvoppholdelsesdriften. Jeg har tidligere sagt til deg at du må finne løven i deg. Jeg tror det er ti ganger viktigere enn å fundere i det uendelige på hva vi sier, hva behandleren sier, hvilke diagnoser du har osv. Min personlige mening er at livet ditt ville sett ti ganger bedre ut om du hadde litt mer "gi faen" holdning. Å fokusere så sterkt på hver eneste opp- og nedtur i livet vil ikke føre til den framgangen du ønsker deg. Du er nok. Din mening er nok for dine egne tanker i de aller fleste tilfeller. Du trenger ikke andre hele tiden. Om du har en dårlig dag, så reiser du deg og sier: "Jeg klarer dette også." Hvem bryr seg om disse anonyme menneskene på DOL ikke ser noen bedring hos deg? DU gjør det. Da behøver du ikke overbevise noen andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321836-oppf%C3%B8lgningssp%C3%B8rsm%C3%A5l/page/2/#findComment-2662980 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Nei, da er det vel sånn da. Jeg skal ikke nekte for det helt. Jeg har tenkt mye på det. Og jeg skal gi det en sjanse og tenke over det, jeg er åpen for alt. Og jeg skal også være åpen for andre tilbakemeldinger jeg har fått, gjøre mitt beste (mer enn det kan jeg for min egen del ikke gjøre). Men jeg har lest om k-ptsd, og jeg er 75% sikker. Jeg blir bare mer og mer overbevist etter hvert som ting kommer frem. Håpløshetsfølelsen og det å finne noen som forstår "bekrefter" også dette. Det er kun en ting som gjør meg usikker hva denne art gjelder, for jeg er usikker på hva de mener. Og det er punkt 4: ''Endringer i oppfattelsen av overgriper, med bl.a. integrering av hans eller hennes meningssystem.'' Jeg er litt skeptisk til å lese om diagnoser, fordi en lett kan bli farget av det. Men jeg synes den beskriver så mye av meg. Jeg satte meg ned her en dag før jul, og skrev ned symptomer og ting gjennom hele artikkelen (det var faktisk mye som sto der). Jeg ble faktisk "skremt" over det, for det var som å lese om meg selv. Grunnen til at jeg tenker på dette, er at jeg ønsker hjelp jo ;o(( Og min behandler kunne ikke utrede meg for denne diagnosen sa han da jeg spurte.. Her er artikkelen; http://www.krisepsyk.no/Temasider/cptsd/courtois.htm Og her er det om håpløshetsfølelsen; inkl punkt 7. ''Disse kompliserte tilstandene er også kompliserte å behandle og er forskjellige avhengig av alder og utviklingstrinn for når traumene fant sted, relasjon til overgriper, kompleksiteten til traumene i seg selv og offerets eventuelle rollereversering, traumeeksponeringens varighet, tilgjengelighet på støtte og tidspunkt for oppdagelse av disse forholdene. '' Jeg er 75 % sikker på at jeg har denne k-ptsd diagnosen. Den gir meg svar på mye, når det kommer til "forhold" som slik de her inne - hvor jeg slipper noen tett innpå meg (og det gjør jeg ikke i rl). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321836-oppf%C3%B8lgningssp%C3%B8rsm%C3%A5l/page/2/#findComment-2662985 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Jeg vet ikke hva du mener med "måten jeg ønsker støtte på". Men jeg vet at jeg ikke er ute etter å bli dullet med. Og jeg vet også at jeg ikke kan hjelpes mer, ingen kan det, fordi det er for komplisert til at jeg forstår det selv. Det viser jo de tilbakemeldinger du kommer med; at jeg ikke har lært noe. Men tro meg iallefall når jeg sier at jeg aldri har hatt som mål å lyve eller være uærlig iallefall. ''fordi det er for komplisert til at jeg forstår det selv.'' Tror du det er personen som selv lider av en psykisk sykdom som skal forstå det? Hadde det bare vært så enkelt, da hadde man vel kanskje ikke hatt noen psykisk sykdom? Det er jo nettopp derfor man trenger hjelp - fordi man IKKE forstår sin egen situasjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321836-oppf%C3%B8lgningssp%C3%B8rsm%C3%A5l/page/2/#findComment-2662994 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Jeg tror at noe av det jeg reagerer på i forhold til deg, jente31, er offerrollen. Vi har alle vært der, tror jeg. I hvert fall de fleste av oss. "Hvis det er sånn det skal være, så skal jeg grave meg ned, gå til grunne og aldri snakke med noen igjen!" "Nå har jeg i hvert fall lært at jeg ikke kan stole på noen." "Jeg beklager at jeg er så mye til bry, jeg er jo bare helt bortkastet." Det er ikke slik at om man inntar en offerrolle så er man fullt ut klar over det selv. Personlig syntes jeg en slik karakteristikk var så ubehagelig at jeg ble ENDA mer offer om noen påpekte den typen oppførsel. Dessverre så jeg ikke de gode poengene til den som sa det. Jeg forsto ikke at han sa det i beste mening. Den som inntar en offerrolle skyter seg selv i foten. En ting er at det er irriterende for mange å forholde seg til, men det er av mindre betydning. Det som betyr noe er hvor lett det er å bli selvmedlidende, handlingslammet, komme inn i en følelsesstorm hvor man har tilnærmet ingen konstruktive tanker og sakte miste det som er det viktigste vi mennesker har: Selvoppholdelsesdriften. Jeg har tidligere sagt til deg at du må finne løven i deg. Jeg tror det er ti ganger viktigere enn å fundere i det uendelige på hva vi sier, hva behandleren sier, hvilke diagnoser du har osv. Min personlige mening er at livet ditt ville sett ti ganger bedre ut om du hadde litt mer "gi faen" holdning. Å fokusere så sterkt på hver eneste opp- og nedtur i livet vil ikke føre til den framgangen du ønsker deg. Du er nok. Din mening er nok for dine egne tanker i de aller fleste tilfeller. Du trenger ikke andre hele tiden. Om du har en dårlig dag, så reiser du deg og sier: "Jeg klarer dette også." Hvem bryr seg om disse anonyme menneskene på DOL ikke ser noen bedring hos deg? DU gjør det. Da behøver du ikke overbevise noen andre. Veldig gode poenger du kommer med, Glimtipper. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321836-oppf%C3%B8lgningssp%C3%B8rsm%C3%A5l/page/2/#findComment-2662999 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.