Gå til innhold

overgang til vanlig melk?

Gjest manjana

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest manjana

Uten å ha noen dokumentasjon for dette så tror jeg alltid det er smart å ta ting gradvis:-)

takk for svar.tror du det er lurt å blande litt? halvpart av hver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hos oss

Er det overgang fra morsmelk eller morsmelkerstatning?

De anbefaler at man introduserer kumelk mens man fortsatt ammer, hvis man har anledning til det.

Det beste er å begynne med litt yoghurt og ost, og litt mat med melk i, hvis hun tåler det greit kan man begynne å gi litt kumelk.

Det anbefales lett- eller skummetmelk (og heller gi sunt fett i kosten forøvrig, fett fra fet fisk, tran, sunne planteoljer osv)

her er anbefalingene:

http://www.helsedirektoratet.no/ernaering/spedbarnsern_ring/9-12_m_neders_alder/morsmelk__morsmelkerstatning__kumelk_og_yoghurt_37506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest manjana

Er det overgang fra morsmelk eller morsmelkerstatning?

De anbefaler at man introduserer kumelk mens man fortsatt ammer, hvis man har anledning til det.

Det beste er å begynne med litt yoghurt og ost, og litt mat med melk i, hvis hun tåler det greit kan man begynne å gi litt kumelk.

Det anbefales lett- eller skummetmelk (og heller gi sunt fett i kosten forøvrig, fett fra fet fisk, tran, sunne planteoljer osv)

her er anbefalingene:

http://www.helsedirektoratet.no/ernaering/spedbarnsern_ring/9-12_m_neders_alder/morsmelk__morsmelkerstatning__kumelk_og_yoghurt_37506

takk:0) skal lese gjennom linken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar.tror du det er lurt å blande litt? halvpart av hver?

Dersom ungen godtar vanlig ku-melk uten å blande, så hadde jeg heller gitt det ene en gang, og det andre en annen gang (enklere). Om ungen ikke vil, så er det nok smart å blande så de gradivs venner seg til den nye smaken. (Mer og mer ku-melk etter hvert.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest manjana

Dersom ungen godtar vanlig ku-melk uten å blande, så hadde jeg heller gitt det ene en gang, og det andre en annen gang (enklere). Om ungen ikke vil, så er det nok smart å blande så de gradivs venner seg til den nye smaken. (Mer og mer ku-melk etter hvert.)

:0) takk..får vel bare prøve meg fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...