Gå til innhold

NHD: Ærekrenkelser og personforfølgelse

Anbefalte innlegg

Saken er den at for en stund siden ble jeg innblandet i en familiekonflikt. Dette gjaldt en ungdom som var kastet ut hjemmefra. Jeg og familien min hjalp denne ungdommen med kontakt videre hos de riktige myndigheter.

I etterkant har denne ungdommens stefar lagt oss for hat, og satt i gang en "krig" mot meg og min ektefelle. Han oppsøker ungdommens venners foreldre og andre kjente, og forteller usannheter om meg og mine. Bla er jeg blitt beskyldt for hjernevasking, og at jeg har en alvorlig psykiatrisk diagnose. Han har i tillegg sendt brev til de myndigheter som er ansvarlig for ungdommen, med svært grove ærekrenkelser og direkte løgn.

Han har også skrevet til ungdommens bistandsadvokat med diverse anklager.

Jeg har tatt kontakt med politiet, og de ser på saken, men det virker ikke som det er mye de kan gjøre. Det eneste virker å være å prøve konfliktrådet. De støtter oss imidlertid fullt ut, og forstår problematikken. De kommer til å utstede besøksforbud hvis denne mannen oppsøker oss igjen.

Denne stefaren har etter min mening avvikende personlighetstrekk, noe som også er bekreftet av andre i saken.(psykopat?)Dette gjør at det er svært vanskelig å forholde seg til ham personlig. Han er i tillegg svært veltalende og manipulerende.

Nå har han skrevet brev til min ektefelles arbeidgiver med anklager om uproffesjonell adferd i jobben. Ektefellen min arbeider i en statlig etat, og synes dette er svært ubehagelig.

Er det noe vi kan gjøre for å stoppe denne personen? Det begynner nå å bli svært vanskelig å overse dette, da saken stadig eskalerer. Skal vi bare fortsette å ikke gjøre noe, selv om det medfører at denne personen forsetter å sverter vårt rykte.

Vil også tilføye at ungdommen flytter inn til oss etter myndighetsdagen, da h*n ikke får noe hjelp av barnevernet etter fyllte 18.

(Jeg har anonymisert saken en del da jeg ikke ønsker at denne personen evnt også skal forfølge meg på nettet. Og til informasjon har jeg en helt normal psyke. :)

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...