Gjest fruktmamma Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Kun lov med frukt/grønt til bursdag i barnehagen. Kjedelig, datteren min gledet seg til pizza. Så nå må jeg komme på noe gøy å gjøre med ordinære frukt/grøn-ting. Hva er gøy for barna? Noen som har noen kjempeforslag? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Lage en svær bolle med fruktsalat? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest manjana Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Fruktalat som nevnt og vaniljesaus. Ett Fat med forskjellige Grønsaksstaver. og Dipp! Det må da være flott! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Skjønner ikke det der jeg. Hvem har lyst på frukt til bursdagen liksom? Det er ikke sååå mange dager i året det er bursdagsfeiring i barnehagen heller da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Fruktalat som nevnt og vaniljesaus. Ett Fat med forskjellige Grønsaksstaver. og Dipp! Det må da være flott! Hvis dette er en av de sukkerfri barnehagene, så er det antakelig "fysj fysj" med vaniljesaus til fruktsalaten vil jeg tro.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Hvis dette er en av de sukkerfri barnehagene, så er det antakelig "fysj fysj" med vaniljesaus til fruktsalaten vil jeg tro.... Er ikke vanlig yoghurt heller lov i de barnehagene? Det må jo være supert å ha over, og ikke så typisk "søtkliss" liksom... Selv om det er sukker i det også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Stakkars unger, synes ikke barnehagen skal være arena for å ta ifra barna godene til bursdager osv.. frukt og grønnsaker til fest? Hadde de vært så fiksert her så hadde jeg tatt barna ut av barnehagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Kanskje du finner noen tips på http://www.frukt.no 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Lage en svær bolle med fruktsalat? Eller mange små boller med en type frukt i hver.... *Sukk* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Eller mange små boller med en type frukt i hver.... *Sukk* Så hva er egentlig galt med en sjokoladekake for enkelthetens skyld? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Så hva er egentlig galt med en sjokoladekake for enkelthetens skyld? Jeg syntes det var litt i overkant mye kaker da ungene gikk i bhg, men jeg innrømmer at jeg synes det høres litt stusselig med kun frukt og grønt - ikke pizza engang!? Glad vi er ferdig med barnehagestadiet her i huset gitt! *Savner det overhodet ikke* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Lage smoothie? Anns favorittsmoothie 2 dl naturell yoghurt 1 dl appelsinjuice 1 dl jordbær, frosne 1 banan Men da må du få lov å ha yoghurt..... Så kan du ha ren juise ved siden av et fat med småkuttet gulrot, epler, pærer mm 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Kun lov med frukt og grønt på bursdag?? Huff, så kjedelig. Glad vi har barnehager som ikke er helt ekstreme når det gjelder sukker. Men frukt og grønt får de jo barnehagen hver eneste dag, så skjønner skuffelsen over ikke å få noe annet på bursdag ja. Ellers har jeg egentlig ikke noen gode tips å komme med. Om ikke barna er så store at man kan servere fruktspyd. Det har alltid vært en slager her i huset:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Jeg ville skåret frukt opp i små fine biter og tømt over GELE og latt det stivne. Tøm over på serveringsfat og server med vaniljesaus. Og kall det FRUKTGELE. Jeg synes ungene må få lov å kose seg innimellom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Jeg ville skåret frukt opp i små fine biter og tømt over GELE og latt det stivne. Tøm over på serveringsfat og server med vaniljesaus. Og kall det FRUKTGELE. Jeg synes ungene må få lov å kose seg innimellom. Bruker mann lettsaft (*grøss*) til å lage geleen av så blir den jo sukkerfri også.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest manjana Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Hvis dette er en av de sukkerfri barnehagene, så er det antakelig "fysj fysj" med vaniljesaus til fruktsalaten vil jeg tro.... Herregud! en liten skvett vaniljesaus kan da ikke skade0( Hvor mange unger pleier det å være på en avd? Er vel ikke gebursdager året rundt vel 0) helt bort i natta 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest manjana Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Jeg ville skåret frukt opp i små fine biter og tømt over GELE og latt det stivne. Tøm over på serveringsfat og server med vaniljesaus. Og kall det FRUKTGELE. Jeg synes ungene må få lov å kose seg innimellom. Kjempeide! DET MÅ DA VÆRE LOV? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Blir ikke det meste av frukt/grønt brunt og udelikat hvis du gjør det klart om morgenen før dere går i barnehagen? Og det er jo ganske mye jobb å skulle gjøre klar et lekkert fruktfat en travel hverdagsmorgen. Eller kan du komme med frukten uten å skjære den opp først? Sånn at barnehagen ordner den biten? Ideen med å ha masse frukt og helle over gele er god, det blir kjempegodt. Har ofte gjort det med jordbær i alle fall. Men hvis pizza ikke er tillatt er vel ikke det heller lov. Fruktsalat med rosiner, hermetisk ananas (med ananasjuice) kiwi, epler, bananer, mango, melon osv er jo veldig godt. Når du tar med ananasjuicen + ev litt annen juice er faren mindre for at frukten blir brun og udelikat. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Så hva er egentlig galt med en sjokoladekake for enkelthetens skyld? Eller hva med en boks is, enda enklere? Kan skjønne at noen synes det blir mye kaker i barnehagen, det er jo foreldre som ikke vil at ungene skal spise så mye søtt. Og det blir vel noen bursdager i løpet av et år. I dag får jo barn det de vil av frukt og grønnsaker, det er ikke fest over en appelsin som det var da besteforeldrene mine var små. Og godt er det. Men barnehagen burde tenke litt på foreldre som skal gjøre i stand, og kanskje lage en liste med "tillatte" alternativer. Å forby pizza skjønner jeg ikke vitsen med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Herregud! en liten skvett vaniljesaus kan da ikke skade0( Hvor mange unger pleier det å være på en avd? Er vel ikke gebursdager året rundt vel 0) helt bort i natta Hvis det er 20 unger på avdelingen så blir det, om vi ser bort fra ferien og fridager, bursdag i snitt annenhver uke. Pluss karneval + påske + sommeravslutning + grøtfest + juletrefest + litt rester fra andre avdelingers bursdager.... Joda, det blir fort nok søtt i barnehagen, men det hørtes nå litt stusselig ut til og med å nekte pizza da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.