Gå til innhold

Depresjon

Anbefalte innlegg

Gjest surikatt

Har hatt mange depresjoner tidligere og nå er jeg redd for at det begynner igjen.

Jeg kjenner ikke igjen symptomene, men så har jeg ikke gått på de medisinene jeg har nå mer enn et halvt år og jeg har vært fin i form helt til nå ganske nylig.

Føler at jeg er inne i en boble. Det meste av vanlige aktiviteter og informasjon går meg rett forbi. - Men enkelte ting er jeg mer sårbar på enn ellers.

Livssituasjonen min har vært meget vanskelig de siste 4 månedene og det er ikke noen løsning i sikte i den nærmeste fremtiden. Jeg vet ikke om slik jeg nå er en vanlig reaksjon på livssituasjonen min eller om det er den tilbakevendende depresjonen som er her igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321880-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det være en kombinasjon? At en vanskelig "livssituasjon" (vet ikke om det er riktig uttrykk) gjør at depresjonen kommer lettere tilbake.

Mitt råd er at du bør ta kontakt med behandler/fastlege nå, i stedet for å vente å se om det blir verre først. Det er jo meningen du skal kunne få hjelp til å vurdere hva dette er og om det er lurt å øke/endre medisiner, roe ned en periode eller drøfte andre mulige tiltak.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321880-depresjon/#findComment-2663329
Del på andre sider

Gjest surikatt

Kan det være en kombinasjon? At en vanskelig "livssituasjon" (vet ikke om det er riktig uttrykk) gjør at depresjonen kommer lettere tilbake.

Mitt råd er at du bør ta kontakt med behandler/fastlege nå, i stedet for å vente å se om det blir verre først. Det er jo meningen du skal kunne få hjelp til å vurdere hva dette er og om det er lurt å øke/endre medisiner, roe ned en periode eller drøfte andre mulige tiltak.

Takk for svar.

Selvfølgelig skal jeg gå til behandleren min ved første anledning, men det blir ikke før om drøye to uker. Det er ganske lenge til dessverre. Jeg håper at det bare er en reaksjon på den vanskelige livssituasjonen jeg er i nå og at det ikke er depresjonen som er tilbake. Spurte en kollega om hun merket om jeg annerledes enn vanlig og det kunne hun bekrefte.

Det er så mye som skjer rent praktisk rundt meg nå og jeg trenger krefter for å komme gjennom dette derfor håper jeg inderlig at jeg ikke er på vei inn i en ny depresjon

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321880-depresjon/#findComment-2663644
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...