Gå til innhold

NHD: Spiseproblem og innleggelse

Anbefalte innlegg

sportyjente 26

Hei :-)

Har i lengre periode no hatt problem med mat og slanking. Psykiateren min meiner eg har spiseproblem og meiner at eg burde innleggast....eter veldig lite i løpet av en dag, kjenner meg slapp og uvel...Eg veier 56 kg og er 172 cm. Mange kommenterer at eg er altfor tynn og at eg må ete. Synst det er vanskeleg å få slike kommentarer, for eg ser ikkje det samme sjølv. Får veldig dårleg samvittighet vist eg spiser litt mer enn det som eg har gitt meg sjølv lov til å spise. Sliter med depresjon og angst, har gått til behandling i mange år...Er det nokon som har vore innlagt for spiseproblem? Hva går behandlingen ut på? hvor lenge innlagt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321889-nhd-spiseproblem-og-innleggelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest surikatt

Hei. Dette kan du få god hjelp med. Der jeg var innlagt var det meget tett oppfølging rund og etter måltidene. Vi fikk daglig mosjon og samtaler, både en og en og i gruppa. Vi fikk informasjon fra ernæringsfysiolog og andre med god kompetanse på dette med spiseforstyrrelse. Jeg var innlagt i 4 måneder, men det ble vurdert fra person til person.

Nå har jeg et tilnærmet normalt forhold til kroppen min og mat. Jeg hadde spiseproblemer i varierende grad og form i 15 år før jeg kom til behandling.

Lykke til!

Gjest elvira 76

Hei. Dette kan du få god hjelp med. Der jeg var innlagt var det meget tett oppfølging rund og etter måltidene. Vi fikk daglig mosjon og samtaler, både en og en og i gruppa. Vi fikk informasjon fra ernæringsfysiolog og andre med god kompetanse på dette med spiseforstyrrelse. Jeg var innlagt i 4 måneder, men det ble vurdert fra person til person.

Nå har jeg et tilnærmet normalt forhold til kroppen min og mat. Jeg hadde spiseproblemer i varierende grad og form i 15 år før jeg kom til behandling.

Lykke til!

Er det ok å fortelle hvilket sted dette var? Har en venninne med alvorlige spiseforstyrrelser som har slitt i mange, mange år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...