Anonym 82 Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Hvordan gjør dere/har dere gjort dette? Her i huset er det pappaen som har kveldsstellet, så ammer jeg og bærer henne opp, så legger pappaen henne i senga. Nå har hun faktisk fått en tann (hadde liksom glemt at hun skulle få dem), så nå er det tannpuss på gang. Men ødelegger ammingen hele tannpussen? Jeg vil helst amme etter alt stellet, for det roer henne så godt for senga... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Ja, det gjør det, fordi morsmelk/mme inneholder sukker. Men det viktigste er å gjøre barnet kjent med tannbørsten (noe du skulle introdusert før første tann). Melketenner skal vare i ca 6 år, så pass på dem;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Ja, det gjør det, fordi morsmelk/mme inneholder sukker. Men det viktigste er å gjøre barnet kjent med tannbørsten (noe du skulle introdusert før første tann). Melketenner skal vare i ca 6 år, så pass på dem;) Hun er delvis kjent med tannbørsten ja, hun har fått låne den ofte, og pusset tennene sammen med meg! I dag pusset samboeren hele gomen med tannkrem for første gang, og det gikk helt fint:-) Så lenge hun fikk pusse litt selv etterpå da...! Men hva er da vanlig? Gir man nattpupp før tannpussen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Hun er delvis kjent med tannbørsten ja, hun har fått låne den ofte, og pusset tennene sammen med meg! I dag pusset samboeren hele gomen med tannkrem for første gang, og det gikk helt fint:-) Så lenge hun fikk pusse litt selv etterpå da...! Men hva er da vanlig? Gir man nattpupp før tannpussen? Forsøk deg litt frem. Se om hun godtar tannpuss etter nattpuppen;) Ellers skal kun vann være et alternativ etter tannpuss;) Men det finner dere greit ut av;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Forsøk deg litt frem. Se om hun godtar tannpuss etter nattpuppen;) Ellers skal kun vann være et alternativ etter tannpuss;) Men det finner dere greit ut av;) Hun godtar det helt sikkert, men da blir det mer bal med å få henne til å sove. Hun er så vant til å nesten sovne ved puppen, og så bli båret rett i seng:-) Men vi får nå se! Hun får kun vann å drikke utenom puppen ja! Ikke noe saft og kjeks her i gården;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Hun godtar det helt sikkert, men da blir det mer bal med å få henne til å sove. Hun er så vant til å nesten sovne ved puppen, og så bli båret rett i seng:-) Men vi får nå se! Hun får kun vann å drikke utenom puppen ja! Ikke noe saft og kjeks her i gården;-) Flott,men hun må vennes av med nattpuppen etterhvert, så gjør det skånsomt:) La henne skjønne etterhvert at tannbørsten er det siste før sovetid. Du gjør det så flottt atte;))) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Hun godtar det helt sikkert, men da blir det mer bal med å få henne til å sove. Hun er så vant til å nesten sovne ved puppen, og så bli båret rett i seng:-) Men vi får nå se! Hun får kun vann å drikke utenom puppen ja! Ikke noe saft og kjeks her i gården;-) Jeg ville gjort som vanlig, tann eller ei...ammet og båret i seng om ungen var vant til det. Tannpussen kan taes på et annet tidspunkt av døgnet. Synes det blir litt hysteri om kosestunden ved puppen skal endres pga tannfrembrudd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Flott,men hun må vennes av med nattpuppen etterhvert, så gjør det skånsomt:) La henne skjønne etterhvert at tannbørsten er det siste før sovetid. Du gjør det så flottt atte;))) Nattpupp har hun avvent seg med selv:-) Flinke jenta mi! Men kveldspuppen er viktig;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Det jeg har hørt om saken er at morsmelk inneholder sukker - men også har antibaterielle egenskaper, så det kan ikke sammenlignes med annen mat/erstatning etter tannpussen. Det viktigste er uansett at tennene blir rengjort - ikke om det er før eller etter kveldspuppen. Min mai 2006-frøken får kveldspupp etter tannpussen enda. Før går ikke, hun er helt zombie etterpå.... Vi praktiserte samme opplegg med storesøster som nå er 12 år, og hun har ingen hull så langt - selv om det statistisk sett ikke har noe å si, selvfølgelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Hvor gammel er hun? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Der kom rutinene inn igjen ja:-) Blir vanskelig når ting ikke blir helt slik du har tenkt...? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Hvor gammel er hun? 10 mnd... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Der kom rutinene inn igjen ja:-) Blir vanskelig når ting ikke blir helt slik du har tenkt...? Hmm, er ikke det en kjent sak da, at ungene gjerne roer seg godt med puppen...? Og jeg kan huske fra jeg selv var lita at det var kjedelig å måtte pusse tennene når en var skikkelig trøtt og bare ville sove, for da våknet en jo til igjen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Jeg ville gjort som vanlig, tann eller ei...ammet og båret i seng om ungen var vant til det. Tannpussen kan taes på et annet tidspunkt av døgnet. Synes det blir litt hysteri om kosestunden ved puppen skal endres pga tannfrembrudd. Ja jeg har vel egentlig intrykk av at det er slik folk pleier å gjøre det! Amme på sengekanten, etter tannpuss... Tror nok jeg fortsetter som før en stund til i hvert fall. Hun har èn tann som er en kvart mm lang;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Hmm, er ikke det en kjent sak da, at ungene gjerne roer seg godt med puppen...? Og jeg kan huske fra jeg selv var lita at det var kjedelig å måtte pusse tennene når en var skikkelig trøtt og bare ville sove, for da våknet en jo til igjen! Likevel så må man jo lære seg til at tannpussen må tas... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Hvor gammel er hun? Har det noe å si da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Det jeg har hørt om saken er at morsmelk inneholder sukker - men også har antibaterielle egenskaper, så det kan ikke sammenlignes med annen mat/erstatning etter tannpussen. Det viktigste er uansett at tennene blir rengjort - ikke om det er før eller etter kveldspuppen. Min mai 2006-frøken får kveldspupp etter tannpussen enda. Før går ikke, hun er helt zombie etterpå.... Vi praktiserte samme opplegg med storesøster som nå er 12 år, og hun har ingen hull så langt - selv om det statistisk sett ikke har noe å si, selvfølgelig. Det er nettopp slik mi er også! Hun er så trøtt etter en lang dag, og så skjønner hun at det er kvelden når stellet kommer, og da lar hun seg bare kollapse helt når puppen kommer;-) Veit at hun skal rett i seng etterpå! Og jeg kan liksom ikke tenke meg noe deiligere enn å få sovne på den måten når man er 10 mnd gammel:-) Mye bedre enn å amme, så bli ristet våken og fylt med tannkrem og kaldt vann, og så skulle sove...! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Likevel så må man jo lære seg til at tannpussen må tas... Selvsagt! Og det var ikke noe problem heller... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aggathe Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Min fikk sin første tann da han var 7.måneder, da var det tannpuss som siste instans før senga! Gikk jo kjempebra det da, tok ikke mange dagene før de nye rutinene var innearbeidet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Det er nettopp slik mi er også! Hun er så trøtt etter en lang dag, og så skjønner hun at det er kvelden når stellet kommer, og da lar hun seg bare kollapse helt når puppen kommer;-) Veit at hun skal rett i seng etterpå! Og jeg kan liksom ikke tenke meg noe deiligere enn å få sovne på den måten når man er 10 mnd gammel:-) Mye bedre enn å amme, så bli ristet våken og fylt med tannkrem og kaldt vann, og så skulle sove...! ''Mye bedre enn å amme, så bli ristet våken og fylt med tannkrem og kaldt vann, og så skulle sove...!'' Neida, du lurer bare tannbørsten inn i munnen hennes, den skal bare være litt våt og såvidt være borti tannkremtuben. Så pusser du bittelitt mens hun er i halvsøvne og smetter henne under dyna. Du trenger ikke drasse henne inn på badet under flombelysninga ved vasken og pusse i 3 minutter heller da. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.