Gå til innhold

Tannpuss

Gjest Puss puss så får du en suss :p

Anbefalte innlegg

Gjest Puss puss så får du en suss :p

Småen har fått to tenner nede for et par mnd siden, nå nettopp har hun fått 4 oppe og jeg tror ike den er lenge før det kommer flere. Siden det er så mange tenner på gang liker hun ikke å pusse tennene.

Så da er spm, er det krise om vi slurver litt med tannpussen, nå som det kommer tenner?

Eneste hun vil er å tygge på tannkosten. Er umulig å få komme til å pusse litt. kan jo ikke tvinge henne heller dersom hun har vondt eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sverger til skikkelig tannpuss minst en gang pr. dag fra første tann, helst to ganger. Med tannkrem og ekstra fluor også.

Så har heller ingen av mine tre noen sinne hatt hull. Etter hva jeg har hørt er tannpussen om kvelden viktigst fordi spyttproduksjonen synker på natta, og faren for karies øker da.

Min erfaring er at de færreste unger liker tannpuss. Jeg har "tvunget" mine i starten. Noen ganger må man rett og slett bare bestemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville pusset forsiktig og latt henne tygge på børste om hun vil, det klør jo sikkert i tannkjøttet og da er det godt å tygge på den. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke gøy å tvinge gjennom en tannpuss, men det er noe av de få tingene en må gjøre uansett hva barnet sier. Bleieskift og tannpuss er sidestilt der. En lar ikke barnet gå med bæsjebleie en hel dag fordi ungen bare ikke vil samarbeide og legge seg ned. Slik er det med tannpuss også - dessverre kan en nesten si når det er så lite gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pusset tennene til mine to med relativt diktatoriske teknikker til tider. Tannpuss er en av de få tingene jeg kategorisk tvinger gjennom samme hvor upopulært det er.

Nå har de heldigvis blitt så store at det stort sett går greit (1,5 og 3 år).

Lykke til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...