Gjest ekkel dritt Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 vet det er lett å få,men hvordan?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Småmark spres fra person til person ved overføring av egg, f eks ved at et barn klør seg bak og etterpå stikker fingeren i munnen (direkte overføring), eller ved at barnet tar på en leke, en kopp, mat o.l, som en annen etterpå fører til munnen (indirekte overføring). Smitte kan også skje gjennom luften. Eggene fester seg lett på støvkorn og kan siden virvle omkring i luften. De kan så inhaleres og svelges. Ved toalettbesøk eller av- og påkledning kan eggene spres over gulv og inventar. Etter svelging utvikler eggene seg i tarmen til småmark, som siden legger nye egg i endetarmen. Hele syklusen tar 2 – 7 uker og gjentar seg Klippet fra apotekforeningen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest just fucking google it Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=2247 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ekkel dritt Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=2247 takk for link.tror neppe det er det jeg har da...siden jeg bor alene,og ikke har hatt kontakt med barn på lengre tid(blir ikke smittet av å gå forbi) tror jeg blander med noe som smitter via dyr... når det gjelder det å google,synes jeg sjelden jeg får svar når jeg ikke vet helt konkret hva jeg skal søke på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bikku Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 takk for link.tror neppe det er det jeg har da...siden jeg bor alene,og ikke har hatt kontakt med barn på lengre tid(blir ikke smittet av å gå forbi) tror jeg blander med noe som smitter via dyr... når det gjelder det å google,synes jeg sjelden jeg får svar når jeg ikke vet helt konkret hva jeg skal søke på. Er det spolorm du tenker på? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.