Gå til innhold

Vannkopper - når kan hun bade?

Gjest prust

Anbefalte innlegg

Snuppa mi fikk vannkopper på en kraftig måte, og så aboslutt ikke ut torsdag og fredag. I dag har hun heldigvis ikke fått flere, og allmenntilstanden har vært helt normal i dag, så jeg regner med at det er på retur nå (hun fikk de første på tirsdag).

Har skjønt at hun ikke skal bade de første dagene, men kan hun bade i morgen kveld, så sant ikke det er noen vannkopper som væsker? De fleste er blitt mørkere nå, og gror (danner skorper).

Hva er de beste rådene for å unngå arr? Hun har vært flink og ikke klø, så jeg håper det går bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kaller du virkelig din datter for "snuppa"? Ønsker du at din datter skal bli noe her i verden så er det ikke riktig å kalle henne for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaller du virkelig din datter for "snuppa"? Ønsker du at din datter skal bli noe her i verden så er det ikke riktig å kalle henne for det.

Jeg har mange kosenavn på henne, ja, som vi bruker internt i familien - og snuppa er et av dem.

Utad bruker vi bare navnet hennes, men det bruker jeg selvsagt ikke her på DOL. Derfor bruker jeg et av kosenavnene i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange kosenavn på henne, ja, som vi bruker internt i familien - og snuppa er et av dem.

Utad bruker vi bare navnet hennes, men det bruker jeg selvsagt ikke her på DOL. Derfor bruker jeg et av kosenavnene i stedet.

Jeg forstår. Så lenge ikke det blir kjent for hennes klassekammerater at hennes kallenavn er Snuppa er dere trygge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår. Så lenge ikke det blir kjent for hennes klassekammerater at hennes kallenavn er Snuppa er dere trygge. :)

Hun går i barnehagen, og jeg tror nok mange bruker kallenavn innimellom.

Kallenavn når barna blir store, er jeg enig med deg i at en ikke skal bruke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa er vel bare koselig? Jeg vet om noen foreldre som kaller datteren sin for "lille gullklokketårn". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe det er bra. De som blir kalt for Snuppa gjør det ikke særlig bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa er vel bare koselig? Jeg vet om noen foreldre som kaller datteren sin for "lille gullklokketårn". :)

"Gullklokketårn" har noe gammeldags og eventyrlig over seg. "Snuppa" har ikke det synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Det med at de ikke skal bade har jeg aldri hørt, og de anbefaler jo en dusj for å lindre. Jeg ville kanskje latt barnet få bestemme selv. En dusj skader i allelfall ikke.

Hvis hun ikke klør tror jeg ikke det kommer arr. Det er jo så typisk at de klør på i allefall en.

Jeg leser ned i tråden at ikke alle er begeistret for kjælenavnet snuppa. Jeg synes det er koselig, og jeg har selv begynt å bruke det etter jeg havnet på dol. Det er da langt bedre med snuppa, poden og knerten enn f eks Sneipen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at de ikke skal bade har jeg aldri hørt, og de anbefaler jo en dusj for å lindre. Jeg ville kanskje latt barnet få bestemme selv. En dusj skader i allelfall ikke.

Hvis hun ikke klør tror jeg ikke det kommer arr. Det er jo så typisk at de klør på i allefall en.

Jeg leser ned i tråden at ikke alle er begeistret for kjælenavnet snuppa. Jeg synes det er koselig, og jeg har selv begynt å bruke det etter jeg havnet på dol. Det er da langt bedre med snuppa, poden og knerten enn f eks Sneipen ;)

Da tar jeg henne i badekaret i morgen, med litt vann og dusjer henne! Blir jo litt sånn syk-lukt av henne når en ikke får vasket henne på mange dager. Men det går ikke an å bruke klut eller såpe - hun er full av prikker/skorper...

Oppdaget 4-5 nye i kveld likevel, rundt rompa og tissen :-( Kjipt og vondt for stakkars lille vennen. Og nå skreik hun akkurat fordi hun hadde vondt i øyet - så det var en liten prikk på det ene øyelokket også....

Ja, jeg liker Snuppa godt. Vi kaller hjenne for Tuppelise også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine badet fra de fikk vannkoppene de. Jeg fikk beskjed om at det kunne lindre å bade i kjølig vann tillsatt potetmel

Det skal jeg jammen prøve i morgen - ha litt lunka vann med potetmel i. Sikkert godt å ha rompe og bein oppi der i alle fall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dagblabla

Jeg bruker kallenavn på min 14-årige sønn, gullet, klumpen, vennen, kjære... ikke heeeelt pop akkurat, særlig ikke offentlig.. hehe... Men unngår det så godt jeg kan, men av og til bare plopper det ut. ;)

Men sånn helt privat tror jeg ingen barn har vondt av kjælenavn, selv om de blir både 15, 35, eller 55 år. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...