Gjest prust Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Snuppa mi fikk vannkopper på en kraftig måte, og så aboslutt ikke ut torsdag og fredag. I dag har hun heldigvis ikke fått flere, og allmenntilstanden har vært helt normal i dag, så jeg regner med at det er på retur nå (hun fikk de første på tirsdag). Har skjønt at hun ikke skal bade de første dagene, men kan hun bade i morgen kveld, så sant ikke det er noen vannkopper som væsker? De fleste er blitt mørkere nå, og gror (danner skorper). Hva er de beste rådene for å unngå arr? Hun har vært flink og ikke klø, så jeg håper det går bra... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Faure Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Kaller du virkelig din datter for "snuppa"? Ønsker du at din datter skal bli noe her i verden så er det ikke riktig å kalle henne for det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Kaller du virkelig din datter for "snuppa"? Ønsker du at din datter skal bli noe her i verden så er det ikke riktig å kalle henne for det. Jeg har mange kosenavn på henne, ja, som vi bruker internt i familien - og snuppa er et av dem. Utad bruker vi bare navnet hennes, men det bruker jeg selvsagt ikke her på DOL. Derfor bruker jeg et av kosenavnene i stedet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Faure Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg har mange kosenavn på henne, ja, som vi bruker internt i familien - og snuppa er et av dem. Utad bruker vi bare navnet hennes, men det bruker jeg selvsagt ikke her på DOL. Derfor bruker jeg et av kosenavnene i stedet. Jeg forstår. Så lenge ikke det blir kjent for hennes klassekammerater at hennes kallenavn er Snuppa er dere trygge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg forstår. Så lenge ikke det blir kjent for hennes klassekammerater at hennes kallenavn er Snuppa er dere trygge. Hun går i barnehagen, og jeg tror nok mange bruker kallenavn innimellom. Kallenavn når barna blir store, er jeg enig med deg i at en ikke skal bruke :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowy Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg forstår. Så lenge ikke det blir kjent for hennes klassekammerater at hennes kallenavn er Snuppa er dere trygge. Snuppa er vel bare koselig? Jeg vet om noen foreldre som kaller datteren sin for "lille gullklokketårn". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Faure Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Hun går i barnehagen, og jeg tror nok mange bruker kallenavn innimellom. Kallenavn når barna blir store, er jeg enig med deg i at en ikke skal bruke :-) Hehe det er bra. De som blir kalt for Snuppa gjør det ikke særlig bra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Faure Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Snuppa er vel bare koselig? Jeg vet om noen foreldre som kaller datteren sin for "lille gullklokketårn". "Gullklokketårn" har noe gammeldags og eventyrlig over seg. "Snuppa" har ikke det synes jeg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Mine badet fra de fikk vannkoppene de. Jeg fikk beskjed om at det kunne lindre å bade i kjølig vann tillsatt potetmel 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Det med at de ikke skal bade har jeg aldri hørt, og de anbefaler jo en dusj for å lindre. Jeg ville kanskje latt barnet få bestemme selv. En dusj skader i allelfall ikke. Hvis hun ikke klør tror jeg ikke det kommer arr. Det er jo så typisk at de klør på i allefall en. Jeg leser ned i tråden at ikke alle er begeistret for kjælenavnet snuppa. Jeg synes det er koselig, og jeg har selv begynt å bruke det etter jeg havnet på dol. Det er da langt bedre med snuppa, poden og knerten enn f eks Sneipen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest geipen sneipen Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Hehe det er bra. De som blir kalt for Snuppa gjør det ikke særlig bra. Ikke de som kaller seg Faure heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Det med at de ikke skal bade har jeg aldri hørt, og de anbefaler jo en dusj for å lindre. Jeg ville kanskje latt barnet få bestemme selv. En dusj skader i allelfall ikke. Hvis hun ikke klør tror jeg ikke det kommer arr. Det er jo så typisk at de klør på i allefall en. Jeg leser ned i tråden at ikke alle er begeistret for kjælenavnet snuppa. Jeg synes det er koselig, og jeg har selv begynt å bruke det etter jeg havnet på dol. Det er da langt bedre med snuppa, poden og knerten enn f eks Sneipen Da tar jeg henne i badekaret i morgen, med litt vann og dusjer henne! Blir jo litt sånn syk-lukt av henne når en ikke får vasket henne på mange dager. Men det går ikke an å bruke klut eller såpe - hun er full av prikker/skorper... Oppdaget 4-5 nye i kveld likevel, rundt rompa og tissen :-( Kjipt og vondt for stakkars lille vennen. Og nå skreik hun akkurat fordi hun hadde vondt i øyet - så det var en liten prikk på det ene øyelokket også.... Ja, jeg liker Snuppa godt. Vi kaller hjenne for Tuppelise også :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Mine badet fra de fikk vannkoppene de. Jeg fikk beskjed om at det kunne lindre å bade i kjølig vann tillsatt potetmel Det skal jeg jammen prøve i morgen - ha litt lunka vann med potetmel i. Sikkert godt å ha rompe og bein oppi der i alle fall :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dagblabla Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Hun går i barnehagen, og jeg tror nok mange bruker kallenavn innimellom. Kallenavn når barna blir store, er jeg enig med deg i at en ikke skal bruke :-) Jeg bruker kallenavn på min 14-årige sønn, gullet, klumpen, vennen, kjære... ikke heeeelt pop akkurat, særlig ikke offentlig.. hehe... Men unngår det så godt jeg kan, men av og til bare plopper det ut. Men sånn helt privat tror jeg ingen barn har vondt av kjælenavn, selv om de blir både 15, 35, eller 55 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.