Gå til innhold

Husarrest?

morsan

Anbefalte innlegg

Inspirert fra annen tråd - er det noen som praktiserer husarrest? OG med hell?

Jeg har aldri hatt husarrest som barn/ungdom, og kan ikke se for meg at jeg vil innføre det overfor eget barn heller. At man innfører visse restriksjoner er greit nok, men husarrest i betydningen ingen andre aktiviteter utenfor husets fire vegger enn skole over en bestemt periode, synes meg å være gabske formålssløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

5

• Mrs. Wallace

5

• Orio

4

• laban

3

Mest aktive i denne tråden

Ved å praktisere husarrest så viser foreldrene at de bryr seg, og tar barnet på alvor. Det er den mor eller far som ikke setter noen grenser som er den dårlige foresatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å praktisere husarrest så viser foreldrene at de bryr seg, og tar barnet på alvor. Det er den mor eller far som ikke setter noen grenser som er den dårlige foresatte.

''Det er den mor eller far som ikke setter noen grenser som er den dårlige foresatte.''

Enig i det, men uenig i at den eneste/beste måten å gjøre dette på er ved å innføre husarrest. Noen tror visst at "grensesetting" er det samme som å si nei til alt og overstyre barnet totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den mor eller far som har barn hvor det ikke er nødvendig å praktisere husarrest som er de beste foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk aldri husarrest, men mine foreldre brydde seg. De brydde seg så mye at det aldri var nødvendig å straffe. DET er gode foreldre det:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den mor eller far som har barn hvor det ikke er nødvendig å praktisere husarrest som er de beste foreldre.

Enig! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nickløst

Fikk husarrest som barn/ungdom. Fikk også ris og juling.

Bodde i et alkoholisert hjem.

pga dette byr det meg i mot å gå husarrest.

Bruker andre måter på "straff"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tidvis innført husarrest i så måte at barna ikke får lov til å ha besøk eller gå på besøk etter skoletid. Det varer sjelden lenger enn 1 dag, men har vel vart på det meste 3 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg har hatt husarrest...Har aldri trengt det.

Men foreldrene mine hadde klare grenser, og jeg fulgte dem.

:0)

Snill pike jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var da en noe snodig og bastant uttalelse synest jeg:-)

Jeg fikk aldri husarrest som barn og har heller aldri praktisert det. Men jeg ser ikke på husarrest som noe ille av den grunn. Tror det kan fungere helt fint som konsekvens for dårlig oppførsel f.eks. Spesielt for barn som er av den sosiale typen og som gjerne flyr på besøk hele tiden. For enstøingen ville det ikke ha noen effekt:-)

Men kan ikke se at dette er noe verre enn barne tv-nekt eller inndraging av playstation og diverse spill og andre typer av "straff" som foreldre praktiserer. Men man må jo kjenne sine barn for å vite hva som er en reell straff for dem. Nå vet jeg at noen kanskje tilter av at jeg bruker ordet straff, men jeg gjør det nå likevel.

Har også sett mange foreldre som kvir seg for å iverksette konsekvenser når barna ikke oppfører seg. Jeg kan ikke i utgangspunktet si meg enig i at det er disse som er de beste foreldrene. Jeg mener vel heller at dette er foreldre som er flinke til å se hva de ønsker å se, og klarer å overse alt de ikke ønsker å se..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i betydningen utgangsforbud. Men vi har hatt forbud mot å "gå til andre", i betydning ringe på - det var altså OK å leke med andre dersom de møttes ute. Men dette var etter en spesiell type "forbrytelse" som gjorde at straffen ga mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da en noe snodig og bastant uttalelse synest jeg:-)

Jeg fikk aldri husarrest som barn og har heller aldri praktisert det. Men jeg ser ikke på husarrest som noe ille av den grunn. Tror det kan fungere helt fint som konsekvens for dårlig oppførsel f.eks. Spesielt for barn som er av den sosiale typen og som gjerne flyr på besøk hele tiden. For enstøingen ville det ikke ha noen effekt:-)

Men kan ikke se at dette er noe verre enn barne tv-nekt eller inndraging av playstation og diverse spill og andre typer av "straff" som foreldre praktiserer. Men man må jo kjenne sine barn for å vite hva som er en reell straff for dem. Nå vet jeg at noen kanskje tilter av at jeg bruker ordet straff, men jeg gjør det nå likevel.

Har også sett mange foreldre som kvir seg for å iverksette konsekvenser når barna ikke oppfører seg. Jeg kan ikke i utgangspunktet si meg enig i at det er disse som er de beste foreldrene. Jeg mener vel heller at dette er foreldre som er flinke til å se hva de ønsker å se, og klarer å overse alt de ikke ønsker å se..:-)

Jeg tror du misforsto meg litt. Dette var et svar til Faure.

Jeg hadde praktisert husarbeid jeg også om ungene hadde gjort noe alvorlig galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde praktisert husarbeid jeg også om ungene hadde gjort noe alvorlig galt.

Husarbeid? Enig at det kan føles som en straff, men... :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Jeg hadde praktisert husarbeid jeg også om ungene hadde gjort noe alvorlig galt.''

*LOL*

(jada, skjønner det var en skriveleif)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en nabo som gir husarrest i tide og utide. Helt meningsløst mener jeg.

Lurer på hvordan de skal "straffe" når han fremover gjør noe alvorligere enn i dag. Han er en helt grei gutt som ikke gjør mye galt..

Jeg har aldri gitt husarrest, aldri sett behovet.

Kanskje jeg ser det når de blir tenåringer, og ikke får lov til dra på fest. Men det kalles ikke husarrest kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...