Sofies mamma Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Når det er planl.dag i barnehagen må en av oss være hjemme. Ene er organisert i Utdanningsforbundet og jobber fylkeskommunalt. Andre jobber i staten. Kan vi kreve velf.perm i henhold til avtaler eller ta fri uten lønn/feriedag? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Det er ikke vanlig å få permisjon til å være hjemme planleggingsdager, til det må man benytte avspaseringsdag eller feriedag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofies mamma Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Det er ikke vanlig å få permisjon til å være hjemme planleggingsdager, til det må man benytte avspaseringsdag eller feriedag. :-( Hva gjør man når ferien er låst til visse tider på året og det ikke praktiseres avspassering, men overtidsbetalt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 :-( Hva gjør man når ferien er låst til visse tider på året og det ikke praktiseres avspassering, men overtidsbetalt? Da søker man om en fridag uten lønn, evnt. en permisjonsdag uten lønn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofies mamma Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Da søker man om en fridag uten lønn, evnt. en permisjonsdag uten lønn. Det frister lite, ja... Prøver meg med velferd og søker først, ellers får vi finne på en miksetrikse-løsning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 :-( Hva gjør man når ferien er låst til visse tider på året og det ikke praktiseres avspassering, men overtidsbetalt? Tar fri uten lønn? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Det frister lite, ja... Prøver meg med velferd og søker først, ellers får vi finne på en miksetrikse-løsning. Hvem mener du skal dekke planleggingsdagene da - arbeidsgiver? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bikku Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Nei, det kan du ikke kreve. Når man har barn, og arbeidsforholdene er som du beskriver, så er det lurt å være tidlig ute og finne ordninger for hvordan dere løser dette. Velferdsperm kan du aldri kreve. Et alternativ er å søke permisjon uten lønn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Det frister lite, ja... Prøver meg med velferd og søker først, ellers får vi finne på en miksetrikse-løsning. Man får barn, det koster - sånn er det. Det er i hvertfall ikke riktig at arb.giver skal dekke det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Ferie eller avspasering har vi brukt. En gang "kjøpte" jeg en vikar til å gå noen timer for meg så jeg kunne ta fri hele dagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 På deres arbeidsplasser er det garantert innført praksis i slike tilfeller, spør personalavdelingen/avdelingssjefen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Feriedag eller fri uten lønn. Det er noe styr med planleggingsdager, ikke noen tvil om det. Men arbeidsgivers ansvar å betale er det uansett ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Når man kan kreve eller be om velferdspermisjon vil vel være opp til den enkelte arbeidsplass? Som f eks at mannen min fikk 3 dagers velferdsperm i forbindelse med bryllupet vårt, mens jeg på min arbeidsplass fikk ingen. Til gjengjeld fikk jeg tre dager velferdspermisjon i forbindelse med innkjøring i barnehage, mens han fikk ingen. Men det normale/mest vanlige er vel at man må flekse/avspassere/ta fridag med trekk i lønn. Jeg har ihvertfall aldri fått "gratis fri" i forbindelse med slike dager. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofies mamma Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Hvem mener du skal dekke planleggingsdagene da - arbeidsgiver? Nei, jeg mener absolutt ikke at det er riktig at min arbeidsgiver skal dekke økonomiske "ulemper" som dette. Men når jeg ser hvor utrolig mye merkelig forbundet mitt har klart å forhandle seg fram til, så hadde absolutt ikke det forundret meg om det var en ordning hvor jeg fikk betalt for å være hjemme på planl.dager. På forrige arbeidsplass fikk jeg dekket 5 dager i året som velf.perm når det var planl.dag i bhg, men jeg var usikker på om dette var goodwill eller om det var nedfelt i noen avtaler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofies mamma Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Man får barn, det koster - sånn er det. Det er i hvertfall ikke riktig at arb.giver skal dekke det. Det koster skjorta med barn, ja :-) Men jeg kan ikke tenke meg noe bedre å investere pengene mine i :-) Det er nydelig å jobbe mindre enn før, absolutt ikke trist med lav mnd-utbetaling f.eks når jeg kan tenke tilbake på mange ekstra timer hjemme med barna. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Nei, jeg mener absolutt ikke at det er riktig at min arbeidsgiver skal dekke økonomiske "ulemper" som dette. Men når jeg ser hvor utrolig mye merkelig forbundet mitt har klart å forhandle seg fram til, så hadde absolutt ikke det forundret meg om det var en ordning hvor jeg fikk betalt for å være hjemme på planl.dager. På forrige arbeidsplass fikk jeg dekket 5 dager i året som velf.perm når det var planl.dag i bhg, men jeg var usikker på om dette var goodwill eller om det var nedfelt i noen avtaler. Det var sjenerøst - det har jeg aldri hørt om før. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 På min arbeidsplass får vi tre dager fri med lønn for planleggingsdager for barn under 12 år. Ny regel fra 2009 :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumitrollet Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 I staten må vi ta ut avspasering, feridedag eller permisjon uten lønn. Er rimelig sikker på det er slik i alle offentlige etater, uansett organisasjon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 På min arbeidsplass får vi tre dager fri med lønn for planleggingsdager for barn under 12 år. Ny regel fra 2009 :-) Du store. Privat eller offentlig arbeidsgiver? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofies mamma Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Det var sjenerøst - det har jeg aldri hørt om før. Jeg forstod tidlig at jeg hadde krav på lang mer enn hva fornuftig er og jeg må jo si at det bidrar til at jeg trivdes særs godt :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.