Gå til innhold

når bør en reagere???

Gjest Er jeg tilbake i gamle spor???

Anbefalte innlegg

Jeg har diagnosen shizoaffektiv psykose depresiv type. Selv om jeg har hatt denne diagnosen i flere år, så merker jeg aldri at jeg blir psyk. Har vært innlagt flere ganger og det kommer alltid som et sjokk.

Nå etter julen er jeg veldig sliten. Jeg vil liksom bare være alene. Angsten er tilbake, men stemmene er ikke der. Jeg går bare til psyk.sykepleier siden jeg flyttet fra psykiateren jeg hadde. Jeg er av typen som kjører på til jeg stuper, d går alltid bra med meg til jeg sitter der og ikke vet opp ned på verden. Skjuler det meste. Nå er jeg redd det tar samme vei igjenn. Men vil ikke rope ulv ulv uten grunn. Vet ikke hva jeg skal gjøre... Satse på at det går over? Eller? Kan jeg bli psykotisk selv om jeg går på medisiner?? Jeg er ikke av typen som bare kan lempe utav meg, og psykepleieren jeg går til stiller ikke så mange spørsmål, så det er ikke så lenge jeg er der. Burde jeg hatt en psykiater/psykolog?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/322017-n%C3%A5r-b%C3%B8r-en-reagere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du har hatt problemer med å skjønne at du er i ferd med å bli syk tidligere, synes jeg du skal ta det på alvor nå som du har begynt å få mistanke. Skriv ned det du har av symptomer og ta det opp med sykepleieren. Er det en sykepleier i kommunen eller på dps? Hvis det er en kommunal sykepleier bør du ta kontakt med fastlegen, hvis det er på dps kan du ev. be om å få snakke med en lege der. Min erfaring er at allmennleger sjelden vil gjøre endringer med medisiner hvis du har kontakt med dps.

Når du har hatt problemer med å skjønne at du er i ferd med å bli syk tidligere, synes jeg du skal ta det på alvor nå som du har begynt å få mistanke. Skriv ned det du har av symptomer og ta det opp med sykepleieren. Er det en sykepleier i kommunen eller på dps? Hvis det er en kommunal sykepleier bør du ta kontakt med fastlegen, hvis det er på dps kan du ev. be om å få snakke med en lege der. Min erfaring er at allmennleger sjelden vil gjøre endringer med medisiner hvis du har kontakt med dps.

Takk for svar:) psykepleieren er i kommunen og fastlegen min vil ikke ha noe med psyken min å gjøre siden han ikke føler seg kompetent. Jeg står på 800mg solian og 200mg lamictal. Har ganske mye solian, så rart om jeg skulle bli psyk igjen. Går det an??

Takk for svar:) psykepleieren er i kommunen og fastlegen min vil ikke ha noe med psyken min å gjøre siden han ikke føler seg kompetent. Jeg står på 800mg solian og 200mg lamictal. Har ganske mye solian, så rart om jeg skulle bli psyk igjen. Går det an??

Solian vet jeg ingenting om, men 200 mg lamictal er ikke så veldig mye.

Fastlegen din kan ikke bare nekte å ha noe med psyken din å gjøre. Du trenger legehjelp nå, så enten får han gjøre en innsats for å finne ut av hva som kan være lurt å gjøre, eller så får han sende en henvisning til dps (akutt), i det minste for å vurdere om det er riktig å endre medisinene.

For fremtiden kan det kanskje være en ide å bytte fastlege, så du får en som er villig til å ta seg av hele deg, ikke bare det fysiske.

Dette er og bør være en av de viktigste tema før et behandlingsforhold avsluttes.

Psykepleieren du går hos må da kunne si om du er endret på noen måte og om du dermed bør søke psykiater igjen.

Jeg har bare gått til denne psykepleieren i et par uker, altså 3-4 ganger, hun jeg gikk til før gikk ut i permisjon. Jeg har flyttet, så jeg går ikke på dps lenger.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...