Gjest puss, puss så får du en suss Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Utrolig hva man lurer på, he he, men har en 7. åring. Han pusser tennene selv, men pleier å hjelpe til på kveldene for å se at det blir gjort ordentlig, men han er vel kanskje stor nok til å klare dette selv nå? Hva gjør dere med deres barn? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Tannpleieren vi var hos i høst, sa at barn burde ha hjelp til tannpuss 1 gang pr dag til de var 12 år. Så - her i huset pusser ungene (6 og 7) selv om morgenen etter frokost, og så pusser vi voksne "det siste" om kvelden. Og det skal vi fortsette med enda en god stund. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 10-åringen har pusset selv et halvt års tid nå, 8-åringen får hjelp, men hun er da også et makelig barn. ) Stebestefar er tannlege og mener at barn bør få hjelp til tannpussen til de er myndige omtrent. ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klaymen Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Vi hjelper ennå, vår er snart 8. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Det hender vi feier over tennene til 10-åringen etter han selv har pusset dem. 5-åringen pusser også selv, men en voksen går alltid over etterpå. 3-åringen pusser 2 sekunder selv, så er hun fornøyd 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Våre pusser selv på morgenen, og vi gjør det på kvelden. De er 5 og 8 år. Jeg har tenkt å pusse på kvelden leeenge ennå, særlig etter en runde med hull og tanntrekking på den ene... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aggathe Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Har en på 8, og jeg pusser tennene hans hver kveld, og kommer til å fortsette med det en god stund enda. På morgenen pusser han selv, og han pusser også litt selv etter jeg har pusset ferdig, han må jobbe litt for rene tenner han også : ) Det som er rart er at han aldri har ytret ønske om å ta ansvaret for tannpussen selv, jeg lurer på om det er litt latskap egentlig.. Men når han er borte på besøk pusser han selv, og det gjør de unge overnattingsgjestene her også, det virker egentlig som om mange er vant til å pusse selv hele tiden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Barna er 5 og 7, og de pusser helt selv om morgenen. På kvelden pusser de først selv, så bruker de tanntråd (sånn på skaft), så pusser jeg/vi og til slutt er det fluor. Eldstemann hadde faktisk en antydning til begynnende hull i en jeksel i fjor. Jeg/vi har bestandig pusset over tennene deres på kvelden, men etter dét ble jeg langt mer nøye, og samtidig begynte vi med tanntråd, etter råd fra tannpleier. Mine tenner ble ikke passet godt på da jeg var liten, og vil unner ikke barna mine så mange tidlige hull som jeg hadde! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Min største har akkurat fylt sju. Tanken om å la han overta ansvar for tannpuss enda har ikke slått meg. Jeg pusser alltid over om kvelden, han klarer det ikke bra nok på egenhånd og jeg unner han å beholde perleraden sin:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rith Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Det anbefales vel at man er med å pusser til dem er ca 10, mener jeg leste det for en tid tilbake. Selv pusser mi på 5 1/2 om morgenen selv, vi voksne på kvelden. Da lærer de å pusse selv også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juliansmamma Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Da vi var hos tannlegen med 6åringen vår, fikk vi beskjed av henne at de anbefaler at vi pusser til han er ti år. Tannlegen mente at barna ikke har helt motorikken til å klare det ordentlig selv før da. Vi lar ham pusse litt selv, før vi overtar og går over grundig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tannpuss Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Har en på ti år og ei på 6 år. Begge pusser selv med elektrisk tannbørste. De har ikke hatt hull. Tannlegen skrøt av pussingen til eldste. Yngste skal til tannpleier i slutten av mnd så da håper jeg det går bra. Hvis ikke kommer vi til å ta over pussingen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Snuppen er 5år. Jeg hjelper både morgen og kveld, både med tannpuss og tanntråden. Han får pusse litt på egenhånd når jeg er ferdig. Han bruker elektrisk tannbørste som regel. :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alwaysme Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 De på 7 og 8 pusser selv, men nå etter å ha lest tråden her, så skal jeg vurdere å gå tilbake til å pusse selv igjen. (Regner med pappan i huset blir å protestere, men det får ikke våge seg) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Jeg har begynt å slippe litt taket i 9 års alder jeg. Ungene her har null hull, men jeg følger med sånn dann og vann ennå... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 10-åringen har pusset selv et halvt års tid nå, 8-åringen får hjelp, men hun er da også et makelig barn. ) Stebestefar er tannlege og mener at barn bør få hjelp til tannpussen til de er myndige omtrent. ;o) hehe :-) Ser for meg at lille meg står på krakk for å rekke opp til munnen til sønnen min når han er 17 :-))))) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Med åtteåringen bytter vi på - han pusser selv annenhver gang. Vi sjekker at han gjør det lenge nok. Treåringen pusser vi selvfølgelig for, men hun får pusse selv etter at vi er ferdige. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Gutta pusser selv og har gjort det en god stund, husker ikke helt hvor lenge. Minsten er 8 år. Det har aldri vært noen hull. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bikku Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Det anbefales av tannlegene at foreldrene har ansvar for tannpuss til ungene er ti år gamle. Vår sønn er sju, og han pusser stort sett selv, men vi går inn og kvalitetskontrollerer og tar noen drag hver dag - enten morgen eller kveld. Og så bruker han tanntråd selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Mine er 8 og 10 og begge får hjelp til pussingen om kvelden. 10-åringen gjør det ofte selv, men noen dager gjør en av oss voksne det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.