Gå til innhold

Snu døgnet igjen

Gjest klaymen

Anbefalte innlegg

Gjest klaymen

*sukk* Sjuåringen er en natterangler. Han legger seg ca 2030, far leser, og slukker lyset sånn i 21-tiden. Men straks han er gått ut kommer lyset på, og guttungen sitter i senga og leser eller tegner, hører på lydbok og koser seg. Helt greit det, han er på rommet og er stille. Problemet er at han holder på så lenge. Plutselig, når vi tror han sover for lenge siden, kommer han opp for å spørre om noe eller går på do. Han kan sovne så sent som 23. Og da har vi det gående om morgenen, han vil ikke stå opp, han er sur og grinete, vil ikke spise frokost, og må hales ut av senga for å rekke skolen.

Hvordan får man ham til å sovne tidligere....?? Må jeg sitte på rommet hans og passe på at han ikke slår på lyset igjen og holder seg våken, eller må man bare ta kampen med å få ham opp om morgenen og håpe at det går seg til når han etterhvert får nok underskudd på søvn? Slitsomme morgener for tiden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går det ikke greit om morgenen, må dere gjøre noe om kvelden.

Skru ut lyspæra, fjern spilleutstyret eller hva som ellers må til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at lydbok er ok så lenge lyset er slått av og ungen ligger i senga.

7-åringer er store nok til at man kan snakke med dem om å holde avtaler, ligge i senga si og det å få nok søvn slik at morgenene ikke blir et sant helvete for hele familien. Det skal da ikke være nødvendig å sitte inne på rommet og våkte ungen som en hauk? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg tenker at lydbok er ok så lenge lyset er slått av og ungen ligger i senga.

7-åringer er store nok til at man kan snakke med dem om å holde avtaler, ligge i senga si og det å få nok søvn slik at morgenene ikke blir et sant helvete for hele familien. Det skal da ikke være nødvendig å sitte inne på rommet og våkte ungen som en hauk? ;)

''Jeg tenker at lydbok er ok så lenge lyset er slått av og ungen ligger i senga.''

Hos oss ville ikke lydbøker i senga være ok. Sønnen min ligner klaymens, og han ville uten problemer holde seg våken så lenge lydboka (bøkene) gikk. Men om det var stille og mørkt er det en mulighet for at han ville sovne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...