Gå til innhold

vekt på 3,5 åringen din? matinntak?

Spirello

Anbefalte innlegg

Poden min lå litt under vektakurven sin sist vi var på helsestasjonen ( noen mnd siden) Da var han 99 høy, og 16 kg. Han har sterkt seg veldig det siste året, og ser stor ut for alderen. Han har også spist lite tidligere, så har måtte brukt en del triks for å få i han nok mat. men nå har det snudd! Han spiser som en hest (liten en sådan.. :) Vi spiser middag rundt 17.30, så vil han ofte ha kveldsmat en time etterpå, selv om han har spist en god posjon middag.. Når han har fått kvelds da, har han spist to brødskiver. Har nå kuttet ut å gi han kvelds, for han vpkner med magevondt og hyler og skriker og promper. Skjedd flere ganger når han har fått kveldsmat.

Veide han i dag og han veier nå 17,6. Han er vel en meter høy nå..

Hadde deres barn spiseperiode, og kommer det pga. at han vokser mer nå? Hvor mye spiser dere små? Han spiser ikke så mye i barnehagen. ca 2 brødskiver, en frukt, druer, babybellost, yogurt. En bolle med grøt til frokost før barnehagen.. Før pirka han i maten, men nå skraper han tallerken. Synes det er godt å se han spiser godt igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har sluttet å stresse meg opp over om ungene spiser mye eller lite. :-) Jeg ser at det jevner seg ut. Noen perioder spiser de som hester, andre perioder nesten ingenting. De vokser jevnt og trutt begge to.

Yngstejenta vår er nå snart 5 år, ca 106 cm høy og et eller annet sted mellom 16 og 17 kilo. Ikke så ulikt gutten din altså.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Min jente er også 3,5 år. Jeg veide henne i helga, og da var hun 16,2 kg.

I enkelte perioder spiser hun ekstremt mye. Gjerne 4-5 skiver til et måltid. I andre perioder nøyer hun seg med mindre enn en skive. Jeg lar henne styre det selv. Hun gnafser mye gulrot og epler mellom måltidene, og jeg gir henne tran og Biovit hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minsten her har fylt fire. Han er nok lengre enn snittet. Han er ca 110 cm og veier trolig 18-19 kg. Han er en kraftig plugg som er grei til å spise, men spiser ikke spesielt mye .. Litt opp og ned, og slik vil det vel alltid være tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uvitende......!

Vår 3-åring er ca 115 cm og 25 kg.. Ikke overvektig, men har kraftig beinbygning.... Spiser ikke så mye. 1-2 skiver til frokost, 1-2 skiver til lunch, frukt, middag og kvelds (1-2 skiver eller havregryn)....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AneM1365380603

Vår 3-åring er ca 115 cm og 25 kg.. Ikke overvektig, men har kraftig beinbygning.... Spiser ikke så mye. 1-2 skiver til frokost, 1-2 skiver til lunch, frukt, middag og kvelds (1-2 skiver eller havregryn)....

Det var da en utrolig stor 3-åring :) Ganske mange cm høyere enn snuppa mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa mi er tre år og to mnd.

Hun har aldri spist mye. Dvs, det hender, men da er det mer sånn "til et måltid" enn "i noen dager". Ellers spiser hun lite, og sånn har hun vært fra hun rundet året ca (før det var hun ei skikkelig bolle).

I desember veide hun nøyaktig 13 kilo og var 92 cm høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min veier 17,4 og er 99cm. Hun er kraftig, og har alltid vært det. Hun var også stor som nyfødt. Jeg er faktisk bekymra for henne, fordi hun er for tung.

Til sammenligning så er hennes eldre brødre fjærvekt, mens hun er en sumobryter i forhold :-(

Jeg blir sur på meg selv, fordi jeg ikke har klart å bremse vekta hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231797499' post='4063386]

Min veier 17,4 og er 99cm. Hun er kraftig, og har alltid vært det. Hun var også stor som nyfødt. Jeg er faktisk bekymra for henne, fordi hun er for tung.

Til sammenligning så er hennes eldre brødre fjærvekt, mens hun er en sumobryter i forhold :-(

Mine har også vært sumobrytere, særlig jentene.... Han eldste er tettbygd og sterk, ikke så veldig høy, men aktiv som bare det (han har f.eks. gått 28500 skritt i dag) - hun mellomste har strekt seg veldig og er blitt ei flott jente på 7,5 år. Hun minste på snart 5 har fremdeles den gode magen alle tre har hatt, men jeg regner med at hun strekker seg i 6-årsalderen, som de to andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har også vært sumobrytere, særlig jentene.... Han eldste er tettbygd og sterk, ikke så veldig høy, men aktiv som bare det (han har f.eks. gått 28500 skritt i dag) - hun mellomste har strekt seg veldig og er blitt ei flott jente på 7,5 år. Hun minste på snart 5 har fremdeles den gode magen alle tre har hatt, men jeg regner med at hun strekker seg i 6-årsalderen, som de to andre.

Guttene i huset her har strekt seg i 1-2-års alder. Jenta er fortsatt en bøtteknott... Jeg håper det retter på seg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

De aller fleste strekker av seg det ekstra, og du er jo veldig bevisst på det med vekt og kosthold.

Jeg angrer litt på at ikke jeg tenkte mer på den biten da mi eldste var lita og blubbete. Hun utviklet dårlige matvaner, og jeg lot henne spise ubegrenset selv om hun var godt over snittet på vekta. Jeg tok kontakt med helsesøster da hun var ca 8 år, og da fikk jeg noen tips om hvordan jeg skånsomt kunne begrense matinntaket hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AneM1365380603

Han er utrolig rå på skrittelling :o) Min skritteller har fremdeles juleferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste strekker av seg det ekstra, og du er jo veldig bevisst på det med vekt og kosthold.

Jeg angrer litt på at ikke jeg tenkte mer på den biten da mi eldste var lita og blubbete. Hun utviklet dårlige matvaner, og jeg lot henne spise ubegrenset selv om hun var godt over snittet på vekta. Jeg tok kontakt med helsesøster da hun var ca 8 år, og da fikk jeg noen tips om hvordan jeg skånsomt kunne begrense matinntaket hennes.

Joda, jeg prøver så godt jeg kan, men det er vanskelig med en mat-masete unge. Jeg har en plan, så jeg skal bli strengere med henne, uten at hun merker det. Starting now! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231799245' post='4063437]

Joda, jeg prøver så godt jeg kan, men det er vanskelig med en mat-masete unge. Jeg har en plan, så jeg skal bli strengere med henne, uten at hun merker det. Starting now! :-)

Jeg vet du prøver, men jeg begynte jo langt senere enn deg :) Min datter kunne f eks ta en klase bananer og si "Jeg tar resten!" Det hender hun anklager meg for å ha stappet bananer i henne som liten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet du prøver, men jeg begynte jo langt senere enn deg :) Min datter kunne f eks ta en klase bananer og si "Jeg tar resten!" Det hender hun anklager meg for å ha stappet bananer i henne som liten ;)

*hehe* Snuppa her er også ram på bananer og annen frukt. Og melk. Jeg har begrensa melkrasjonen kraftig nå. Her blir det vann og knekkebrød på både mor og barn i lang tid framover ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, ler meg skakk:-) Tar en klase med bananer?? Synest jeg ser den lille dama som er småsulten og har lyst på en klase bananer. Det må kallest matlyst ja:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nesten samme mål som sønnen min det jo.. men han er slank? Ikke antydning til å være kraftig eller plugg i det hele tatt... ikke bollekinn heller. Må ha annen kroppsfasong da? Alle sier sønnen min blir en lang slamp som faren sin.. :) siden han ser så lang ut allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...