Gå til innhold

Feirer man ekstra når barnet fyller 10?

Gjest moontroo

Anbefalte innlegg

Gjest moontroo

Hei!

Har ei stedatter som fyller 10 år om noen uker. Pappa'n hennes snakker om at det muligens er slik at man gjør noe ekstra når man fyller 10 år?

Hva er det i så fall man gjør ekstra? Ekstra stor kake?:) Fancy opplegg?

Har aldri tenkt over at det er noe spesielt før, men mitt eget barn er bare 4 så jeg har ikke vært gjennom det runde tallet 10 før:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg glemmer hvertfall aldri min egen tiårsdag, da jeg fikk en dagstur på hest av foreldrene mine. Det var veldig spesielt, da jeg var skikkelig hestejente.

Og jeg kommer derfor til å finne på noe helt spesielt den dagen mine fremtidige unger blir 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det vanlig at 10-årsdagen er den siste bursdagen hvor man ber hele klassen / alle guttene/jentene, etter det blir det å ta med 2-3 kompiser/venninner og gå på kino og spise pizza før eller etterpå. :o)

Husets 10-åring fikk en ganske dyr gave, men det fikk søstra på 8 også så det ble egentlig ikke spesielt på 10-årsdagen det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da mine søstre og jeg var små, fikk vi litt ekstra fin gave på 10-årsdagene våre. Min sønn fikk kanskje litt ekstra den dagen han også, emn han får jo uansett mye flottere gaver enn det vi gjorde for 30 år siden...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg har alltid feiret ekstra når barna mine ble 5, 10, 16, 18, 20, 25 etc med fem års mellomrom etter fylte fra fylte 20;) Gjerne vært ute og spist sammen, tilbragt kvelden på bursdagsbarnets ønske + bursdag enten litt før eller etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det vanlig at 10-årsdagen er den siste bursdagen hvor man ber hele klassen / alle guttene/jentene, etter det blir det å ta med 2-3 kompiser/venninner og gå på kino og spise pizza før eller etterpå. :o)

Husets 10-åring fikk en ganske dyr gave, men det fikk søstra på 8 også så det ble egentlig ikke spesielt på 10-årsdagen det da.

Samme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...