Gå til innhold

Nye tenner bak de gamle

Anbefalte innlegg

Gjest MayLynn

Har ei jente på 6 år som ikke har mistet noen tenner enda. I går så jeg at 6 års jekslene var på vei og i dag skulle jeg kjenne etter om det var noen løse fremmtenner. Da kjente jeg at den ene tanna nede virket bittelitt løs, og så plutselig kjente jeg at det var en ny tann på vei BAK denne. Jeg kunne tydelig både se og kjenne den.

Men bør vi få tannlegen til å se på dette så lenge hun ikke har mistet noen tenner ennå?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/322091-nye-tenner-bak-de-gamle/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gutten vår hadde det også sånn.

Og tannlegen oppfordret veldig til å rugge på melketennene. Hvis ikke tanna løsnet og falt ut av seg selv, var det meningen å trekke.

Det slapp vi, for gutten rugga og rugga, og ut kom tanna. Og det ser ut til å rette seg bra opp av seg selv.

Tennene retter seg faktisk bra til selv, men hos oss var problemet at det var vanskelig å pusse den nye tanna.

Gutten vår var hysterisk redd for tennene sine, så det ble veldig forsiktig pussing i bortimot ett år før tanna falt ut. Han nektet oss å rugge på tanna, og rugget vel ikke ordentlig selv, selv om han påsto det.

Vi dro til tannlegen for å trekke den, men tannlegen spurte "vil du trekke tanna?" og det ville han jo ikke. I tillegg var hun lite tålmodig med gutten, så vi dro hjem med tanna på plass.

Gjest MayLynn

Tennene retter seg faktisk bra til selv, men hos oss var problemet at det var vanskelig å pusse den nye tanna.

Gutten vår var hysterisk redd for tennene sine, så det ble veldig forsiktig pussing i bortimot ett år før tanna falt ut. Han nektet oss å rugge på tanna, og rugget vel ikke ordentlig selv, selv om han påsto det.

Vi dro til tannlegen for å trekke den, men tannlegen spurte "vil du trekke tanna?" og det ville han jo ikke. I tillegg var hun lite tålmodig med gutten, så vi dro hjem med tanna på plass.

Tusen takk for svar alle sammen. Jeg ringte til tannlegen i dag. De sa at jeg kunne se det an i et par uker og prøve å rugge på tanna. Hvis den ikke falt ut så kunne jeg ringe igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...