Gjest MayLynn Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Har ei jente på 6 år som ikke har mistet noen tenner enda. I går så jeg at 6 års jekslene var på vei og i dag skulle jeg kjenne etter om det var noen løse fremmtenner. Da kjente jeg at den ene tanna nede virket bittelitt løs, og så plutselig kjente jeg at det var en ny tann på vei BAK denne. Jeg kunne tydelig både se og kjenne den. Men bør vi få tannlegen til å se på dette så lenge hun ikke har mistet noen tenner ennå? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Sikkert lurt å trekke melketennene slik at de nye kan komme frem uten hindringer. Sønnen min har trukket flere melketenner av samme grunn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Du kan jo ringe og høre om det er nødvendig. To av mine barn har hatt tenner som er kommet helt skjevt ut pga at de gamle tennene ikke har falt ut enda. Likevel har tennene rettet seg ut etter en tid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Jentungens fortenner nede kom nesten halvveis opp før melketennene hadde falt ut. De sto litt langt bak, men flyttet seg raskt på plass da melketanna var borte. Vi var tilfeldigvis hos tannlegen midt i denne prosessen, og de gjorde ikke noe nummer av det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Vi opplevde det samme med begge de nedre fortennenne til vår datter. Hun fikk dem halvveis opp før de gamle falt ut. Hun var 7 da første tann falt. Alt rettet seg pent opp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelda77 Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 6-åringen min hadde det samme. Jeg snakket med tannlegen og han sa at så lenge det var nede betydde det ikke noe for det ville rette seg opp. Men jeg forsto det sånn på han at viss dette hadde skjedd oppe hadde det vært mer aktuelt å trekke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Gutten vår hadde det også sånn. Og tannlegen oppfordret veldig til å rugge på melketennene. Hvis ikke tanna løsnet og falt ut av seg selv, var det meningen å trekke. Det slapp vi, for gutten rugga og rugga, og ut kom tanna. Og det ser ut til å rette seg bra opp av seg selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Vår mellomste fikk ny tann bak den ene fremtanna oppe. Etter en stund gikk vi til tannlegen som valgte å trekke gamletanna. Den nye fremtanna står litt skjevt innover, så tanna burde nok vært trukket før... Ta kontakt med tannlegen dere 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Tennene retter seg faktisk bra til selv, men hos oss var problemet at det var vanskelig å pusse den nye tanna. Gutten vår var hysterisk redd for tennene sine, så det ble veldig forsiktig pussing i bortimot ett år før tanna falt ut. Han nektet oss å rugge på tanna, og rugget vel ikke ordentlig selv, selv om han påsto det. Vi dro til tannlegen for å trekke den, men tannlegen spurte "vil du trekke tanna?" og det ville han jo ikke. I tillegg var hun lite tålmodig med gutten, så vi dro hjem med tanna på plass. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MayLynn Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Tennene retter seg faktisk bra til selv, men hos oss var problemet at det var vanskelig å pusse den nye tanna. Gutten vår var hysterisk redd for tennene sine, så det ble veldig forsiktig pussing i bortimot ett år før tanna falt ut. Han nektet oss å rugge på tanna, og rugget vel ikke ordentlig selv, selv om han påsto det. Vi dro til tannlegen for å trekke den, men tannlegen spurte "vil du trekke tanna?" og det ville han jo ikke. I tillegg var hun lite tålmodig med gutten, så vi dro hjem med tanna på plass. Tusen takk for svar alle sammen. Jeg ringte til tannlegen i dag. De sa at jeg kunne se det an i et par uker og prøve å rugge på tanna. Hvis den ikke falt ut så kunne jeg ringe igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.