Lille Lisen Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Vet noen om en diagnose er noe som "skal" settes i terapi hos psykolog? Eller er det eventuelt noe som kommer fram etter hvert? Jeg føler jeg famler i mørket for tiden, har maaange år i terapi bak meg, men ingen klar diagnose er forsøkt satt. Jeg føler også at jeg stanger hodet litt i veggen, min psykolog har også uttalt at det er noe vi mangler å få på plass.. Dersom man faktisk har en diagnose, er det "lettere" å kunne behandle, i verste fall med medikamenter? Håper noen har noen tanker. Er sliten av å leve slik. 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Man trenger selvsagt ikke en diagnose for å ha fullt utbytte av en terapi, men man må ha en retning et slags"mål" med det hele ellers finnes der jo intent poeng. Dersom du har gått i terapi i mange år må der jo være noe konkret du baler med? Har du feks blitt fullt utredet av denne psykologen eller en annen behandler? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 All behandling skal bygge på en diagnose. Det kravet er på "skal"-nivå. Ikke rart at fremgang uteblir dersom en ikke vet hva en behandler. Det er ikke bare medisineringen, men også psykoterapien som skal være forskjellig avhengig av diagnose. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.