Gå til innhold

gå i teateret med vannkopper?

Gjest vil så gjerne dra

Anbefalte innlegg

Gjest vil så gjerne dra

Datteren min har vannkopper og vi har for 3 mnd siden bestilt billetter til et teaterstykke som hun gleder seg usannsynlig til å se. Koppene har akkurat brutt ut og nå er hun så lei seg fordi vi kanskje ikke får sett stykket.

Kan vi dra på teateret til tross for at hun er smittsom? hun selv er ikke så hardt rammet og er i god form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Katt-ja

11

• jubalong70

7

• Spirello

7

• morsan

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest vil så gjerne dra

Selvfølgelig kan du ikke det. Det kan være mennesker der som har så dårlig helse at de ikke bør få sånt.

Da bør de kanskje ikke gå ut blant folk i det hele tatt? er jo smitte overalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men de fleste som har barn med vannkopper og lignende sykdommer har heldigvis vett til å holde dem hjemme mens de er på det mest smittsomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi fikk det på tirsdag, og har vært "hardt rammet", Slik hun har vært i dag, ville jeg kanskje tatt henne med i teatert hvis hun selv ville (hun er veldig forfengengelig, og synes hun ser fæl ut med alle vannkoppene) - før helga ville jeg ikke gjort det. Alle hennes vannkopper er tørket inn nå.

Så lenge vannkoppene fremdeles væsker, er hun smittsom, og det er ikke lurt å ta henne med blant andre folk. Hun kan smitte andre, og di jente kan bli smittet av andre (immunforsvaret er helt på bonn etter vannkopper).

Regner med at mi jente kan i bhg på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, vi har vært inne med vår jente siden tirsdag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Snu litt på det da, hva om jeg kom med smitte fra forskjellige ting som går nå. Da er det stor sjangse for at jenta di ville få det, siden vannkoppene gjøre henne lett mottagelig for smitte. Og dere ville fått dobbelt opp med sykdom.

Hvem skal holde seg hjemme da? Dere? Jeg?

Jeg ville nok ha holdt henne hjemme dersom hun var smittsom. Det er veldig trist for barnet, men dessverre slik det er noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vil så gjerne dra

[quote name=Shira :o)' timestamp='1231798619' post='4063421]

Snu litt på det da, hva om jeg kom med smitte fra forskjellige ting som går nå. Da er det stor sjangse for at jenta di ville få det, siden vannkoppene gjøre henne lett mottagelig for smitte. Og dere ville fått dobbelt opp med sykdom.

Hvem skal holde seg hjemme da? Dere? Jeg?

Jeg ville nok ha holdt henne hjemme dersom hun var smittsom. Det er veldig trist for barnet, men dessverre slik det er noen ganger.

Pussig at det virker som om ingen andre tar slike hensyn.. omgangssyke, brennkopper og en haug med andre ting som alle drar med seg hele tiden. Men er i utgangspunktet enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig at det virker som om ingen andre tar slike hensyn.. omgangssyke, brennkopper og en haug med andre ting som alle drar med seg hele tiden. Men er i utgangspunktet enig med deg.

Jeg tar hensyn, stort mer enn det kan ikke jeg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men du, det er jo enda en mulighet for at koppene har tørket ut? Håper for jenta sin del at de gjør det.

Guttungen var hardt rammet, så her tok det en god uke. Han var en stor prikk omtrent hele han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vil så gjerne dra

[quote name=Shira :o)' timestamp='1231799324' post='4063439]

Men du, det er jo enda en mulighet for at koppene har tørket ut? Håper for jenta sin del at de gjør det.

Guttungen var hardt rammet, så her tok det en god uke. Han var en stor prikk omtrent hele han.

nei desverre, har akkurat fått det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torsdag, fikk utbrudd i dag tidlig.. kan jo ikke være mer typisk.

Uff, nei da er hun jo på topp i smitterisiko - de siser 3-4 dager før utbrudd, og mens koppene væsker,

Vi fikk som sagt vannkopper i hus på tirsdag morgen. Jeg sendte ut sms til folk som kanksje hadde noen som ikke hadde hatt det, og onsdag ettermiddag, fikk vi besøk av ei venninne med ei jente som ikke hadde hatt det. Blir spennende å se om hun blir smittet, for de tok vel omtrent ikke på hverandre i løpet av de to timene de var sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig surt! Men det er nok ikke så mye å gjøre med det dessverre... Er det ikke mulig å selge billettene/kjøpe nye/evt prøve å bytte dem i en annen dag om ca en uke, så må dere nok bare bite i det sure eplet.

Jeg hadde blitt aldeles rasende om jeg så noen komme med et "ferskt" vannkoppebarn på teaterforestilling for barn. Det syns jeg er egoistisk! Greit nok at folk går rundt med smitte stadig vekk, men for enkelte ER det større risiko ved å bli utsatt for smitte. Feks. et barn som er kreftsykt eller skal opereres, må ikke utsettes for slik smitte. Det kan være "krise" om noen i omgangskretsen blir dårlig til og med!

Så jeg syns du skal ta hensyn, anledningen kommer nok igjen en annen gang, forhåpentligvis om ikke så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke siden jeg var så krass...

Nei, det syns jeg absolutt er utrolig egoistisk og gjøre.

Sitter det en i nærhenten av dere med dårlig imunforsvar, vil jeg minne om at vannkopper kan være dødelig for voksene, og vannkopper rammer nervesystemet hos voksene mennesker, og di kan få varig men.

Nå syns jeg det er måte på egoistiske innlegg fra deg i denne tråden. Dattern din er syk, hold deg hjemme.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke siden jeg var så krass (isted)

Utrolig surt! Men det er nok ikke så mye å gjøre med det dessverre... Er det ikke mulig å selge billettene/kjøpe nye/evt prøve å bytte dem i en annen dag om ca en uke, så må dere nok bare bite i det sure eplet.

Jeg hadde blitt aldeles rasende om jeg så noen komme med et "ferskt" vannkoppebarn på teaterforestilling for barn. Det syns jeg er egoistisk! Greit nok at folk går rundt med smitte stadig vekk, men for enkelte ER det større risiko ved å bli utsatt for smitte. Feks. et barn som er kreftsykt eller skal opereres, må ikke utsettes for slik smitte. Det kan være "krise" om noen i omgangskretsen blir dårlig til og med!

Så jeg syns du skal ta hensyn, anledningen kommer nok igjen en annen gang, forhåpentligvis om ikke så lenge.

Det er jo ikke for barn, barnesykdommer er farlige. Men for voksene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...