Gå til innhold

gå i teateret med vannkopper?

Gjest vil så gjerne dra

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Katt-ja

11

• jubalong70

7

• Spirello

7

• morsan

5

Mest aktive i denne tråden

Nei! tenk på alle de andre som kan bli smitta da... Hva om det er en gravid der som blir syk siden dere ikke kunne la være å gå?

Smittosmme mennesker (voksne eller barn) bør holde seg inne.. Synd med forestillingen, men er man syk så er man syk..

Vannkopper er ikke farlig for en gravid, men man skal uansett ikke utsette folk for smitte så sant man kan unngå det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løveføtter

Vannkopper er ikke farlig for en gravid, men man skal uansett ikke utsette folk for smitte så sant man kan unngå det.

Det er ikke riktig, bare til å ta et raskt søk på vannkopper og gravid, så finner man ut at det er farlig for fosteret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke riktig, bare til å ta et raskt søk på vannkopper og gravid, så finner man ut at det er farlig for fosteret!

Ja, ja så er det noe nytt man har funnet ut nå. Var aldri farlig før i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja så er det noe nytt man har funnet ut nå. Var aldri farlig før i alle fall...

Nei,- dette hadde ikke jeg hørt om før heller. Før var det bare røde hunder som var farlig for gravide...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei,- dette hadde ikke jeg hørt om før heller. Før var det bare røde hunder som var farlig for gravide...

Ja, det visste jeg også.

Men, verden blir vel snart så farlig at man kommer til å dø ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løveføtter

Det var vel heller at de ikke viste at det var farlig tidligere ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løveføtter

Ja, det visste jeg også.

Men, verden blir vel snart så farlig at man kommer til å dø ;)

Det er ingen som har overlevd enda nei... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør de kanskje ikke gå ut blant folk i det hele tatt? er jo smitte overalt!

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=1611

Som du ser kan det være ganske alvorlig, i verste fall føre til døden. Nå er heldigvis ikke immunforsvaret mitt så svekket (opp og ned), men det er veldig veldig ego å ta med seg smittsomme barn ut... tenk om det hadde vært omvendt, at jeg hadde satt meg ved siden av dattera di på teater og smitta henne med noe hun kunne blitt dausjuk av fordi hun hadde dårlig immunforsvar!?

Hadde du aldri latt henne gå ut pga det da eller? hvis hun hadde vært frisk og fin form ellers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest har vært kjent lenge

Jeg fikk spørsmål om jeg hadde hatt vannkopper både ved første (1992) svangerskap og de to siste.

Søsteren min ble vaksinert mot vannkopper i ung voksen alder, fordi hun ikke hadde hatt det og ikke ville risikere å få det som gravid. Det var også for ca 17 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk spørsmål om jeg hadde hatt vannkopper både ved første (1992) svangerskap og de to siste.

Søsteren min ble vaksinert mot vannkopper i ung voksen alder, fordi hun ikke hadde hatt det og ikke ville risikere å få det som gravid. Det var også for ca 17 år siden.

Hmm. Jeg kan ikke huske at det var noe spørsmål om vannkopper da jeg var gravid - men jeg hadde jo hatt det som voksen,- så det er jo mulig legen min så det i journalen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=16407

Er ikke tull ser dere... Jeg fikk beskjed av fastlegen om å være forsiktig i nærheten av barn (eller voksne) med vannkopper.

Nei, tviler ikke på at det er sant,- men har aldri hørt det før...derfor trodde jeg ved første innlegg at det var en sammenblanding av vannkopper og røde hunder :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest @krøll

Eh..? Er du sikker på at det var vannkopper? Og ikke røde hunder? For DET kan være farlig, har aldri hørt om det når det gjelder vnnkopper. Har aldri blitt spurt om vannkopper ved noen av mine graviditeter, men derimot om Røde hunder. Som jeg forøvrig ble vaksinert mot i 6 klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest har vært

Eh..? Er du sikker på at det var vannkopper? Og ikke røde hunder? For DET kan være farlig, har aldri hørt om det når det gjelder vnnkopper. Har aldri blitt spurt om vannkopper ved noen av mine graviditeter, men derimot om Røde hunder. Som jeg forøvrig ble vaksinert mot i 6 klasse.

Helt sikker!

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=16407

Både jeg og søsteren min hadde røde hunder (rubella) da vi var små, så det var vi begge immune mot.

Barna mine vokste opp i USA, der ble de vaksinert mot vannkopper (det er en del av barnavaksinasjonsprogrammet der)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri fått spørsmål om det, og aldri lest det i noe av all den litteraturen om emnet jeg leste under mine 3 svangerskap heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannkopper er faktisk blant de verre ting man kan utsette andre for - særlig veldig små barn, gravide eller folk som av forskjellige grunner har dårlig immunforsvar.

Eldstemann her fikk en ganske alvorlig følgesykdom fra vannkoppene, og da vi dro på sykehuset ble vi straks isolert helt til de var sikre på at han ikke var smittsom.

Det er med andre ord ikke til å spøke med, og dere bør ikke ta med et smittsomt barn til et sted med mange andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...