Helmi Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Selvfølgelig kan hun ikke dra. For et spørsmål. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 NEI!!! Dere skal ikke utsette andre for smitte som ikke selv har ønske om å få vannkopper. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Nei! tenk på alle de andre som kan bli smitta da... Hva om det er en gravid der som blir syk siden dere ikke kunne la være å gå? Smittosmme mennesker (voksne eller barn) bør holde seg inne.. Synd med forestillingen, men er man syk så er man syk.. Vannkopper er ikke farlig for en gravid, men man skal uansett ikke utsette folk for smitte så sant man kan unngå det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Løveføtter Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Vannkopper er ikke farlig for en gravid, men man skal uansett ikke utsette folk for smitte så sant man kan unngå det. Det er ikke riktig, bare til å ta et raskt søk på vannkopper og gravid, så finner man ut at det er farlig for fosteret! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Det er ikke riktig, bare til å ta et raskt søk på vannkopper og gravid, så finner man ut at det er farlig for fosteret! Ja, ja så er det noe nytt man har funnet ut nå. Var aldri farlig før i alle fall... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Ja, ja så er det noe nytt man har funnet ut nå. Var aldri farlig før i alle fall... Nei,- dette hadde ikke jeg hørt om før heller. Før var det bare røde hunder som var farlig for gravide... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Nei,- dette hadde ikke jeg hørt om før heller. Før var det bare røde hunder som var farlig for gravide... http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=16407 Er ikke tull ser dere... Jeg fikk beskjed av fastlegen om å være forsiktig i nærheten av barn (eller voksne) med vannkopper. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Nei! Skjønner ikke at det er mulig å tenke på det engang jeg.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Nei,- dette hadde ikke jeg hørt om før heller. Før var det bare røde hunder som var farlig for gravide... Ja, det visste jeg også. Men, verden blir vel snart så farlig at man kommer til å dø 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Løveføtter Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Ja, ja så er det noe nytt man har funnet ut nå. Var aldri farlig før i alle fall... Det var vel heller at de ikke viste at det var farlig tidligere ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Løveføtter Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Ja, det visste jeg også. Men, verden blir vel snart så farlig at man kommer til å dø Det er ingen som har overlevd enda nei... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Da bør de kanskje ikke gå ut blant folk i det hele tatt? er jo smitte overalt! http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=1611 Som du ser kan det være ganske alvorlig, i verste fall føre til døden. Nå er heldigvis ikke immunforsvaret mitt så svekket (opp og ned), men det er veldig veldig ego å ta med seg smittsomme barn ut... tenk om det hadde vært omvendt, at jeg hadde satt meg ved siden av dattera di på teater og smitta henne med noe hun kunne blitt dausjuk av fordi hun hadde dårlig immunforsvar!? Hadde du aldri latt henne gå ut pga det da eller? hvis hun hadde vært frisk og fin form ellers? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest har vært kjent lenge Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Ja, ja så er det noe nytt man har funnet ut nå. Var aldri farlig før i alle fall... Jeg fikk spørsmål om jeg hadde hatt vannkopper både ved første (1992) svangerskap og de to siste. Søsteren min ble vaksinert mot vannkopper i ung voksen alder, fordi hun ikke hadde hatt det og ikke ville risikere å få det som gravid. Det var også for ca 17 år siden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Det er ingen som har overlevd enda nei... Nei, det er det ikke gitt Og godt er det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Jeg fikk spørsmål om jeg hadde hatt vannkopper både ved første (1992) svangerskap og de to siste. Søsteren min ble vaksinert mot vannkopper i ung voksen alder, fordi hun ikke hadde hatt det og ikke ville risikere å få det som gravid. Det var også for ca 17 år siden. Hmm. Jeg kan ikke huske at det var noe spørsmål om vannkopper da jeg var gravid - men jeg hadde jo hatt det som voksen,- så det er jo mulig legen min så det i journalen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=16407 Er ikke tull ser dere... Jeg fikk beskjed av fastlegen om å være forsiktig i nærheten av barn (eller voksne) med vannkopper. Nei, tviler ikke på at det er sant,- men har aldri hørt det før...derfor trodde jeg ved første innlegg at det var en sammenblanding av vannkopper og røde hunder :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest @krøll Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Jeg fikk spørsmål om jeg hadde hatt vannkopper både ved første (1992) svangerskap og de to siste. Søsteren min ble vaksinert mot vannkopper i ung voksen alder, fordi hun ikke hadde hatt det og ikke ville risikere å få det som gravid. Det var også for ca 17 år siden. Eh..? Er du sikker på at det var vannkopper? Og ikke røde hunder? For DET kan være farlig, har aldri hørt om det når det gjelder vnnkopper. Har aldri blitt spurt om vannkopper ved noen av mine graviditeter, men derimot om Røde hunder. Som jeg forøvrig ble vaksinert mot i 6 klasse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest har vært Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Eh..? Er du sikker på at det var vannkopper? Og ikke røde hunder? For DET kan være farlig, har aldri hørt om det når det gjelder vnnkopper. Har aldri blitt spurt om vannkopper ved noen av mine graviditeter, men derimot om Røde hunder. Som jeg forøvrig ble vaksinert mot i 6 klasse. Helt sikker! http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=16407 Både jeg og søsteren min hadde røde hunder (rubella) da vi var små, så det var vi begge immune mot. Barna mine vokste opp i USA, der ble de vaksinert mot vannkopper (det er en del av barnavaksinasjonsprogrammet der) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Jeg fikk spørsmål om jeg hadde hatt vannkopper både ved første (1992) svangerskap og de to siste. Søsteren min ble vaksinert mot vannkopper i ung voksen alder, fordi hun ikke hadde hatt det og ikke ville risikere å få det som gravid. Det var også for ca 17 år siden. Har aldri fått spørsmål om det, og aldri lest det i noe av all den litteraturen om emnet jeg leste under mine 3 svangerskap heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Vannkopper er faktisk blant de verre ting man kan utsette andre for - særlig veldig små barn, gravide eller folk som av forskjellige grunner har dårlig immunforsvar. Eldstemann her fikk en ganske alvorlig følgesykdom fra vannkoppene, og da vi dro på sykehuset ble vi straks isolert helt til de var sikre på at han ikke var smittsom. Det er med andre ord ikke til å spøke med, og dere bør ikke ta med et smittsomt barn til et sted med mange andre mennesker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.