Gå til innhold

"umulig" 5 åring

Gjest føler meg som verdens mest udugelige mor

Anbefalte innlegg

Gjest føler meg som verdens mest udugelige mor

har en 5-åring som er helt ustyrlig for tiden; lyver, tar ting som ikke er hennes (hjemmefra), gjør ting hun ikke har lov til, blir veldig sint flere ganger pr dag, hyler og skriker, sutrer, kaster penger ut av vinduet (!), er dum mot lillesøsteren, banner etc etc. Føles som vi har mistet kontrollen fullstendig.

Er dette vanlig (mer eller mindre) for 5-åringer eller bør jeg bekymre meg enda mer enn jeg allerede gjør? hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

Det er _ikke_ normalt, så her må den strenge mamma steppe inn!

Hver handling har konskvenser. God handling, god konsekvens (ros, belønning med enetid hos en av foreldrene eller godbit), dårlig handlig = ALLTID lik negativ konsekvens (fem minutter sittende for seg selv, fratak av goder, ingen oppmerksomhet fra foreldre)!

Si alltid klart og strengt i fra, når barnet kommer med ekle/negative kommentarer, slik snakker vi ikke her hjemme etc etc!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innfør nulltåleranse for dårlig oppførsel. 5 minutter på en stol etter 1 advarsel funker som regel veldig bra etter få ganger.

Banning ville jeg glatt oversett, å snakke skit om andre ville jeg ikke oversett.

Det funket iallefall veldig bra her da gutten plutselig kom inn i en motbydelig periode i den alderen.

Ellers tror jeg det er veldig vanlig at de går igjennom en litt vanskelig periode, etter det jeg har skjønt iallefall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...